Skagen fondsen en Ethna Aktiv Fonds
TIP
Re: Skagen fondsen en Ethna Aktiv Fonds
Als je verkoopt, vergeet dat fonds dan en kijk er niet meer naar om. Ik heb onlangs een paar fondsen verkocht. Op Morningstar kun je dan de verkoop ingeven maar dan blijven ze in je overzicht aan 0 euro staan en blijf je iedere dag de koersevolutie zien. Daarom heb ik alles van die fondsen maar ineens verwijderd. Weg is weg. Je moet tevreden zijn met wat je hebt en niet kijken naar wat je had kunnen hebben. Dat maakt je toch maar ongelukkig.fradaems schreef:ik ga misschien 'mijn kas opvreten' als zou blijken dat ik te vroeg verkocht heb en de koers van het fonds nog verder blijft stijgen.
Tja, bij bescheiden winst, inderdaad ... maar het gaat hier wel om een fonds met +7,50% netto op 1,5 maand. Stel je voor dat het gewoon verder gaat op die weg, dan heb je veel vervangende opportuniteiten nodig om hetzelfde rendement te benaderen.
Laatst gewijzigd door fradaems op 22 juli 2012, 12:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Overigens, en nu terug on-topic, ik zie op Morningstar.be in de database fondsen bij fondsgroepen 'Skagen' niet vermeld staan. Moet ik dat onder een andere beheerder zoeken?
Ik krijg deze mededeling op Morningstar:
SKAGEN Kon-Tiki
Het opgevraagde fonds is niet geregistreerd om aangeboden te worden in het volgende land :BEL
SKAGEN Kon-Tiki
Het opgevraagde fonds is niet geregistreerd om aangeboden te worden in het volgende land :BEL
Fradaems, sorry jongen maar waarschijnlijk nog niet goed wakker.
Dat is hier al tot den treure toe vermeld: Skagen heeft geen distributie-akkoord in Belgie...
Dat is hier al tot den treure toe vermeld: Skagen heeft geen distributie-akkoord in Belgie...
Oeps ... ik zal in 't vervolg de draadjes van in den beginne moeten gaan lezen, peins ik ...
Toch bedankt.
Toch bedankt.
Blijkbaar goed nieuws voor de belgische beleggers die zich skagen fondsen willen aanschaffen:
https://www.skagenfunds.com/News-and-an ... n-Belgium/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.skagenfunds.com/News-and-an ... n-Belgium/" onclick="window.open(this.href);return false;
Inderdaad goed nieuws, maar nu nog de vraag welke banken ze zullen mogen aanbieden.
- Tonijnbelegger
- Hero Member

- Contacteer:
Momenteel vind ik Skagen enkel terug bij Keytrade. Binck zogezegd ook, maar noch met de ISIN-code noch met de fundfinder zie ik ze staan. Ook op Skagenfunds.com zie ik geen mogelijkheid om het land "België" te selecteren. Keytrade, dat wil zeggen een vaste transactiekost van €10. Dat wil ik wel geven voor een zeer ruim fonds als Global waar ik veel geld in zou steken, maar niet voor een risicovol fonds waar maar een paar honderden € in moet als Kon Tiki.
Misschien ga ik toch eens een buitenlandse broker moeten contacteren?
Misschien ga ik toch eens een buitenlandse broker moeten contacteren?
- JulusCesar
- VIP member

- Contacteer:
Bij de giro te koop.
Toch even huiswerk doen en bekijken of Skagen nog de top zijn.
Misschien is/was hun blijk vanuit scandinavië teveel gericht op de oostelijke buren ?
Toch even huiswerk doen en bekijken of Skagen nog de top zijn.
Misschien is/was hun blijk vanuit scandinavië teveel gericht op de oostelijke buren ?
- Tonijnbelegger
- Hero Member

- Contacteer:
Er zijn wel meer fondsen die vroeger de pannen van het dak speelden, maar tegenwoordig, nu alles boomt, niet meer de primadonna's kunnen uithangen. Carmignac is er ook zo eentje. Maar dat is het hem juist. Carmignac vind ik zeer duur, Skagen is goedkoper. En vroeger was het misschien beter, zoals altijd alles.
14% op 3 jaar, 10% of 5 en 10 jaar, daar ben ik zeer content mee. Is trouwens nog niet voor morgen. Morgen gaan we (weer eens) verbouwen.
Allez ja, misschien een klein beetje.
14% op 3 jaar, 10% of 5 en 10 jaar, daar ben ik zeer content mee. Is trouwens nog niet voor morgen. Morgen gaan we (weer eens) verbouwen.
Allez ja, misschien een klein beetje.
De laatste 6 maanden zit CArmignac Patrimoine toch wel goed.
Ik heb ze nog steeds, en ben tevreden. Ik hoop dat ze bij een volgende crisis of stevige dip even stabiel zijn als wat ze in 2008-2009 deden.
Ik heb ze nog steeds, en ben tevreden. Ik hoop dat ze bij een volgende crisis of stevige dip even stabiel zijn als wat ze in 2008-2009 deden.
- Tonijnbelegger
- Hero Member

- Contacteer:
Ik heb ook Patrimoine en Investissement, maar zoek op lange termijn diversificatie. Bovendien vind ik onze goede vriend Edouard een dure vogel: 2% tegenover 1% (plus prestatievergoeding) voor Skagen. Als je dat bvb naast de tracker zet van bv iShares die de MSCI World volgt en die 0,5% vraagt, vind ik dat ideaal voor een passieveling zoals ik.
Klopt, Carmignac heeft hoge kosten.
Ik heb alles samen een 15-20% zitten in Carmignac en Rouvier Patrimoine, juist omdat ze in 2008 vrijwel niet gezakt zijn.
De rest is ook volatieler, en er zitten zowel aandelen als andere lage kosten fondsen in.
Die kleine drop kan je niet zeggen van je tracker MSCI World.
Als er een crisis toe slaat, en ik heb wat geld nodig, dan verkoop ik wat van die Carmignac en Rouvier, en voor de rest hoop ik op recuperatie.
Maar dat is mijn strategie en ik voel me er goed bij. Ik respecteer andere strategieen.
Ik heb alles samen een 15-20% zitten in Carmignac en Rouvier Patrimoine, juist omdat ze in 2008 vrijwel niet gezakt zijn.
De rest is ook volatieler, en er zitten zowel aandelen als andere lage kosten fondsen in.
Die kleine drop kan je niet zeggen van je tracker MSCI World.
Als er een crisis toe slaat, en ik heb wat geld nodig, dan verkoop ik wat van die Carmignac en Rouvier, en voor de rest hoop ik op recuperatie.
Maar dat is mijn strategie en ik voel me er goed bij. Ik respecteer andere strategieen.
- Tonijnbelegger
- Hero Member

- Contacteer:
Blackbelt,
Goede strategie, maar ik vind niet dat je een aandelenfonds als Skagen Global mag vergelijken met een mixfonds als CP. Wel bv met CI bvb.
Goede strategie, maar ik vind niet dat je een aandelenfonds als Skagen Global mag vergelijken met een mixfonds als CP. Wel bv met CI bvb.