Socfinasia
TIP
Re: Socfinasia
De niet geauditeerde cijfers voor 2015 zijn reeds bekend sinds 25 maart.
Résultat de l’exercice 2015
Le total des produits au 31 décembre 2015 s’élève à 39,9 millions d’euros dont 37,5
proviennent des participations et des créances immobilisées et 2,4 millions d’euros de
produits financiers.
Les charges quant à elles se sont élevées à 4,4 millions d’euros. Il s’agit principalement de
frais de structure.
Le bénéfice au 31 décembre 2015 s’inscrit à 35,5 millions d’euros contre 46,2 millions
d’euros un an plus tôt.
Il sera proposé à l’Assemblée Générale de distribuer un dividende final de 0,50 euro par
action au titre du solde de l’exercice 2015. Compte tenu de l’acompte de 0,50 euro versé en
novembre 2015, le dividende total de l’exercice s’élève à 1,00 euro (identique à celui de
l’exercice 2014).
http://www.socfin.com/Files/media/News/ ... 6-Asia.pdf
Résultat de l’exercice 2015
Le total des produits au 31 décembre 2015 s’élève à 39,9 millions d’euros dont 37,5
proviennent des participations et des créances immobilisées et 2,4 millions d’euros de
produits financiers.
Les charges quant à elles se sont élevées à 4,4 millions d’euros. Il s’agit principalement de
frais de structure.
Le bénéfice au 31 décembre 2015 s’inscrit à 35,5 millions d’euros contre 46,2 millions
d’euros un an plus tôt.
Il sera proposé à l’Assemblée Générale de distribuer un dividende final de 0,50 euro par
action au titre du solde de l’exercice 2015. Compte tenu de l’acompte de 0,50 euro versé en
novembre 2015, le dividende total de l’exercice s’élève à 1,00 euro (identique à celui de
l’exercice 2014).
http://www.socfin.com/Files/media/News/ ... 6-Asia.pdf
Wat doet SocFin (aan goede werken) in Afrika? Een dossier van De Tijd: Tussen rubberbomen en oliepalmen of 'Afrika heeft kapitaal en ondernemers nodig'
Is er nog iemand die Socfin Asia volgt? Deze telg uit de Bolloré stal heeft er een verschroeiende rit van ~20% opzitten in één week tijd. Nu wel wat teruggevallen maar kan een instapmoment betekenen voor wie wil profiteren van de aanzwellende vraag (en prijzen) naar palmolie. Een goed alternatief voor Sipef.

Zuster Socfin Africa kende ook een opstoot maar veel minder uitgesproken. Africa is wel niet het meest stabiele werelddeel om in te investeren.
Disclaimer: heb ik niet meer in port, maar staat terug op de wacht lijst.

Zuster Socfin Africa kende ook een opstoot maar veel minder uitgesproken. Africa is wel niet het meest stabiele werelddeel om in te investeren.
Effe toch reageren. Eigenaardig toch he dat sommige pas laat wakker worden. Kijk eens naar het draadje palmolie aandelen waar ik Anglo eastern plantation aanraadde op 20 augustus 2016. Je kon deze gemakkelijk oppikken aan 400 pence en lager. Koers was op augustus rond de 470 pence.Belca2 schreef:Is er nog iemand die Socfin Asia volgt? Deze telg uit de Bolloré stal heeft er een verschroeiende rit van ~20% opzitten in één week tijd. Nu wel wat teruggevallen maar kan een instapmoment betekenen voor wie wil profiteren van de aanzwellende vraag (en prijzen) naar palmolie. Een goed alternatief voor Sipef.
Nu staan we 675 pence.

PS ik zit in Socfinasia via de holdings Mopoli, Socfin..Socfinaf daar zit ik rechtstreeks in. Natuurlijk zit ik ook nog in andere holdings van de Bollore groep.
Ik heb ook nog een kleine schijf Socfinaf uit lang vervlogen tijden. Heb deze altijd het interessantst gevonden omdat de winst gekapitaliseerd en geherinvesteerd werd, en ik toch geen nood had aan een dividend. Bij Socfinasia werd een veel groter deel van de winst uitgekeerd, waardoor het bedrijf natuurlijk minder kon investeren. Bij een opleving van de palmolieprijzen, nu dus, zou Socfinaf dan ook meer moeten kunnen profiteren.
Ha Laeka, ik dacht dat u gezworen had uw parels hier niet meer voor de zwijnen te werpenlaeka schreef:
Effe toch reageren. Eigenaardig toch he dat sommige pas laat wakker worden. Kijk eens naar het draadje palmolie aandelen waar ik Anglo eastern plantation aanraadde op 20 augustus 2016. Je kon deze gemakkelijk oppikken aan 400 pence en lager. Koers was op augustus rond de 470 pence.
Nu staan we 675 pence.
![]()
PS ik zit in Socfinasia via de holdings Mopoli, Socfin..Socfinaf daar zit ik rechtstreeks in. Natuurlijk zit ik ook nog in andere holdings van de Bollore groep.

En nog steeds diezelfde zelfbewieroking

Zeg ons eens wat we nu op dit moeten kopen, zodat we binnen 6 maanden ook zulk een fabelachtige winsten hebben. Gewoon een concreet koopadvies, geen gedraai in bochten om dat dan toch niet te hoeven doen.
Hebt u weer mijn 2 laatste tips die ik aan pietpiraat heb gegeven gemist? Jammer hepisa schreef:Ha Laeka, ik dacht dat u gezworen had uw parels hier niet meer voor de zwijnen te werpenlaeka schreef:
Effe toch reageren. Eigenaardig toch he dat sommige pas laat wakker worden. Kijk eens naar het draadje palmolie aandelen waar ik Anglo eastern plantation aanraadde op 20 augustus 2016. Je kon deze gemakkelijk oppikken aan 400 pence en lager. Koers was op augustus rond de 470 pence.
Nu staan we 675 pence.
![]()
PS ik zit in Socfinasia via de holdings Mopoli, Socfin..Socfinaf daar zit ik rechtstreeks in. Natuurlijk zit ik ook nog in andere holdings van de Bollore groep.![]()
En nog steeds diezelfde zelfbewieroking![]()
Zeg ons eens wat we nu op dit moeten kopen, zodat we binnen 6 maanden ook zulk een fabelachtige winsten hebben. Gewoon een concreet koopadvies, geen gedraai in bochten om dat dan toch niet te hoeven doen.

