Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening
     
      Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Sparen Vraag het aan de financiële instelling Vraag het aan BinckBank
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Slechte service, van kwaad naar erger!

BinckBank geeft antwoord op je vragen omtrent hun producten en diensten
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
89 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Volgende
Gebruikersavatar
optibear
VIP member
VIP member
Berichten: 4166
Lid geworden op: 16 feb 2010
Contacteer:
Contacteer optibear
Verstuur privébericht

Re: Slechte service, van kwaad naar erger!

  • Citeer

Bericht door optibear » 11 maart 2021, 11:34

Beste Binck,

Ik kan begrijpen dat het soms wat drukker kan zijn doch ik kan enkel de mening van menig spaargidser op dit forum bevestigen. Waarom doet de afhandeling omtrent Sioen zo lang? Dit is toch geen complex dossier?

Tot nu toe was ik erg tevreden doch in dit geval begin ik me toch vraagtekens te stellen bij de service van Binck. ::) >:(
Pessimisme is zoals porno, het verkoopt. ;)
Omhoog

platin
VIP member
VIP member
Berichten: 3950
Lid geworden op: 17 jan 2012
Contacteer:
Contacteer platin
Verstuur privébericht

Re: Slechte service, van kwaad naar erger!

  • Citeer

Bericht door platin » 11 maart 2021, 12:17

Allen naar Binck was het motto indertijd.

Nu er iets wijzigt bij iets bijv. aandeel loopt het in de soep.
Onderbemanning, probleem met software .........
Bij sommige Belgische banken zijn er kosten, maar als een probleem loopt het daar wel wat vlotter.
Dus goedkoop is niet altijd de beste koop.
Geduld is een mooie deugd.
Wat velen hier blijkbaar al eens vergeten is dat een buitenlandse bank die in België start met heel wat andere verplichtingen
wordt geconfronteerd dan in thuisland.
En als daar dan nog een overname bij komt kijken ......
Bijv. Bij crowdfunding met probleem in België is rechtbank, in Nederland via het platform zonder rechtbank van koophandel.
Klein verschil in behandeling tussen Nl. en België.
En die Nl. zijn aan heel wat minder regeltjes gebonden dan de Belgen.
Waar de klant de beste bescherming heeft is een ander punt.
Naar vlotheid afhandelen toe is het duidelijk.
Persoonlijk liever iets snel uit de voeten dan maanden in de Belgische onzekerheid voor een mogelijke oplossing.
Estate Guru believer.
Omhoog

simbala
Full Member
Full Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 04 jul 2020
Contacteer:
Contacteer simbala
Verstuur privébericht

Re: Slechte service, van kwaad naar erger!

  • Citeer

Bericht door simbala » 11 maart 2021, 12:28

even ook mijn ervaring delen .. die is .. positief :)

snel en vlot antwoord op mijn vraag.
Omhoog

NVSTR
Full Member
Full Member
Berichten: 184
Lid geworden op: 31 okt 2020
Contacteer:
Contacteer NVSTR
Verstuur privébericht

Re: Slechte service, van kwaad naar erger!

  • Citeer

Bericht door NVSTR » 11 maart 2021, 17:30

Betaling van het bod op Sioen: dit diende verwerkt te worden op 8 maart... Het is momenteel 11 maart 's avonds en bij niemand lijkt er schot in de zaak te komen: aandelen staan nog in portefeuille, betalingen zijn nog niet uitgevoerd.

Waarom kan hier niet op z'n minst over gecommuniceerd worden? Een algemeen mailtje met daarin wat info zou al veel doen. Waarom gebeurt dat niet? Antwoorden op mails natuurlijk ook, maar het is natuurlijk druk druk druk.

Wanneer wordt dit in orde gebracht: vandaag nog? Morgen? Volgende maand? Ergens in 2023? Klanten blijven nu in het ongewisse...
Omhoog

SparSpaar
Hero Member
Hero Member
Berichten: 900
Lid geworden op: 10 feb 2018

Re: Slechte service, van kwaad naar erger!

  • Citeer

Bericht door SparSpaar » 11 maart 2021, 18:06

Kwaad opzet ? Denk toch eerder software- of personeelsproblemen. Gok op corrupte data base.

