SOD-projecten.
TIP
SOD-projecten.
Ik en mijn partner zijn op zoek naar een nieuwbouwwoning en uiteraard komen we via Google al snel op de verschillende bedrijven die Sleutel-Op-de-Deur woningen aanbieden.
De meest voorkomende pro's en contra's zijn bekend (je weet nooit aan hoeveel € je gaat uitkomen - je krijgt basic keukens en badkamers...), maar zijn er leden van dit forum die ook via zo een firma gebouwd hebben en wat zijn de ervaringen hierover?
Dank om dit even te delen.
De meest voorkomende pro's en contra's zijn bekend (je weet nooit aan hoeveel € je gaat uitkomen - je krijgt basic keukens en badkamers...), maar zijn er leden van dit forum die ook via zo een firma gebouwd hebben en wat zijn de ervaringen hierover?
-
anonymous
Re: SOD-projecten.
Je kan ook eens in de buurt rondrijden/fietsen/wandelen en kijken of er geen kleinschaligere lokale bedrijven werkzaam zijn. Je hebt dan ineens de kans om te kijken hoe ze werken en eventueel aan de eigenaars naar hun ervaringen te vragen.
Als je bij verschillende bouwbedrijven een offerte (lastenboek) vraagt, vergelijk dan niet enkel de totaalprijs.
Maar leg ze naast elkaar:
* Wat zijn de gebruikte materialen?
* Wat is er inbegrepen en wat komt er nog extra bij?
* Welke budgetten zijn voorzien voor sanitair, keuken, tegels etc
Ga naar de verschillende leveranciers al eens langs en kijk wat je wenst. Daarmee kan je al een idee krijgen of het budget voldoende is of niet.
Als je bij verschillende bouwbedrijven een offerte (lastenboek) vraagt, vergelijk dan niet enkel de totaalprijs.
Maar leg ze naast elkaar:
* Wat zijn de gebruikte materialen?
* Wat is er inbegrepen en wat komt er nog extra bij?
* Welke budgetten zijn voorzien voor sanitair, keuken, tegels etc
Ga naar de verschillende leveranciers al eens langs en kijk wat je wenst. Daarmee kan je al een idee krijgen of het budget voldoende is of niet.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Wij bouwen dit jaar met Ecohuis, houtskeletbouw. Omdat we goed wisten hoe ons huis er moest uitzien en hoe groot alles moest zijn, kregen we vrij snel een gedetailleerde offerte zodat we al vrij zeker waren van het budget. Bvb voor de keuken was er 15.000 voorzien, voor de badkamer 6.500. We wisten dat we hier vlot over zouden gaan, dus dat hebben we voor onszelf ook meegenomen in onze budgetopmaak. We hebben alles volledig aangepast naar onze persoonlijke smaak dus er zit niks "basic" in de woning.AtC schreef: ↑12 april 2019, 12:22 Ik en mijn partner zijn op zoek naar een nieuwbouwwoning en uiteraard komen we via Google al snel op de verschillende bedrijven die Sleutel-Op-de-Deur woningen aanbieden.
We hebben heel veel woningen van hen bezocht en met veel eigenaars gesproken, incl een bevriend koppel, en iedereen was positief, zowel over de kwaliteit, als over de afgesproken kost en timing.
Indien je interesse ook naar prefab uitgaan kan ik " KIJK EN BOUW " uit Menen aanraden.
Heb enkele jaren geleden met deze firma gebouwd. Tevreden over heel de lijn.
Heb enkele jaren geleden met deze firma gebouwd. Tevreden over heel de lijn.