Soc Gen Acceptance Callable Spread Note
TIP
Soc Gen Acceptance Callable Spread Note
Deze morgen viel onderstaand voorstel in de bus:
Soc Gen Acceptance Callable Spread Note (klik):
- Eerste 3 jaar: vaste coupon van 5% bruto
- Volgende 5 jaar: coupon tussen 0% en 7% bruto volgens de formule "5 x (CMS rate 30 jaar - CMS rate 2 jaar)"
- Aankoop aan 102%
- Nominale waarde 100% gegarandeerd (enkel) op eindvervaldag, tenzij Soc Gen failliet gaat.
CMS staat voor Constant Maturity Swap, het tarief waartegen banken onderling lenen.
Mijn vraag: waar kan ik de historiek van CMS-rates vinden ?
Soc Gen Acceptance Callable Spread Note (klik):
- Eerste 3 jaar: vaste coupon van 5% bruto
- Volgende 5 jaar: coupon tussen 0% en 7% bruto volgens de formule "5 x (CMS rate 30 jaar - CMS rate 2 jaar)"
- Aankoop aan 102%
- Nominale waarde 100% gegarandeerd (enkel) op eindvervaldag, tenzij Soc Gen failliet gaat.
CMS staat voor Constant Maturity Swap, het tarief waartegen banken onderling lenen.
Re: Soc Gen Acceptance Callable Spread Note
Er staat een mooi grafiekje in de commerciele brochure.fdgroote schreef:
Maar in feite doet die hele CMS formule er helemaal niet toe. Lees de brochure eens goed na:
Acceptance N.V. kan beslissen over te gaan tot een voortijdige betaling, met name in geval van lage herfinancieringstarieven of wanneer het verschil tussen de CMS-rente op 30 jaar en de CMS-rente op 2 jaar groot zou zijn.
Sta me toe te vertalen:
De bank zal het product stopzetten op het ogenblik dat het voor de klant interessant begint te worden. Enkel indien het product weinig of niets zou opbrengen blijft het de volle 8 jaar doorlopen en zit je er als klant aan vast.
Een product zodanig ontworpen dat het gegarandeerd een slecht rendement oplevert.
Zie hier enkele voorbeelden van gelijkaardige "callable" producten, getuigenissen van bedrogen klanten incluis:
viewtopic.php?f=5&t=8075&p=68042#p63220" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=5&t=9357&p=74986#p74966" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=5&t=8437#p67031" onclick="window.open(this.href);return false;
Onthou 1 ding: Lees je het woord CALLABLE(*) in de naam van een beleggingsproduct, zet het dan op een lopen !
(*)op een paar uitzonderingen na
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Soc Gen Acceptance Callable Spread Note
Ik had zo al een klein vermoeden ... bedankt om het hier z/w te bevestigen !robokat schreef:De bank zal het product stopzetten op het ogenblik dat het voor de klant interessant begint te worden. Enkel indien het product weinig of niets zou opbrengen blijft het de volle 8 jaar doorlopen en zit je er als klant aan vast.
Een product zodanig ontworpen dat het gegarandeerd een slecht rendement oplevert.