Herinner me Fintro (toen NMKN) dat 2 weken uit lag.
Ander voorbeeld: corrupte data base van de openstaande facturen bij AZ Gent. Was het privé geweest dan failliet.
Zou daar nu niet graag werken. Moet een heksenketel zijn.
Iemand met meer info ?
Omhoog

Gebruikersavatar
EarthNvstr1
VIP member
VIP member
Berichten: 6993
Lid geworden op: 13 dec 2020
Contacteer:
Contacteer EarthNvstr1
Verstuur privébericht

Re: Slechte service, van kwaad naar erger!

  • Citeer

Bericht door EarthNvstr1 » 11 maart 2021, 19:12

Yaris schreef: ↑11 maart 2021, 03:04 Daar gaat het hier niet om. Het concrete probleem beschrijven zou de aandacht afleiden van de ergernis over de slechte service.
Wel ... ik vraag me af wat de oorzaak van die ergernis is... wat juist het probleem is waarop Binck blijkbaar niet zomaar kan antwoorden...
Omhoog

Jo123
Newbie
Newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mar 2021
Contacteer:
Contacteer Jo123
Verstuur privébericht

Re: Slechte service, van kwaad naar erger!

  • Citeer

Bericht door Jo123 » 12 maart 2021, 09:22

Hier ook nog geen Sioen-geld ontvangen bij Binck. Eerste antwoord van Binck: "Sioen heeft nog niet uitbetaald". Na mijn reactie dat dat werkelijk niet mogelijk is: "Het geld zit nog bij tussenpersonen". Pfffff
Omhoog

NVSTR
Full Member
Full Member
Berichten: 184
Lid geworden op: 31 okt 2020
Contacteer:
Contacteer NVSTR
Verstuur privébericht

Re: Slechte service, van kwaad naar erger!

  • Citeer

Bericht door NVSTR » 13 maart 2021, 17:57

Jo123 schreef: ↑12 maart 2021, 09:22 Hier ook nog geen Sioen-geld ontvangen bij Binck. Eerste antwoord van Binck: "Sioen heeft nog niet uitbetaald". Na mijn reactie dat dat werkelijk niet mogelijk is: "Het geld zit nog bij tussenpersonen". Pfffff
Bij Sioen zelf vinden ze het alleszins ongehoord, want zij hebben de fondsen tijdig overgemaakt... bij de andere banken en brokers was er dan ook géén vertraging. Misschien dat Binck eens een gesprekje moet doen met die "tussenpersoon" van hen.
Omhoog

Gebruikersavatar
Obby
Sr. Member
Sr. Member
Berichten: 378
Lid geworden op: 09 jan 2010
Contacteer:
Contacteer Obby
Verstuur privébericht

Re: Slechte service, van kwaad naar erger!

  • Citeer

Bericht door Obby » 18 maart 2021, 23:00

De mail van vandaag:

Geachte heer xxx,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

U wenst natuurlijk liefst zo snel mogelijk over het geld te kunnen beschikken bij de verkoop via een bod. BinckBank wacht daarbij eerst de uitbetaling van het bedrijf af. Voor Sioen duurde dit inderdaad langer dan u mag verwachten. Wij hebben daarom contact gezocht met onze tussenpersoon om na te kijken of de gelden toch snel konden worden doorgestort.

Vandaag werden de gelden ook voor u ontvangen en u zal nu kunnen zien dat het geld voor de aandelen op uw geldrekening terug te vinden zal zijn.

Met vriendelijke groeten,

Tim Loyens
Manager Klantenservice BinckBank

De order is inderdaad uitgevoerd en staat op de geldrekening, maar het geeft toch een slecht gevoel dat hier zoveel tijd is overgegaan in tegenstelling met andere banken, daarnaast schuiven ze de verantwoordelijkheid daarvoor enerzijds af op Sioen en anderzijds op een 'tussenpersoon' waar wij niets mee te maken hebben en niet om gevraagd hebben.

'tussenpersoon', die niet benoemt wordt slaat nergens op en de totale afhandeling en communicatie errond trekt op niets en stinkt (veel geld dat onterecht behouden blijft bij ik weet niet wie ,wat of waarom) .
Omhoog

Gebruikersavatar
annetje
VIP member
VIP member
Berichten: 2805
Lid geworden op: 02 jun 2015
Contacteer:
Contacteer annetje
Verstuur privébericht

Re: Slechte service, van kwaad naar erger!

