Smart thermostat van Electrabel
Smart thermostat van Electrabel
Reeds enige tijd krijg ik reclame van Electrabel (waarvan ik overigens een niet-ontevreden klant ben) waarbij ze hun vanop afstand bedienbare thermostaat aanprijzen. Prijzen zijn: 120 Euro voor de Smart thermostat en een maandelijkse bijdrage van 3 Euro voor de webtoepassing.
In mijn geval (grootste deel van het jaar niet aanwezig in mijn appartement) lijkt me dit systeem niet helemaal zinloos.
Zijn er forumgang(st)ers
die dit systeem kennen en/of gebruiken of evt een gelijkaardige (misschien goedkopere) toepassing kunnen aanbevelen of dit zelfs totale onzin vinden (maar dan bij voorkeur geargumenteerd)?
Ook is het niet echt nodig om dit draadje enkel te gebruiken voor Electrabel-bashing
...
In mijn geval (grootste deel van het jaar niet aanwezig in mijn appartement) lijkt me dit systeem niet helemaal zinloos.
Zijn er forumgang(st)ers

Ook is het niet echt nodig om dit draadje enkel te gebruiken voor Electrabel-bashing

Ooit was "Europa" een mooi project!
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Re: Smart thermostat van Electrabel
zo een webthermostat is voor zover nutig als je deze laag instelt als je s'morgens naar je werk vertrekt, en als je s'avonds terug naar huis vertrekt je de thermostaat wat hoger zet,zodat het aangenaam warm is als je dan thuis komt. Of je daarmee iets gaat besparen is nog maar de vraag...
Als je lange tijd niet op je app. verblijft is dit totaal zinloos en zelfs gevaarlijk als je onbeheerd de waakvlam van je boiler laat branden. Je bent trouwens verplicht de gaskraan dicht te draaien,bij lange afwezigheid, (brandpolis) .
Eventueel de thermostat altijd op 5/10 graden zetten in de winterperiode tegen het vocht ,voorzover dit al nodig zou kunnen zijn,en een goede verluchting.
Als je lange tijd niet op je app. verblijft is dit totaal zinloos en zelfs gevaarlijk als je onbeheerd de waakvlam van je boiler laat branden. Je bent trouwens verplicht de gaskraan dicht te draaien,bij lange afwezigheid, (brandpolis) .
Eventueel de thermostat altijd op 5/10 graden zetten in de winterperiode tegen het vocht ,voorzover dit al nodig zou kunnen zijn,en een goede verluchting.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Bestaan er geen programeerbare thermostaten (voor een heel jaar) ipv ieder maand Electrabel 3 euro rijker te maken om niks te moeten doen?
Jouw puntje drie doe ik al, Yaris...
1 en 2: Vooruit dan maar, weeral iets dat ik niet kan gebruiken/moet kopen.
Toch ook een besparing, niet?
1 en 2: Vooruit dan maar, weeral iets dat ik niet kan gebruiken/moet kopen.
Toch ook een besparing, niet?