Ja, die heb ik gemist. Ik kom hier maar af en toe nog eens kijken.laeka schreef:Hebt u weer mijn 2 laatste tips die ik aan pietpiraat heb gegeven gemist? Jammer hepisa schreef:
Ha Laeka, ik dacht dat u gezworen had uw parels hier niet meer voor de zwijnen te werpen![]()
En nog steeds diezelfde zelfbewieroking![]()
Geef mij nu ook eens een gouden tip en de termijn waarop ik die winst zou moeten binnen rijven.
Als ik een mega-winst boek - zoals u van zichzelf hier steeds maar laat weten - overlaad ik u met al mijn lof. Beloofd!
@Pisa
Ja, die heb ik gemist. Ik kom hier maar af en toe nog eens kijken.
Als dat ook zo is, kijk dan ook uit met uw commentaren.
@AMA, Mag ik weten waarom u deze boodschap op het publieke forum zet, en niet via PB laat weten?AMA schreef:@Pisa
Tot een paar weken geleden was ik hier dagelijks actief. Laeka kondigde toen met veel pathos zijn afscheid aan van dit forum, omdat wij - 'ondankbare honden' - niet doorhadden hoe goed hij was in het voorspellen van succesaandelen.
Alles wat ik nu vraag is zulk een gouden tip, zoals hij naar eigen zeggen hier constant rondstrooide. The proof of the pudding is in the eating.
Ik stoor me eerder aan jouw posts dan aan die van laeka, die tenminste on topic waren.
beste,pisa schreef:@AMA, Mag ik weten waarom u deze boodschap op het publieke forum zet, en niet via PB laat weten?AMA schreef:@Pisa
Tot een paar weken geleden was ik hier dagelijks actief. Laeka kondigde toen met veel pathos zijn afscheid aan van dit forum, omdat wij - 'ondankbare honden' - niet doorhadden hoe goed hij was in het voorspellen van succesaandelen.
Alles wat ik nu vraag is zulk een gouden tip, zoals hij naar eigen zeggen hier constant rondstrooide. The proof of the pudding is in the eating.
Al mijn tips stonden in een zeer vroeg stadium toen de koersen zeer laag stonden op het forum. Ga maar gerust eens na!
Camellia, Elegant hotels, Compagnie du bois sauvage, Sofina, Sapec, Bollore, Symphony International holdings, palmolie aandelen, Brederode, Luxempart enz...
U komt blijkbaar alleen op het forum om ruzie te stoken en mij te beledigen. Door toedoen van zulke individuen zoals u blijven goede posters weg of posten nog nauwelijks.
Denk je nu echt dat er zomaar elke dag gouden tips te versieren vallen. Daar gaat grondig studiewerk aan vooraf hoor.
@laeka, Ik ben al een tijdje weg, en nu nog zou ik er voor zorgen dat de goede posters weg blijven?laeka schreef:beste,pisa schreef:(...)
Al mijn tips stonden in een zeer vroeg stadium toen de koersen zeer laag stonden op het forum. Ga maar gerust eens na!
Camellia, Elegant hotels, Compagnie du bois sauvage, Sofina, Sapec, Bollore, Symphony International holdings, palmolie aandelen, Brederode enz...
U komt blijkbaar alleen op het forum om ruzie te stoken en mij te beledigen. Door toedoen van zulke individuen zoals u blijven goede posters weg of posten nog nauwelijks.
Denk je nu echt dat er zomaar elke dag gouden tips te versieren vallen. Daar gaat grondig studiewerk aan vooraf hoor.
Als de tijd er dan terug rijp voor is en u weer aanbevelingen doet, stuur me dan maar gerust een PB. Dan zal ik volop uw adviezen bestuderen.
@jens_dev,
Het zijn juist dingen zoals dit die mij persoonlijk hier hebben weggejaagd. Wat voor meerwaarde biedt het aan een financieel forum als men zichzelf hier constant zit te bewieroken en dan afscheid neemt omdat dit niet zou gewaardeerd worden? En dan toch opnieuw terug keert, met weer diezelfde zelf bewieroking.
Er zijn andere forumleden die zich de air toe meten van een echte beurskenner te zijn, maar door hun constante vragen duidelijk maken dat ze eigenlijk beginners zijn. Er is natuurlijk niets mis met een beginner te zijn, maar dan doen of men de markten door en door kent, maakt dat ik hier heb afgehaakt.
Zelf hechtte ik maar belang meer aan een paar posters, en ik heb dan ook mijn conclusies getrokken.
Ik hoop hier ooit terug de gouden tijden nog opnieuw te beleven van posters die hier vroeger waardevolle bijdragen plaatsten, waar ik echt iets van bijleerde, en hun gedachtegang met bewondering zat te volgen.
Als je je ergert aan iemands posts, kan je deze persoon toevoegen als 'vijand'. Zijn posts worden dan standaard onzichtbaar gemaakt. Dat is alleszins een betere oplossing dan oeverloze off-topic discussies.
Beste allemaal, probeer het forum een beetje gezellig te houden.