Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Netbeheerders Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Netbeheerders
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Beleggen Fondsen en aandelen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Spaargeld moet naar aandelen volgens Vanackere

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
86 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Volgende
TIP
Vergelijk via onze tools Effectenrekening - Fondsen - Beleggingsplannen
anonymous6

Re: Spaargeld moet naar aandelen volgens Vanackere

• Citeer

Bericht door anonymous6 » 5 januari 2013, 19:14

Frisse Freddy schreef:Spaargeld naar aandelen? Bestaande aandelen kopen helpt bedrijven niet vooruit, het is pas bij intekening dat je kapitaal verschaft.
)
Daar ben ik het niet helemaal mee eens, al is het "au fond" wel de waarheid wat je schrijft.

Maar: een beursgenoteerd bedrijf regeert vaak bij de koers van het aandeel. Als het aandeel een tijdlang slecht presteert, worden de bestuurders (wier bonussen en/of waarde vd optiepakketten daarvan afhankelijk zijn) zenuwachtig. Dan krijg je blinde besparingen, en dat kost vaak jobs ("de kosten moeten omlaag, want de winst moet omhoog").
Als je nu meer mensen naar de beurs kan krijgen, stijgt de vraag naar het aandeel, in vergelijking met het aanbod. Dus de koers stijgt, dus je vermijdt dergelijke paniekaanvallen. Met krak dezelfde jaarresultaten daalt het aandeel gewoon minder, alles peis en vree, bestuurder slaapt rustig en jan met de pet houdt z'n job.

On topic kan ik verwijzen naar dit artikel op Beursduivel: http://www.beursduivel.be/column/262859 ... orden.html" onclick="window.open(this.href);return false; .
Kan alleen maar positief zijn als wat meer mensen af en toe een hapje kunnen meeëten van deze grote taart.

Jhn
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Jhn
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Jhn » 5 januari 2013, 19:25

Die aandelen ... ik neem aan dat we natuurlijk alleen maar Belgische aandelen mogen kopen!

Spaarplan
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Spaarplan
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Spaarplan » 5 januari 2013, 19:31

Stijn1234 schreef:LOL, Maystadt heeft het ooit eens geprobeerd om zelf wat te speculeren.

Het resultaat vindt u hier: http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 1276070811

Momenteel is de man voorzitter van de EIB dacht ik: de Europese InvesteringBank ;D
Als dat goed was afgelopen zou dat zijn inzicht en verdienste zijn geweest. Hij heeft nu de juiste plaats gekregen... hij werkt voor een bank. ;)
Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."

Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.

It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.

Jhn
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Jhn
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Jhn » 5 januari 2013, 19:47

Groen wil dat Vanackere kmo's steunt met veilig Belfius-spaarproduct:

De groenen willen aan het klantenbestand werken van Belfius!
Geen haar op mijn hoofd!

http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 5_00423177" onclick="window.open(this.href);return false;

Spruitekop
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Spruitekop
Verstuur privébericht Website

• Citeer

Bericht door Spruitekop » 5 januari 2013, 20:30

Jhn schreef:Die aandelen ... ik neem aan dat we natuurlijk alleen maar Belgische aandelen mogen kopen!
Wat gaat Europa d'er van zeggen als beleggen in eigen aandelen gepromoot wordt? ;D

ronnie
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer ronnie
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door ronnie » 5 januari 2013, 20:50

Dit is een voorschot voor de Sossen: Belastingvrije drempel van de spaarboekjes verlagen, met als voorwendsel "Europa" en meer geld naar risicokapitaal (extra belasting voor ons eigen goed).

En een jaartje later beginnen controleren op meerdere spaarboekjes.

roefke
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer roefke
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door roefke » 5 januari 2013, 20:57

en denkt van ackere dat die bedrijven met het extra geld van die aandelen gaan investeren in belgie? of zouden ze voor china kiezen of brazilie of ...,
wat betreft het recordbedrag spaargeld die al die politici de ogen uitsteekt, daar ligt momenteel de kern van onze crisis. de mensen hebben schrik voor de toekomst dus potten ze alles op en stoppen met consumeren. Wat we nodig hebben is een positief toekomstbeeld en dan zal jan modaal wel terug consumeren. Maarja hoe doe je dat? zet de radio op en je hoort elke dag wel slecht nieuws

jnn1
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer jnn1
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door jnn1 » 5 januari 2013, 21:24

Ik wil best wel wat spaargeld naar de beurs brengen: voor bedrijven die Belgische inwoners (dus niet alleen Belgen...) te werkstellen, deze de eerste 3 jaar niet ontslaan en zeker niet van plan zijn de directie meer salaris te geven.