Ooit was "Europa" een mooi project!
Programmeerbare thermostaten zijn waardeloos. Hoe vaak vergeet je niet de thermostaat lager te draaien vooraleer je het huis verlaat? Hoe vaak vergeet je die programmatie aan te passen aan een veranderend leefpatroon? Hoe vaal doorbreek je het voorgeprogrameerde patroon niet?Lukske schreef:Bestaan er geen programeerbare thermostaten (voor een heel jaar) ipv ieder maand Electrabel 3 euro rijker te maken om niks te moeten doen?
Wat je echt nodig hebt is een zelflerende thermostaat. Aanschouw:
http://www.nest.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
@Sintorama, heb jij de Nest geinstalleerd thuis?
Is de Nest ook over Wifi aanstuurbaar/programmeerbaar?
Kent iemand nog alternatieven voor Electrabel? Want nu moet je bij hen klant zijn.
Ik weet dat Eneco de Toon zal aanbieden, maar nog niet wanneer.
Kent iemand nog alternatieven voor Electrabel? Want nu moet je bij hen klant zijn.
Ik weet dat Eneco de Toon zal aanbieden, maar nog niet wanneer.
Momenteel zitten wij nog volop in de testfase rond Toon. Wanneer wij deze al dan niet gaan aanbieden in België is momenteel niet gekend. Van zodra hierover een beslissing is genomen gaat dit zeker medegedeeld worden op onze website.
ik heb de heatmiser wifi thermostaat thuis staan
http://www.heatmiser.nl/thermostaten-c1 ... staten-c12" onclick="window.open(this.href);return false;
werkt perfect, is zelfs een app bij voor op de telefoon
http://www.heatmiser.nl/thermostaten-c1 ... staten-c12" onclick="window.open(this.href);return false;
Nest is een zelflerend systeem, maar zou inderdaad ook te programmeren zijn.Marcke schreef:@Sintorama, heb jij de Nest geinstalleerd thuis?
Het product is wel gericht op de Amerikaanse markt (een collega kon bijvoorbeeld niet de tijdszone veranderen van dit ding, waardoor het op de verkeerde momenten opspringt en het zelflerend karakter verloren ging).
Het Nest systeem heeft bijkomend nog een groot nadeel. Het is niet in staat te moduleren, waarmee de grootste besparing van een modulerende consensatieketel al direct verloren is. Typisch Amerikaans (veel blabla over besparingen, maar door het tekort aan deze simpele feature eigenlijk waardeloos. Hebben ze in de USA dan geen modulerende ketels?)
@Marcke: neen, ik heb de Nest niet thuis. Voor zover ik weet is de NEst (nog) niet compatibel met de systemen die hier bin ons gebruikt worden. Daar zou an gewerkt worden.
Maarrr... er is een alternatief van een Duitse fabrikant: Tadoo (http://www.tado.com/de-en/this-is-tado" onclick="window.open(this.href);return false; Een review vind je hier: http://9to5mac.com/2013/11/25/review-eu ... hermostat/" onclick="window.open(this.href);return false;)
Misschien iets minder fancy dan Nest, en misschien ook niet even slim, dat weet ik niet. Het is alleszins minder slim in het detecteren of je al dan niet thuis bent, en ook het feit dat het zodanig afhankelijk is van een smartphone is een nadeel. Mijn vrouw heeft geen smartphone en zou de chauffage dus niet kunnen hoger zetten als ik niet thuis ben???
Maarrr... er is een alternatief van een Duitse fabrikant: Tadoo (http://www.tado.com/de-en/this-is-tado" onclick="window.open(this.href);return false; Een review vind je hier: http://9to5mac.com/2013/11/25/review-eu ... hermostat/" onclick="window.open(this.href);return false;)
Misschien iets minder fancy dan Nest, en misschien ook niet even slim, dat weet ik niet. Het is alleszins minder slim in het detecteren of je al dan niet thuis bent, en ook het feit dat het zodanig afhankelijk is van een smartphone is een nadeel. Mijn vrouw heeft geen smartphone en zou de chauffage dus niet kunnen hoger zetten als ik niet thuis ben???
Hopelijk laat het wel toe om te moduleren. Heb eens meer informatie gevraagd bij de fabrikant, maar met 415€ inclusief installatie is het wel vrij prijzig... Ook als ik maar op tien minuten van mijn werk woon weet ik niet of hij op tijd genoeg zal kunnen opladensintorama schreef: Misschien iets minder fancy dan Nest, en misschien ook niet even slim, dat weet ik niet. Het is alleszins minder slim in het detecteren of je al dan niet thuis bent, en ook het feit dat het zodanig afhankelijk is van een smartphone is een nadeel. Mijn vrouw heeft geen smartphone en zou de chauffage dus niet kunnen hoger zetten als ik niet thuis ben???

Laatst gewijzigd door Marcke op 27 november 2013, 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Ook een platte batterij van je smartphone lijkt me dan een probleem te zijn. Stel maar dat je jouw lader niet vindt of dat je smartphone gestolen is. Allemaal snufjes tot zolang er niets mis gaat. Mooi op papier.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Thanks voor de suggestie. Dit lijkt inderdaad interessant. Er zijn veel modellen. Welkeen heb je en welke boiler heb je?gerd schreef:ik heb de heatmiser wifi thermostaat thuis staan
Dat probleem is er enkel voor iphone blijkbaar. Maar ook het feit dat je maar één dag en één nachttemperatuur kunt zetten is beetje jammer...Spruitekop schreef:Ook een platte batterij van je smartphone lijkt me dan een probleem te zijn. Stel maar dat je jouw lader niet vindt of dat je smartphone gestolen is. Allemaal snufjes tot zolang er niets mis gaat. Mooi op papier.
Ik weet niet of het het prijsverschil met de heatmiser waard is.
ik heb een heatmiser DT-TS Wifi aangesloten op een vaillant ketel VUW BE 240/2-3 R 3
heatmiser gekocht bij thermostaatbestellen.nl
Wat vind je van de applicatie op android? Ik las dat die vaak crasht en er maar één connectie naar de thermostaat op hetzelfde moment mogelijk is? Is er ook een web interface?gerd schreef:ik heb een heatmiser DT-TS Wifi aangesloten op een vaillant ketel VUW BE 240/2-3 R 3
Zie ook : https://play.google.com/store/apps/deta ... .heatmiser" onclick="window.open(this.href);return false;