Snel of langzaam de rente volgen
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Snel of langzaam de rente volgen
Vandaag ben ik naar BKCP gestapt om er mijn centen weg te halen zodat ik ze elders aan een hoger tarief kon beleggen. Maar uiteindelijk heb ik het meeste laten staan.
Een lieftallige dame vertelde me namelijk (geen idee of het klopt, ze is natuurlijk een verkoopster) dat zij in tegenstelling tot veel concurrenten op korte termijn beleggen ipv op lange en dat binnen zij enkele maanden hun rente waarschijnlijk alweer zullen kunnen optrekken terwijl die concurrenten dat niet zouden kunnen.
Het kan zijn dat ik mij heb laten vangen, maar het klinkt wel logisch. Rabobank speelt zowel bij een daling als een stijging van de rentevoeten vrij kort op de bal - als ik het me goed herinner. Misschien doet BKCP dat ook.
Helaas is de tabel met spaarrekeningen op deze site slechts een momentopname. Om banken die snel reageren (wat nuttig kan zijn als de inflatie ontspoort) niet nodeloos af te straffen zou het nuttig zijn dat op een of andere manier te vermelden. Dan zou ik sommige banken met een goede rating wat tijd gunnen ipv er alles weg te halen als de tarieven tijdelijk kelderen. Overstappen kan immers veel geld kosten wegens die vervelende getrouwheidspremies.
Het zal wel zo simpel niet zijn om zoiets in te voeren zeker?
Een lieftallige dame vertelde me namelijk (geen idee of het klopt, ze is natuurlijk een verkoopster) dat zij in tegenstelling tot veel concurrenten op korte termijn beleggen ipv op lange en dat binnen zij enkele maanden hun rente waarschijnlijk alweer zullen kunnen optrekken terwijl die concurrenten dat niet zouden kunnen.
Het kan zijn dat ik mij heb laten vangen, maar het klinkt wel logisch. Rabobank speelt zowel bij een daling als een stijging van de rentevoeten vrij kort op de bal - als ik het me goed herinner. Misschien doet BKCP dat ook.
Helaas is de tabel met spaarrekeningen op deze site slechts een momentopname. Om banken die snel reageren (wat nuttig kan zijn als de inflatie ontspoort) niet nodeloos af te straffen zou het nuttig zijn dat op een of andere manier te vermelden. Dan zou ik sommige banken met een goede rating wat tijd gunnen ipv er alles weg te halen als de tarieven tijdelijk kelderen. Overstappen kan immers veel geld kosten wegens die vervelende getrouwheidspremies.
Het zal wel zo simpel niet zijn om zoiets in te voeren zeker?
Re: Snel of langzaam de rente volgen
wie de snelle dalers of stijgers zijn kan je zien via onze grafieken.
Deze grafieken geven de evolutie in de tijd van de spaarrentes
Te vinden via het spaaroverzicht -> naast elke spaarrekening zo'n grafieklogo'tje
Deze grafieken geven de evolutie in de tijd van de spaarrentes
Te vinden via het spaaroverzicht -> naast elke spaarrekening zo'n grafieklogo'tje
Laatst gewijzigd door Anonymous op 13 januari 2010, 18:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Natuurlijk gaan ze je proberen te overtuigen je centen te laten staan...
Haal je centjes eens weg eens kijken of ze zo lief zal blijven !!!!!!!!
jaja ,uitleggen kunnen ze allemaal,
zeker een mens overtuigen ,bewijs is er nog maar eens hè
jaja ,uitleggen kunnen ze allemaal,
zeker een mens overtuigen ,bewijs is er nog maar eens hè
Goede strategie, eerst de rente drastisch verlagen om ze dan binnen enkele maanden terug te doen stijgen en dan zeggen van kijk eens hoe hard onze rente stijgt ?!
Dat er nog mensen in zo'n zever trappen.
Dat er nog mensen in zo'n zever trappen.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Ik ben ook bij BKCP én zij waren idd een hele tijd goed bezig met hun rente. Ik denk echter dat er achter de extreme daling iets anders achter zit.
De rentes behoren nu tot de -lagere- middenmoot en niet meer tot de hogere zoals vroeger (1.60+0.4%). Ik vind de daling te drastisch. "Iedereen" geeft (2 +0.5), ik zal dus nog waarschijnlijk deze maand mijn geld overschrijven naar andere rekeningen (zoals ckv en keytrade)...
De reactie van cp1234 is correct maar misschien een beetje hard verwoord...
De rentes behoren nu tot de -lagere- middenmoot en niet meer tot de hogere zoals vroeger (1.60+0.4%). Ik vind de daling te drastisch. "Iedereen" geeft (2 +0.5), ik zal dus nog waarschijnlijk deze maand mijn geld overschrijven naar andere rekeningen (zoals ckv en keytrade)...
De reactie van cp1234 is correct maar misschien een beetje hard verwoord...
Voor mij persoonlijk waren er te veel dalingen op korte tijd en terwijl anderen een heel lichte verhoging aankondigden, kondigden zij een daling aan, en dat gaf me dan toch wel de doorslag om er te vertrekken.
We zullen binnen afzienbare tijd dat wel zien of de lieftallige dame het dan al of niet bij het rechte eind had
We zullen binnen afzienbare tijd dat wel zien of de lieftallige dame het dan al of niet bij het rechte eind had
Geld maakt niet gelukkig, maar liever ongelukkig met, dan zonder
In de loop van 2009 had BKCP de hoogste basisrente. Het zou me niet verbazen als voor het jaar 2010 opnieuw bij de top behoren.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
Bedankt voor jullie meningen. 
Webmaster: ik had niet op het icoontje gelet, maar ga ze in de toekomst zeker gebruiken. Geweldig die grafieken!
Webmaster: ik had niet op het icoontje gelet, maar ga ze in de toekomst zeker gebruiken. Geweldig die grafieken!