Mikey
Jr. Member
Jr. Member
Contacteer:
Contacteer Mikey
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Mikey » 5 januari 2013, 23:03

Dan kan je maar best zorgen dat je een meerderheidsbelang verwerft bij de bedrijven in kwestie, want anders ga je niet veel in de pap te brokken hebben over tewerkstelling en lonen van de directie ;D

Yvan

• Citeer

Bericht door Yvan » 6 januari 2013, 08:25

Frisse Freddy schreef:@Yvan: dit alles gebeurde met geleend geld. Zo is het makkelijk.
Juist. Men zou welhaast vergeten, dat de mama's en de papa's die in de jaren 1960 - 1970 - 1980 naar de bank trokken om daar tegen forse rente te lenen om een badkamer te installeren, eigenlijk de schuldigen zijn voor de staatsschuld, die ook nog moet afbetaald worden. Het slag profiteurs dat zich erover verheugde dat ze, voor het eerst in hun familiegeschiedenis, een kind naar de universiteit konden laten gaan.

Dat hebben ze niet alleen verwezenlijkt: de vermaledijde politici hebben flink geholpen, weze het met geïnde belastingsgelden of met staatsschuld. Kinderbijslag, studiebeurzen, een evenwichtige sociale wetgeving, subsidiëring en organisatie van onderwijs, ondersteuning van woningbezit, ontsluiting van industrieterreinen, ondersteuning van ondernemingen enzovoort enzoverder. Maar ma en pa hebben er ook hun kas voor afgedraaid, in de fabriek of op het bureel, voor de klas of in het atelier, achter de toonbank of het loket. In een tijd overigens, toen er van brugpensioen, educatief verlof, tijdskrediet... geen sprake was.

Ik pik het dus niet dat dat de potverteerders zouden geweest zijn, en al helemaal niet als de verwijten komen van zelfverklaarde jeunesse dorée, die zonder verpinken een plak van de loterijwinst van een uitkeringstrekker zou willen claimen, zoals op deze site te lezen valt. Ik heb het, voor alle duidelijkheid, niet over u.

Blijkbaar wordt het verwijt van potverteren exclusief voorbehouden voor "vorige generaties". Verwonderlijk (eigenlijk niet, maar ala), dat het niet van toepassing blijkt te zijn op ondernemingen en vennootschappen, die zonder verpinken en zonder enige scrupules kapitaal wegzuigen uit staten, om het te verdelen onder hun aandeelhouders.

Staatsschuld, zelfs forse staatsschuld, is geen probleem op zich. Het is nooit een probleem geweest (ik breng even in herinnering, dat de laatste B staatsobligaties ter dekking van de wederopbouw na WO I slechts een paar jaar geleden terugbetaald werden). Het is enkel een probleem in een welbepaalde, neo-liberale (zogezegd) economische orthodoxie, die u en mij verleid met mooie praatjes over de weldaden van privatisering en de "inefficiënte overheid". Overigens dient het bewijs dat ondernemingen administratief efficiënter zouden zijn dan overheden, gegeven evenwaardige doelstellingen, nog steeds geleverd te worden. Dat ze uiterst efficiënt kunnen zijn in het melken van staten, is al ten overvloede aangetoond, maar dat terzijde.

Ook vanuit de ideologische (!!!) context van de neo-liberale economische orthodoxie bekeken, is het plaatje erg paradoxaal: er wordt goed geld verdiend aan bvb. Griekse staatsschuld... Ongetwijfeld door aandeelhouders van welbepaalde fondsen, die zonder enige twijfel een forse boom willen opzetten over potverterende vorige generaties en inefficiënte overheden...

Dezelfde hypocrisie vind je hier: sjoemelende beheerders van vennootschappen zijn niet de schuldigen. Neenee: het zijn de uitkeringstrekkers die profiteren. Of de incompetente politici die het toelaten. Pas als de laatste dopper en leefloontrekker verdwenen zal zijn, de laatste verkozen politicus gevlucht, zullen sommigen misschien eens iets verder kijken dan hun neus lang is. Om even een de weverke te doen: Nietschze schreef het al: homo homini lupus.

Ondertussen plengen we nog een traan, omdat binnenkort sjoemelen met verschillende spaarrekeningen niet meer mogelijk zal zijn... Sommigen vinden het bijzonder onredelijk, dat de argeloze ARCO-"spaarders" in de kou zullen blijven, uiteraard zonder enig opportunistisch motief. Uit principe. Als we nu eens wat doppers of andere profiteurs buiten gooien en de gewonnen uitkeringen gebruiken om...?

It's human nature, stupid. We willen maar al te graag incasseren en de lasten aan de anderen toebedelen. Welke anderen ook: allochtonen, uitkeringstrekkers, gepensioneerden. Om het even, als het maar niet wij zijn. Zo bekeken is "de vorige generaties" zowat de veiligste keuze die men kan maken. Zeker voor degenen waarvan er hier nogal wat zitten, die vinden dat vooral de anderen langer moeten werken en minder moeten verdienen... Het ware bijzonder interessant om eens de postings van sommigen in verschillende topics naast elkaar te leggen.

