spaargarantie
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
spaargarantie
hallo,
valt de online spaarrekening van
Santander Consumer Bank Vision ZEKER onder de belgische spaargarantie van 100000euro per persoon?
DANK voor (eventuele) reactie(s)!
valt de online spaarrekening van
Santander Consumer Bank Vision ZEKER onder de belgische spaargarantie van 100000euro per persoon?
DANK voor (eventuele) reactie(s)!
- ArmeSloeber
- Newbie

- Contacteer:
Re: spaargarantie
Ziet eens op de website en je zal dit vinden:
Risico: Santander Consumer Bank is een Belgische bank. Uw spaargeld valt onder de bescherming van de Belgische depositogarantie tot 100.000 euro per spaarder. In geval van faillissement of risico op faillissement loopt de spaarder het risico zijn spaargeld te verliezen of kan hij worden onderworpen aan een vermindering of omzetting in aandelen (Bail-in) van het bedrag van de vordering die hij heeft op de financiële instelling. Meer weten over het depositogarantiestelsel?
Risico: Santander Consumer Bank is een Belgische bank. Uw spaargeld valt onder de bescherming van de Belgische depositogarantie tot 100.000 euro per spaarder. In geval van faillissement of risico op faillissement loopt de spaarder het risico zijn spaargeld te verliezen of kan hij worden onderworpen aan een vermindering of omzetting in aandelen (Bail-in) van het bedrag van de vordering die hij heeft op de financiële instelling. Meer weten over het depositogarantiestelsel?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Risico:
In geval van faillissement of risico op faillissement loopt de spaarder het risico zijn spaargeld te verliezen of kan hij worden onderworpen aan een vermindering of omzetting in aandelen (Bail-in) van het bedrag van de vordering die hij heeft op de financiële instelling boven een bedrag van 100.000 euro dat valt onder de bescherming van de Belgische depositogarantie.
https://garantiefonds.belgium.be/nl/ledenlijst
In geval van faillissement of risico op faillissement loopt de spaarder het risico zijn spaargeld te verliezen of kan hij worden onderworpen aan een vermindering of omzetting in aandelen (Bail-in) van het bedrag van de vordering die hij heeft op de financiële instelling boven een bedrag van 100.000 euro dat valt onder de bescherming van de Belgische depositogarantie.
https://garantiefonds.belgium.be/nl/ledenlijst
Bedankt voor de reacties,...
vermits er bij mij enige twijfel rees bij het citaat "riscico" , vandaar deze vraag,...maar is nu duidelijker, geldt enkel voor bedrag BOVEN 100000euro .
vermits er bij mij enige twijfel rees bij het citaat "riscico" , vandaar deze vraag,...maar is nu duidelijker, geldt enkel voor bedrag BOVEN 100000euro .
-
anonymous
En eigenlijk is het geen 100000 euro per persoon maar 100000 euro per bank per persoon.
Bv ing en kbc bij beide een spaarrekening dat wil zeggen bij beide elk 100000 euro als garantie
Bv ing en kbc bij beide een spaarrekening dat wil zeggen bij beide elk 100000 euro als garantie
Niet helemaal correct. Als de bovenliggende "bank" dezelfde is, wordt het samengeteld. Vb. BNP Paribas Foritis, Fintro en Hello Bank behoren tot dezelfde groep.
-
anonymous
Het is wel correct
Misschien is het te algemeen dat ik het zei maar in principe is het wel correct. Kijk ook naar mijn vergelijking...
Misschien is het te algemeen dat ik het zei maar in principe is het wel correct. Kijk ook naar mijn vergelijking...
in concreto is die 100 000 euro maar een vodje papier, een schaamlapje als een grote bank op de fles gaat.
Michel kan nooit zoveel geld bijeen gaan ROVEN
Michel kan nooit zoveel geld bijeen gaan ROVEN
Men is voor die waarborg beter af bij een kleine bank dan bij een van de grote.
Het waarom het geld is gewoon niet beschikbaar. ( dat fonds is een lege doos )
Maar ja men moet toch visjes gooien naar de mensen.
Estate Guru believer.
Die lege doos schijnt wel een zekere waarheid te bevatten. Doch ik vraag me af wanneer de pers er eens op gaat springen om dit aan de burger kenbaar te maken, en de verantwoordelijken van deze lege doos eens om uitleg te vragen.
Wordt tijd dat we eens niet met ons beide voeten in ne stront trappen,moest het zover komen... en we niet ervaren zoals de Arco/Dexia affaire.
Iemand hier die connecties heeft bij een persgroep ofzo????
Wordt tijd dat we eens niet met ons beide voeten in ne stront trappen,moest het zover komen... en we niet ervaren zoals de Arco/Dexia affaire.
Kleine of grote bank zal niet veel verschil maken. Eens dit waarborgfonds in werking gesteld, ben je daar aan overgeleverd.
Zelfs die kleine bank kan dan niets meer voor je doen;ook al zouden ze willen.
Beweging.net lijkt me in vb de het aangewezen aanspreekpunt.ludo schreef: ↑17 juli 2018, 14:08 Die lege doos schijnt wel een zekere waarheid te bevatten. Doch ik vraag me af wanneer de pers er eens op gaat springen om dit aan de burger kenbaar te maken, en de verantwoordelijken van deze lege doos eens om uitleg te vragen.
Estate Guru believer.
100.000.000 € of 1.000.000.000€ zal afhandeling wel vlotter verlopen.
En was het niet de man die belofte's deed die diezelfde 100.000 € heeft ingevoerd.
Estate Guru believer.
Een fonds oprichten is geen enkel probleem. Er zijn er al zoveel.
Het van voldoende vermogen/kapitaal voorzien is een andere zaak.
Pensioenfondsen ( Belgacom oa. ) die achteraf ook lege dozen waren,of waar het geld voor andere doeleinden werd benut.
Vanaf 2022 zal de regering jaarlijks zo'n 470 miljoen euro moeten ophoesten om de pensioenen te betalen van de ambtenaren die bij Belgacom - later Proximus - werkten. De 5 miljard van het pensioenfonds zal dan volledig opgebruikt zijn.
Het van voldoende vermogen/kapitaal voorzien is een andere zaak.
Pensioenfondsen ( Belgacom oa. ) die achteraf ook lege dozen waren,of waar het geld voor andere doeleinden werd benut.
Vanaf 2022 zal de regering jaarlijks zo'n 470 miljoen euro moeten ophoesten om de pensioenen te betalen van de ambtenaren die bij Belgacom - later Proximus - werkten. De 5 miljard van het pensioenfonds zal dan volledig opgebruikt zijn.
De mensen die hun geld bij Optima bank op spaarrekening hadden staan, hebben hun geld toch vrij snel terug gekregen.