  • Citeer

Bericht door annetje » 19 maart 2021, 09:21

Volgens mijn werken alle brokers met een "tussenpersoon".
Jaren geleden heb ik het voorgehad dat mijn dividend van Tinc bij Keytrade niet op mijn rekening stond. Gebeld, en kreeg toen ook een verhaal te horen over een "tussenpersoon" die niet tijdig reageerde. De dag erna was het in orde.
Omhoog

Gebruikersavatar
B7H4long
VIP member
VIP member
Berichten: 6546
Lid geworden op: 11 jun 2017
Contacteer:
Contacteer B7H4long
Verstuur privébericht

Re: Slechte service, van kwaad naar erger!

  • Citeer

Bericht door B7H4long » 19 maart 2021, 09:33

annetje schreef: ↑19 maart 2021, 09:21 Volgens mijn werken alle brokers met een "tussenpersoon".
Jaren geleden heb ik het voorgehad dat mijn dividend van Tinc bij Keytrade niet op mijn rekening stond. Gebeld, en kreeg toen ook een verhaal te horen over een "tussenpersoon" die niet tijdig reageerde. De dag erna was het in orde.
Grotere banken en brokers zullen alles zelf doen: zowel de normale verwerking, de manuele opvolging van de specialekes, als de uitvoering daarvan. Je betaalt daar dan ook voor.
Kleinere spelers, zeker de prijsbrekers, zullen dit uitbesteden aan een "tussenpersoon" (misschien wel een van de grote brokers, of een buitenlandse speler).
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Omhoog

Gebruikersavatar
jens_dev
VIP member
VIP member
Berichten: 3358
Lid geworden op: 31 jan 2012
Contacteer:
Contacteer jens_dev
Verstuur privébericht

Re: Slechte service, van kwaad naar erger!

  • Citeer

Bericht door jens_dev » 19 maart 2021, 10:07

Is er niet altijd een tussenpersoon? Één bank die Sioen aanspreekt en waaraan Sioen al het geld overmaakt. Die bank zorgt dan voor de verdere verdeling over andere banken en brokers
Omhoog

Tycoon
VIP member
VIP member
Berichten: 1396
Lid geworden op: 17 jun 2015
Contacteer:
Contacteer Tycoon
Verstuur privébericht

Re: Slechte service, van kwaad naar erger!

  • Citeer

Bericht door Tycoon » 19 maart 2021, 11:16

Ja, de transfert agent en voor de meeste Belgische aandelen is dit Euroclear. Die houdt het aandelenregister bij en verzorgt de dividendbetalingen, corporate actions aan de brokers.
Omhoog

Warren
Jr. Member
Jr. Member
Berichten: 68
Lid geworden op: 22 jan 2016
Contacteer:
Contacteer Warren
Verstuur privébericht

Re: Slechte service, van kwaad naar erger!

  • Citeer

Bericht door Warren » 19 maart 2021, 14:53

Ik had een vraag gesteld over het bod van Sanofi op Kiadis, wat niet mogelijk was via 'corporate actions'.
Na een maand heb ik als antwoord ontvangen dat ik binnenkort hierover informatie zal ontvangen en dit binnenkort mogelijk zal zijn.
Het gaat om een overnamebod sinds 15februari tem 12april. Verwacht Binck nog een antwoord te geven vóór 12april?

Ik was ook tevreden over Binck, zoals ik ooit ook was over bv Rabo, maar ik vraag me stilaan af hoeveel man er nog in België werkt voor Binck?
Mogelijk toch es informeren of het bij Bolero vlotter verloopt.
Omhoog

eddyl
Sr. Member
Sr. Member
Berichten: 314
Lid geworden op: 27 dec 2009
Contacteer:
Contacteer eddyl
Verstuur privébericht

Re: Slechte service, van kwaad naar erger!

  • Citeer

Bericht door eddyl » 19 maart 2021, 15:28

De tarieven van Bolero en Binck zien er ongeveer hetzelfde uit of vergis ik mij?
Omhoog

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

89 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Volgende

Terug naar “Vraag het aan BinckBank”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht
 

 

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

  • Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

  • Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy