Snapchat
TIP
Snapchat
Gisteren ging Snapchat op de beurs om direct een ongelooflijke waarde te creëren van 27 miljard euro !
Het zijn zotten die zoveel geld in één appje steken wat mij betreft...
Puur gespeculeerd op een groei à la Facebook.
Kurt Vansteeland vraagt zich af wat de beste belegging zou kunnen zijn :
Hier kan je zien dat Snapchat even groot is als de volgende Belgische toppers :

Bron: http://www.tijd.be/markten
Het zijn zotten die zoveel geld in één appje steken wat mij betreft...
Puur gespeculeerd op een groei à la Facebook.
Kurt Vansteeland vraagt zich af wat de beste belegging zou kunnen zijn :
Hier kan je zien dat Snapchat even groot is als de volgende Belgische toppers :

Bron: http://www.tijd.be/markten
Re: Snapchat
De beursgang van Snap roept herinneringen op aan de internetzeepbel tussen 1997 en 2000 die gevolgd werd door de dotcomcrash.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Is idd vrij oonvoorstelbaar.
Maar om paralellen te trekken is ook gemakkelijk. Elke crisis heeft wel zijn eigen kenmerken als alles de zich perfect zou herhalen zou iedereen het ook perfect kunnen zien aankomen.
Maar om paralellen te trekken is ook gemakkelijk. Elke crisis heeft wel zijn eigen kenmerken als alles de zich perfect zou herhalen zou iedereen het ook perfect kunnen zien aankomen.
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
Vergelijkje met de andere IPO's :
Facebook : IPO : 38 $ - > close day 1 38,23 $ - > huidig : 136,75 $
Twitter : IPO : 26 $ - > close day 1 : 44,90 $ - > huidig : 15,79 $
Waarmee je dus ziet dat een stevige winst op dag 1 niet altijd winst op lange termijn betekent
Facebook : IPO : 38 $ - > close day 1 38,23 $ - > huidig : 136,75 $
Twitter : IPO : 26 $ - > close day 1 : 44,90 $ - > huidig : 15,79 $
Waarmee je dus ziet dat een stevige winst op dag 1 niet altijd winst op lange termijn betekent
Snapchat moet een van de slechtste investeringen ooit zijn. Waardeloos bedrijf dat nooit (voldoende) winst zal generen voor zo'n waardering.
Ik mag hier binnen enkele jaren op geciteerd worden.
Ik mag hier binnen enkele jaren op geciteerd worden.
iemand zijn vingers die kriebelen om hier op te proberen shorten ? 
Categorie speculeren wat mij betreft, niet beleggen. Welke waarde heeft zo'n bedrijf op termijn. Als je letterlijk de stekker eruit trekt is het gewoon weg. 0 assets.
-
contextbinder
- Hero Member

- Contacteer:
Ikzelf had Facebook ook zo ingeschat, voor hetzelfde geld is er binnen 20 jaar een markt voor big data van afbeeldingen / video ....TigerLB schreef:Categorie speculeren wat mij betreft, niet beleggen. Welke waarde heeft zo'n bedrijf op termijn. Als je letterlijk de stekker eruit trekt is het gewoon weg. 0 assets.
Yup, bij Facebook ging het in het jaar na de IPO ook vrij steil bergaf, maar ze hebben zich geweldig kunnen herpakken met advertentie-inkomsten uit mobile.
Facebook is nog altijd zelfde categorie voor mij. Hoewel zo groot/machtig aan het worden dat ze misschien incontournable gaan zijn.
-
DonPastello
- Jr. Member

- Contacteer:
Ik zal hier nooit een aandeel van kopen. Als de jeugd volgend jaar beslist dat Snapchat niet meer leuk is en massaal voor iets anders kiest kan het snel bergaf gaan. Zulke hypes kunnen plots gedaan zijn. 10 jaar geleden was Myspace het van het en 5 jaar geleden speelde iedereen Angry Birds. Deze waren wel niet beursgenoteerd maar het toont toch aan dat het snel kan keren...
Daar heb je een punt, hypes veranderen snel.
Vind Facebook op zich dan toch beter gepositioneerd. Hebben een dominante positie in sociale media, mensen van alle leeftijden en beschikken over meer relevante info niet enkel wat foto's. Vooral dat tweede punt vind ik toch ook relevant,
kan interessant zijn om jongeren aan te spreken maar als ze het ontgroeien... uit pubers ga je ook geen zakken geld halen denk ik dan.
Vind Facebook op zich dan toch beter gepositioneerd. Hebben een dominante positie in sociale media, mensen van alle leeftijden en beschikken over meer relevante info niet enkel wat foto's. Vooral dat tweede punt vind ik toch ook relevant,
kan interessant zijn om jongeren aan te spreken maar als ze het ontgroeien... uit pubers ga je ook geen zakken geld halen denk ik dan.
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
-
DonPastello
- Jr. Member

- Contacteer:
Facebook is intussen het kaliber van Google: 'Here to stay'. Facebook is uniek in de zin dat ze hun adverteerders op zeer grote schaal potentiële klanten op maat kunnen aanbieden ipv random personen.Crassus schreef:Daar heb je een punt, hypes veranderen snel.
De enige reden die ik zie om snapchat te kopen is speculeren op een overname door Facebook, Google, Microsoft, ... Maar daar ga ik dus niet op wachten.
Vlaamse aandeelhouders over Snap: "Wie weet is dit het nieuwe Amazon of Facebook"
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/economie/1.2907132
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/economie/1.2907132
-
janthiel134
- Newbie

- Contacteer:
SNAP is tweede Twitter. Binnen paar jaar 50% minder waard.
Snap zal kapot geconcurreerd worden door Facebook: Whatsapp heeft al features zoals snapchat (eigenaar: Facebook), Instagram heeft al "instagram stories" (eigenaar: Facebook) en Facebook Messenger heeft zelfs al een verhaaloptie waar je een afbeelding of filmpje voor 1 dag kan zetten.
Snap zal kapot geconcurreerd worden door Facebook: Whatsapp heeft al features zoals snapchat (eigenaar: Facebook), Instagram heeft al "instagram stories" (eigenaar: Facebook) en Facebook Messenger heeft zelfs al een verhaaloptie waar je een afbeelding of filmpje voor 1 dag kan zetten.