Spaargeld 2010 - wat zijn de plannen?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Spaargeld 2010 - wat zijn de plannen?
KEYTRADE: zicht- en spaarrekening
DB: spaarrekening
ETHIAS: spaarrekening
KBC: pensioensparen
voornemen 2010:
Misschien overstappen naar argenta met pensioensparen en vriendin proberen te overtuigen Dexia te verlaten en haar geld meer te laten opbrengen.
DB: spaarrekening
ETHIAS: spaarrekening
KBC: pensioensparen
voornemen 2010:
Misschien overstappen naar argenta met pensioensparen en vriendin proberen te overtuigen Dexia te verlaten en haar geld meer te laten opbrengen.
DB: spaarrekening. Zit bijna aan maximum dat gegarandeerd wordt, dus :
KBC: spaar+zicht
VDK Knuffel: spaarrekening petekindje
Fortis: Home invest Plan
Argenta: pensioensparen
Misschien overstap van KBC naar een hoogrentende spaarrekening.
KBC: spaar+zicht
VDK Knuffel: spaarrekening petekindje
Fortis: Home invest Plan
Argenta: pensioensparen
Misschien overstap van KBC naar een hoogrentende spaarrekening.
Mijn plannen:
-beurs:neen
-abn amro: afsluiten
-citibank welcome plus termijn (loopt af medio augustus) al dat geld overzetten naar DB e-Sav en citi meteen opdoeken (anders: kosten betalen op zichtrekening)
-sparen: op DB e-Sav en Rabobank.be
-Dexia volledig afsluiten (aangetekende brief is al verstuurd naar Brussel medio december, rekeningen zijn nog niet afgesloten. Zal kantoor toch moeten contacteren om af te sluiten)
-beurs:neen
-abn amro: afsluiten
-citibank welcome plus termijn (loopt af medio augustus) al dat geld overzetten naar DB e-Sav en citi meteen opdoeken (anders: kosten betalen op zichtrekening)
-sparen: op DB e-Sav en Rabobank.be
-Dexia volledig afsluiten (aangetekende brief is al verstuurd naar Brussel medio december, rekeningen zijn nog niet afgesloten. Zal kantoor toch moeten contacteren om af te sluiten)
Waarom is het nu interessant om geld bij Argenta even van e-spaar te halen en dan weer te storten voor hogere getrouwheidspremie? Krijg je die sowieso niet??
dat heb ik al meermaals gelezen, dat spaargidsers soms koppige partners hebben die niet te overtuigen zijn om hun spaargeld te verplaatsen naar een rekening die wat meer opbrengt.dave1976 schreef: ...vriendin proberen te overtuigen Dexia te verlaten en haar geld meer te laten opbrengen.
ik kan er ook van meespreken, mijn vriend heeft al een keytraderekening sinds die actie van gratis aandelen bij humo, maar hij heeft nog nooit aangelogd!!! zijn spaarcentjes staan nog steeds (allemaal!) bij KBC, en tis spijtig want bij Keytrade hadden ze dit jaar in totaal toch een dikke 300 euro meer kunnen opbrengen dan bij KBC...
Mijn plannen voor 2010:
zichtrekening: KBC
spaarrekening: CKV en Ethias + Vita Invest bij Federale
beleggen: wat fondsen bij Rabo, eventueel Keytrade Fund Saving Plan
pensioensparen: Argenta fonds + langetermijnsparen bij Integrale
Deutsche Bank zwier ik definitief buiten.
Voor Rabo en Keytrade wacht ik om klant te worden tot ze weer een actie doen waarbij je 10 of 20 euro krijgt indien je klant wordt. De actie van Rabo verwacht ik binnen een paar weken (dat is al 2 jaar in het begin van januari).
omdat je op elke storting de getrouwheidspremie krijgt die geldt op het moment van de storting. En aangezien die getrouwheidspremie nu verhoogd is, kan het de moeite lonen om er even geld af te halen en terug op te zetten.Tomasz schreef: Waarom is het nu interessant om geld bij Argenta even van e-spaar te halen en dan weer te storten voor hogere getrouwheidspremie? Krijg je die sowieso niet??
Neen, als je eens zou rondlezen (bv https://www.spaargids.be/sparen/forum/i ... pic=7988.0 of https://www.spaargids.be/sparen/forum/i ... pic=3823.0) zou je weten dat de getrouwheidspremie gegarandeerd is voor 12 maanden.Tomasz schreef: Waarom is het nu interessant om geld bij Argenta even van e-spaar te halen en dan weer te storten voor hogere getrouwheidspremie? Krijg je die sowieso niet??
Wanneer de getrouwheidspremie verhoogd wordt, blijf je dus vastzitten aan de lagere getrouwheidspremie tot je periode van 12 maanden afgelopen is.
Hoe heeft Argenta de nieuwe spaarregeling toegepast?
Bij Rabobank.be en Keytrade is de verhoogde aangroeipremie vanaf april doorgelopen tot eind 2009.
Dus op 01/01/2010 begon er pas een getrouwheidspremie te lopen.
Bij Rabobank.be en Keytrade is de verhoogde aangroeipremie vanaf april doorgelopen tot eind 2009.
Dus op 01/01/2010 begon er pas een getrouwheidspremie te lopen.
Wat een gedoe voor de getrouwheidspremie.
Als je nu zelf een excel maakt per spaarrekening, dan kun je toch perfect zien wanneer een getrouwheidspremie is verworven voor elke storting. En als je de veschillende functies (zelfs geen macro's nodig) benut, dan is het toch eenvoudig om te zien of het interessant is om bv geld van je espaar van Argenta naar zichtrekening en terug naar espaar te zetten of niet. bv Je gaat toch na 10 maand je lopende getrouwheid niet opofferen om een licht verhoogde getrouwheidsperiode aan te snijden. Zo kun je bezig blijven en alle getrouwheidspremies verliezen.
Dan is het nog beter je geld onafgebroken bv op de espaar te laten staan.
Als je nu zelf een excel maakt per spaarrekening, dan kun je toch perfect zien wanneer een getrouwheidspremie is verworven voor elke storting. En als je de veschillende functies (zelfs geen macro's nodig) benut, dan is het toch eenvoudig om te zien of het interessant is om bv geld van je espaar van Argenta naar zichtrekening en terug naar espaar te zetten of niet. bv Je gaat toch na 10 maand je lopende getrouwheid niet opofferen om een licht verhoogde getrouwheidsperiode aan te snijden. Zo kun je bezig blijven en alle getrouwheidspremies verliezen.
Dan is het nog beter je geld onafgebroken bv op de espaar te laten staan.
Dexia: hier gebeuren al mijn transacties (storting loon, betalingen, ...) + wat spaargeld
Fortis: niet veel geld meer op de spaarrekening staan
Rabo: hier staat voorlopig het grootste deel van mijn geld op
Fortis: niet veel geld meer op de spaarrekening staan
Rabo: hier staat voorlopig het grootste deel van mijn geld op

- KBC: zichtrekening (loon, transacties, ...) + een klein beetje spaargeld dat real time overgeschreven kan worden naar de gekoppelde zichtrekening
- Rabobank: 20% spaargeld
- Keytrade: 80% spaargeld
- Pensioensparen: ben van plan om dit jaar alles van KBC Pricos naar Argenta ARPE over te zetten
- Kinderen: momenteel een beetje spaargeld op een aparte Rabobank spaarrekening. Ik ben nog aan het uitkijken om over te stappen met een iets hoger rendement. Suggesties zijn welkom
Maarten schreef:Neen, als je eens zou rondlezen (bv https://www.spaargids.be/sparen/forum/i ... pic=7988.0 of https://www.spaargids.be/sparen/forum/i ... pic=3823.0) zou je weten dat de getrouwheidspremie gegarandeerd is voor 12 maanden.Tomasz schreef: Waarom is het nu interessant om geld bij Argenta even van e-spaar te halen en dan weer te storten voor hogere getrouwheidspremie? Krijg je die sowieso niet??
Wanneer de getrouwheidspremie verhoogd wordt, blijf je dus vastzitten aan de lagere getrouwheidspremie tot je periode van 12 maanden afgelopen is.
Nogmaals, ik ben zo slecht met geld en al die dingen.. Ik heb mijn geld daar gezet in februari 2009, het is dus niet interessant om het nu even weg te halen en weer te storten want ik verwerf getrouwheid pas na twaalf maanden hé? Wanneer is het dan wel interessant om het even weg te halen?
- WebsterMC
- Sr. Member
- Contacteer:
Hier is mijn situatie
- Axa: Dagdagelijkse gemeenschappelijke rekening. Bij axa hebben we namelijk ons lening afgesloten. Enkel de zichtrekening wordt gebruikt . Op de spaarrekening staat welgeteled € 0. Verder heb ik hier nog een Crest 40 lopen.
- Deutsche bank: Hier hebben mijn vrouw en ik elk een zicht & spaarrekening. Als ons eigen (niet gemeenschappelijk) spaargeld (dat op een spaarrekening staat staat hier op). Zichtrekening gebruiken we vooral voor de gratis mastercard. Ook doen we onze berustransacties via Deutsche bank.
- Rabo Bank Hier hebben we elk apart + een gezamelijke rekening. Op de gezamelijke spaarrekening staat ons gezamelijk spaargeld. Op ons aparte rekeningen staat niets. Dit is allemaal naar Deutsche bank overgezet
- Keytrade Bank Geopend door de actie van Humo. Staat een klein bedrag op de zichtrekening, maar wordt eigenlijk niet gebruikt.
Toch al redelijk ingewikkeld. Mijn vrouw wordt alleszinds zot van al die digipassen en zo.
Iemand opties over hoe het nog beter kan?
- Axa: Dagdagelijkse gemeenschappelijke rekening. Bij axa hebben we namelijk ons lening afgesloten. Enkel de zichtrekening wordt gebruikt . Op de spaarrekening staat welgeteled € 0. Verder heb ik hier nog een Crest 40 lopen.
- Deutsche bank: Hier hebben mijn vrouw en ik elk een zicht & spaarrekening. Als ons eigen (niet gemeenschappelijk) spaargeld (dat op een spaarrekening staat staat hier op). Zichtrekening gebruiken we vooral voor de gratis mastercard. Ook doen we onze berustransacties via Deutsche bank.
- Rabo Bank Hier hebben we elk apart + een gezamelijke rekening. Op de gezamelijke spaarrekening staat ons gezamelijk spaargeld. Op ons aparte rekeningen staat niets. Dit is allemaal naar Deutsche bank overgezet
- Keytrade Bank Geopend door de actie van Humo. Staat een klein bedrag op de zichtrekening, maar wordt eigenlijk niet gebruikt.
Toch al redelijk ingewikkeld. Mijn vrouw wordt alleszinds zot van al die digipassen en zo.
Iemand opties over hoe het nog beter kan?
Hoi,
Ben van plan van over te stappen naar ckv weet iemand iets van deze bank?
zullen ze in de toekomst overstappen naar internetspaarrekening?
De moederholding heeft juist goffin overgenomen, dus zal er wel het één en ander gaan veranderen naar de toekomst toe.gianni schreef: Hoi,
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co