Mijn persoonlijke visie wat staatsschuld en uitweg uit deze crisis betreft, kan ik in een kort zinnetje samenvatten: we hebben wat meer Keynes nodig en wat minder Hayeck.

Het zal onze GINI-index ten goede komen. En inderdaad: de toppen zullen dan wat afgetopt worden en de dalen zullen wat minder diep zijn. Dat is een goede zaak voor iedereen.

reppiepeppie
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer reppiepeppie
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door reppiepeppie » 6 januari 2013, 10:11

Eum heren, en wie heeft er veel spaargeld? Juist ja, de 'ouderen', de 'jongeren' moeten al schrapen om een huis te kunnen financieren.
Aan jullie dus jullie Vaderlandsche Plicht te doen he. koop aandelen!

En nog iets, ik denk niet dat Keynes bedoelt om de overheidsuitgaven en schulden te laten ontsporen. In tijden dat t goed ging is men blijven spenderen en dat is niet echt keynsiaans.

En deze draad gaat niet over generatieconflicten of whatever.

pattataolivia
Sr. Member
Sr. Member

• Citeer

Bericht door pattataolivia » 6 januari 2013, 10:27

Yvan schreef:
Ik pik het dus niet dat dat de potverteerders zouden geweest zijn, en al helemaal niet als de verwijten komen van zelfverklaarde jeunesse dorée, die zonder verpinken een plak van de loterijwinst van een uitkeringstrekker zou willen claimen, zoals op deze site te lezen valt. Ik heb het, voor alle duidelijkheid, niet over u. .
Niveau nihil. Ik zei het al, ik heb mij welgeteld 3 maal uitgebreid geexcuseerd voor die topic, en dat zou moeten volstaan. Ik ben zeker geen excuses verschuldigd t.o.v. mensen als u. Omdat het geen zin heeft, ze worden toch niet aanvaard.

Voor de laatste maal, die topicstart was geschreven in moeilijke tijden, toen ik net mijn ziekte had vernomen. Gedraag u dus als een gevoelsmens en schrijf niet in de meest vulgaire bewoordingen dat ik nooit geboren had mogen worden zoals u gisteren deed. Ik tolereer dat 1 keer, maar geen tweede keer. Ik ben in mijn recht, en weet waar het recht op vrijemeningsuiting stopt.
'United in diversity' - E.U.

anonymous6

• Citeer

Bericht door anonymous6 » 6 januari 2013, 10:43

O, maar dat laatste is bij Yvan ook strak afgebakend, hoor. Cfr de post die hij "erover" vond en claimt aangekaart te hebben bij het C.G.K.R.

vlo
Hero Member
Hero Member

• Citeer

Bericht door vlo » 6 januari 2013, 10:47

Uiteraard hebben gepensioneerden van nu spaargeld; immers:

1. Wij kochten onze eerste wagen toen we daar het geld voor hadden> Nu zijn ze nog niet afgestudeerd of nauwelijks aan het werk en er moet al een wagen voor de deur staan en het liefst groter dan die van de buren. Als ze al een fiets hebben, is dat zo'n soort mountainbike, die misschien eenmal per week buitenkomt en dan nog meestal op de trekhaak van hun overmeten 4x4. Dat men eerst moet sparen en daarna kopen, gaat er bij de meesten van de jongeren niet meer in.
2. Wij bouwden onze eerste woning met de basisvoorzieningen. Nu moet er onmiddellijk een keuken in staan van minimum 25.000 Euro, zijn alle kamers en deuren geschilderd of behangen, willen ze een garage voor twee of meer wagens, zijn de meubels van hun eerste huurhuis of appartement niet meer chique genoeg, enz...

Ik heb geen nood aan economische theorieen van wie dan ook en al zeker geen bevelen van jonge broekjes om aandelen te kopen, of anders..

Zet de tering naar de nering en zorg voor Uzelf zoals de meesten van mijn generatiegenoten gedaan hebben. Daarenboven hebben velen onder ons een veelvoud aan belastingen en sociale bijdragen allerhande, van wat wij nu in onze handen geduwd krijgen, betaald. Wij zullen wschl niet lang genoeg leven om de totaliteit van onze pensioenen te laten evenaren met nog maar een fractie van wat wij ooit aan de gemeenschap bijgedragen hebben.

'En ook deze posting gaat niet over generatieconflicten of whatever... 8)
Ooit was "Europa" een mooi project!
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...

Jhn
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Jhn
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Jhn » 6 januari 2013, 17:09

Dit is Kroeg praat jongens en meisjes ::)

pensioenen is De Croo tegenwoordig, niet Vanackere!

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

86 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Volgende

Terug naar “Fondsen en aandelen”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Sitemap
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy