Site MijnKapitaal
TIP
Site MijnKapitaal
Beste
Vraagje heb altijd deze site gevolgd en vele artikels gelezen!
https://www.mijnkapitaal.be/
Vroeger in het begin 2015 stelde ik vragen en kreeg dikwijls en redelijk snel antwoord!
Nu heb ik sinds meer dan 1 jaar het gevoel dat er geen reacties meer komen van de opstarters die zonder eigenbelang, onafhankelijk en niet gebonden aan een bank of broker deze opgericht hadden.
Dus krijg geen antwoord meer of reacties, zelfs een reactie op een andere vraagsteller komt niet online?
Ook de updates van de portefeuilles kwamen denk ik elke maand, nu
??
Zouden er mensen de brui aangegeven hebben? Vind dit heel raar.
Ze hebben zelfs MeDirect beïnvloed en die hadden hun voorbeeldportefeuilles in het leven geroepen!
Nu zie ik of hoor niets meer hiervan?
Zou deze site aan het doodbloeden zijn, zie ook vele vragen waar maanden zelfs geen antwoord meer opgekomen zijn?
Wie heeft nog deze website gevolgd en wat is momenteel uw ervaring?
Dank U
Vraagje heb altijd deze site gevolgd en vele artikels gelezen!
https://www.mijnkapitaal.be/
Vroeger in het begin 2015 stelde ik vragen en kreeg dikwijls en redelijk snel antwoord!
Nu heb ik sinds meer dan 1 jaar het gevoel dat er geen reacties meer komen van de opstarters die zonder eigenbelang, onafhankelijk en niet gebonden aan een bank of broker deze opgericht hadden.
Dus krijg geen antwoord meer of reacties, zelfs een reactie op een andere vraagsteller komt niet online?
Ook de updates van de portefeuilles kwamen denk ik elke maand, nu
Zouden er mensen de brui aangegeven hebben? Vind dit heel raar.
Ze hebben zelfs MeDirect beïnvloed en die hadden hun voorbeeldportefeuilles in het leven geroepen!
Nu zie ik of hoor niets meer hiervan?
Zou deze site aan het doodbloeden zijn, zie ook vele vragen waar maanden zelfs geen antwoord meer opgekomen zijn?
Wie heeft nog deze website gevolgd en wat is momenteel uw ervaring?
Dank U
-
anonymous
Re: Site MijnKapitaal
Er is wat ambras geweest daar.
2 ervan hebben een nieuwe site opgericht: www.mijnportefeuille.be
2 ervan hebben een nieuwe site opgericht: www.mijnportefeuille.be
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
2 medewerkers, niet de oprichter, zijn als bedriegers, oplichters en fantasten ontmaskerd, en zijn eind 2018 met hun klikken en hun klakken buitengevlogen bij MijnKapitaal.
Een ervan vindt dat dit de schuld is van dit forum.
Hij probeert daarom dit forum ten gronde te richten met tientallen valse profielen, waarmee hij de meest schandalige posts post, waarschijnlijk in de hoop dat iedereen gedegouteerd is, en hier nooit meer terugkomt. Gelukkig grijpen de moderatoren snel in.
-
anonymous9
Men heeft nu ook https://mijnportefeuille.be/
Ik denk dat daar deels dezelfde mensen achter zitten als achter mijnkapitaal.
Iemand zekerheid hierover?
Ik denk dat daar deels dezelfde mensen achter zitten als achter mijnkapitaal.
Iemand zekerheid hierover?
Ja, zie de eerste reactie in dit draadje. 
Of zie LinkedIn.
-
anonymous9
bedriegers, in welke zin?NTO schreef: ↑31 maart 2020, 18:352 medewerkers, niet de oprichter, zijn als bedriegers, oplichters en fantasten ontmaskerd, en zijn eind 2018 met hun klikken en hun klakken buitengevlogen bij MijnKapitaal.
Een ervan vindt dat dit de schuld is van dit forum.
Hij probeert daarom dit forum ten gronde te richten met tientallen valse profielen, waarmee hij de meest schandalige posts post, waarschijnlijk in de hoop dat iedereen gedegouteerd is, en hier nooit meer terugkomt. Gelukkig grijpen de moderatoren snel in.
trouwens spijtig, mijnkapitaal is een superinteressante website (met relevante inhoud, itt tot spaargids
Ik heb toch mijn bedenkingen bij dat GOGI systeem dat bij beide sites wordt gehanteerd.
Robokat heeft hier op het forum (voor het oprichten van hun websites) jarenlang bijgedragen door het geven van goed onderbouwde info over fondsen en obligaties. Al Fonds zat hier ook, die heeft andere kwaliteiten...
Onwetende, goedgelovige spaarders overtuigen dat ze een fantastisch, risicoloos systeem hadden om te beleggen. Gebaseerd op de selectie van beleggingsfondsen die het in het verleden gedurende 5 jaar beter dan gemiddeld hadden gedaan.
Zo zat bijvoorbeeld Carmignac Patrimoine in de selectie, gewoon omdat ze in de crisis van 2008-2009 bijna niet gedaald waren.
Sinds 2009 heeft Patrimoine het elk jaar, werkelijk elk jaar, slechter gedaan dan hun referentie index, soms 5%, 10% per jaar slechter. Voor een gemengd fonds is dat onvoorstelbaar. Zelfs een aap met een vogelpik doet veel beter.
En toch hebben ze pas eind 2018 dat fonds uit hun selectie gehaald.
Daarnaast hun GOGI scores: een berekening om te weten wanneer je moet maandelijks bijkopen en wanneer niet.
Op een bepaald moment merkten ze een vreemd verschijnsel. In sterk dalende markten zei de GOGI score dat je moest bijkopen, terwijl ze dachten dat de score het omgekeerde zou zeggen. Ze hebben dan stommelings een minteken ergens in de formule gezet. Die GOGI score was nergens op gebaseerd, gewoon spielerei met formules, pseudo-wetenschappelijk bedrog.
Ze publiceerden ook fake interviews. Op basis van persberichten en krantenartikels verzonnen ze interviews met vraag en antwoord.
-
anonymous9
Carmignac Patrimoine werd toen door iedereen opgehemeld, hen daarop afrekenen is niet echt terecht. In die tijd werd er door niemand getwijfeld aan dat fonds. Hadden zij beter moeten weten? Nadien bekeken natuurlijk wel, maar men zou hen niet ernstig genomen hebben moesten ze dat uit hun selectie geweerd hebben.NTO schreef: ↑31 maart 2020, 20:52 Zo zat bijvoorbeeld Carmignac Patrimoine in de selectie, gewoon omdat ze in de crisis van 2008-2009 bijna niet gedaald waren.
Sinds 2009 heeft Patrimoine het elk jaar, werkelijk elk jaar, slechter gedaan dan hun referentie index, soms 5%, 10% per jaar slechter. Voor een gemengd fonds is dat onvoorstelbaar. Zelfs een aap met een vogelpik doet veel beter.
En toch hebben ze pas eind 2018 dat fonds uit hun selectie gehaald.
Elk tijdperk heeft zo zijn uitschieters, een fonds dat het een pak beter lijkt te doen dan de anderen. Door de massa geld die ze dan aantrekken worden ze meestal te groot en te log om hun trackrecord vol te houden. Voor zover die track record niet gewoon sowieso al toeval is.
Met Carmignac Patrimoine hebben ze de bal dik misgeslagen, en dat hebben ze nogal laat ingezien.
En hun GOGI-score is rekenkundig volkomen kaduuk. Trekt op niks (behalve misschien op Lot-O-Matic).
Maar ze gaven wel uitstekend advies over fiscaliteit e.d.
Ik heb er heel wat van opgestoken; maar hun filosofie "de fondsen die het in de vorige jaren goed deden, zullen het de komende jaren ook goed doen" klopt niet. Als je dat beseft, is er niks mis mee.
En hun GOGI-score is rekenkundig volkomen kaduuk. Trekt op niks (behalve misschien op Lot-O-Matic).
Maar ze gaven wel uitstekend advies over fiscaliteit e.d.
Ik heb er heel wat van opgestoken; maar hun filosofie "de fondsen die het in de vorige jaren goed deden, zullen het de komende jaren ook goed doen" klopt niet. Als je dat beseft, is er niks mis mee.
Kan je een beetje duidelijker uitleggen wat je concreet bedoeld met kaduuk en eventueel een beter alternatief naar voren brengen?En hun GOGI-score is rekenkundig volkomen kaduuk
Dat zou vele forumleden plezieren. Met afbreken zijn we niet veel.