Smart Wifi van Proximus vs publicwifi
Re: Smart Wifi van Proximus vs publicwifi
Hoe heb jij verbinding kunnen maken? Welke identiteit geef je in? Je mag PM sturen als je wilhaelewyn schreef: ↑1 september 2019, 09:52 Op dit moment is er hier alleen nog 'publicwifi' te zien.
Ik ben er in geslaagd om te verbinden, zowel met een toestel zonder simkaart als met een toestel met een simkaart erin van een andere operator (in tegenstelling met wat Prox daarover beweert).
Wel ingelogd zonder de app van Proximus te gebruiken daarvoor.
Of het zal blijven duren : we zien wel.
Deze week was ik in een pietluttig Ardens dorpje waar ik op straat meerdere Proximus boxen oppikte maar geen hotspot.
Zetten ze die daar ginder massaal af ? Zet Proximus ze daar zelf uit ? Of heeft iedereen daar nog een oude BBox2 die daarvoor niet uitgerust is ? Geen idee..

Het mag privé verder besproken worden hoor, maar het is misschien nuttig voor anderen dat ik het antwoord hier post.
Je kan inloggen op je 'my proximus' op de website , daar ga je naar producten, dan naar 'public wifi'.
Als je al een account daarvoor hebt aangemaakt zie je je login (naam + @proximuswifi.be).
Je kan daar ook je paswoord veranderen als je het zou vergeten zijn.
Dan naar je telefoon of tablet :
Log gewoon in met je telefoon (of tablet) zoals op elk ander wifi toegangspunt, via de wifi instellingen van je apparaat. Bij Android : sleep de balk voor instellingen naar beneden en druk lang op WIFI.
Daarna uit de lijst de public wifi toegangspunt halen en inloggen. je krijgt dan een menuutje waar je invult :
EAP methode : PEAP
Phase 2 verificatie : geen
CA certificaat : niet valideren
Identiteit en paswoord zoals te zien op de hierboven vermelde website
Geavanceerde opties :
Betaald : automatisch detecteren
Proxy : geen
IP instellingen : DHCP
Het kan subjectief zijn maar na de eerste keer verbinding meen ik te zien dat de connectie sneller tot stand komt en dat de toegang vlotter verloopt. Minder lag.. minder wachten op data.. alles gaat precies sneller en vlotter.
Graag jullie indrukken en ervaringen uiteraard hierover.
Je kan inloggen op je 'my proximus' op de website , daar ga je naar producten, dan naar 'public wifi'.
Als je al een account daarvoor hebt aangemaakt zie je je login (naam + @proximuswifi.be).
Je kan daar ook je paswoord veranderen als je het zou vergeten zijn.
Dan naar je telefoon of tablet :
Log gewoon in met je telefoon (of tablet) zoals op elk ander wifi toegangspunt, via de wifi instellingen van je apparaat. Bij Android : sleep de balk voor instellingen naar beneden en druk lang op WIFI.
Daarna uit de lijst de public wifi toegangspunt halen en inloggen. je krijgt dan een menuutje waar je invult :
EAP methode : PEAP
Phase 2 verificatie : geen
CA certificaat : niet valideren
Identiteit en paswoord zoals te zien op de hierboven vermelde website
Geavanceerde opties :
Betaald : automatisch detecteren
Proxy : geen
IP instellingen : DHCP
Het kan subjectief zijn maar na de eerste keer verbinding meen ik te zien dat de connectie sneller tot stand komt en dat de toegang vlotter verloopt. Minder lag.. minder wachten op data.. alles gaat precies sneller en vlotter.
Graag jullie indrukken en ervaringen uiteraard hierover.
Krijg melding: onjuist wachtwoord. Nochtans is het juist. Hmmmm..
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ik kon met mijn login van Proximusfon inloggen op die Public Wifi.
Simkaart is van Base.
Simkaart is van Base.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Klik eens in je telefoon op 'wachtwoord tonen' en kijk het nog eens na.
Verander eventueel dat wachtwoord in 'my proximus'.
Let op : je moet niet het wachtwoord van My Proximus invullen maar dat dat je gemaakt hebt in 'public wifi' en daar dan de account die je toevoegt. Dat zijn (mogelijk) twee verschillende wachtwoorden.
Carpe : idem ervaring hier.. Geen idee waarom Proximus zegt dat het niet zou werken als je een simkaart van een andere operator hebt. Met hun app werkt het misschien niet maar dat maakt eigenlijk erg weinig uit.
Gelukt met fon.
Bedankt
Rare zaak alweer
Hier lukt het net zo goed met @proximuswifi.be
Ach ja.. if it aint broken, don't fix it. Geen zorgen in maken.

Hier lukt het net zo goed met @proximuswifi.be
Ach ja.. if it aint broken, don't fix it. Geen zorgen in maken.