Spaargeld spreiden
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Spaargeld spreiden
We zouden onze spaarcenten willen spreiden, niet meer alles op 1 (groot)bank. Na wat lezen blijkt al snel dat de depositogarantie met een grote korrel zout te nemen is, dus vandaar. Een deeltje gaat in beleggingsfondsen, maar wat met de rest. Er zijn ratings terug te vinden van banken, maar ook daar weer worden er bij de opstellers van die ratings vragen gesteld. Hoe weet je dan nog waar je centen veilig staan? We zoeken zowel een 'parkeerrekening' te openen als een rekening waar we makkelijker aankunnen.
Interessant momenteel voor de 'parkeerrekening' is natuurlijk MeDirect Fidelity Sparen. Veilig??
Wat met de gewone spaarrekening? Welke banken zou je nu zeker niet nemen? Of wel?
Ik zie bijv. dat Keytrade, Europabank en Crelan (de laatste 2 zijn misschien handig omdat ze kantoren hebben, voor de 'lopende' spaarrekening) deel uitmaken van hetzelfde. Hoe komt het dan dat zij toch andere tarieven hanteren? En wat als 1 van die banken in de problemen komt? Gaat de rest dan mee?
En wat met Deutsche Bank?
Interessant momenteel voor de 'parkeerrekening' is natuurlijk MeDirect Fidelity Sparen. Veilig??
Wat met de gewone spaarrekening? Welke banken zou je nu zeker niet nemen? Of wel?
Ik zie bijv. dat Keytrade, Europabank en Crelan (de laatste 2 zijn misschien handig omdat ze kantoren hebben, voor de 'lopende' spaarrekening) deel uitmaken van hetzelfde. Hoe komt het dan dat zij toch andere tarieven hanteren? En wat als 1 van die banken in de problemen komt? Gaat de rest dan mee?
En wat met Deutsche Bank?
Re: Spaargeld spreiden
Vergeet Rabobank niet.
Vroeger kon je er ook terecht voor fondsen. Helaas hebben ze de laatste tijd alleen nog maar spaarrekeningen.
'k Ben er heel tevreden over.
Als je spreekt over "direct aankunnen" is misschien ook MoneYou van ABN Amro een aanrader. Naast een gewone spaarrekening hebben ze ook een niet-gereglementeerde. Dwz dat je alleen intrest krijgt, en geen getrouwheidspremie. M.a.w. elke dag je geld er staat, krijg je intrest. Je moet geen rekening houden met wanneer je voor bedrag x en y aan minimaal 1 jaar zit voor de getrouwheidspremie.
Vroeger kon je er ook terecht voor fondsen. Helaas hebben ze de laatste tijd alleen nog maar spaarrekeningen.
'k Ben er heel tevreden over.
Als je spreekt over "direct aankunnen" is misschien ook MoneYou van ABN Amro een aanrader. Naast een gewone spaarrekening hebben ze ook een niet-gereglementeerde. Dwz dat je alleen intrest krijgt, en geen getrouwheidspremie. M.a.w. elke dag je geld er staat, krijg je intrest. Je moet geen rekening houden met wanneer je voor bedrag x en y aan minimaal 1 jaar zit voor de getrouwheidspremie.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Een overweging die je ook kan maken is dat bepaalde banken te groot zijn om overkop te laten gaan. Zie wat er gebeurde met KBC, FORTIS en DEXIA.
Belfius en ABN Amro (Moneyou) zijn eigendom van de staat. Die zouden ook daarom redelijk veilig moeten zijn.
Zie voor meer info ook
https://www.spaargids.be/sparen/rating-spaarbanken.html
Keytrade : land beschermingsfonds is Frankrijk.
Voor Europabank en Crelan is dat België.
Iedere bank bepaalt zijn eigen beleid en tarieven.
Electrolux, Siemens en Bosch bouwen ook samen toestellen. Waarom zouden die dan hetzelfde moeten zijn of kosten ?
Belfius en ABN Amro (Moneyou) zijn eigendom van de staat. Die zouden ook daarom redelijk veilig moeten zijn.
Zie voor meer info ook
https://www.spaargids.be/sparen/rating-spaarbanken.html
Keytrade : land beschermingsfonds is Frankrijk.
Voor Europabank en Crelan is dat België.
Iedere bank bepaalt zijn eigen beleid en tarieven.
Electrolux, Siemens en Bosch bouwen ook samen toestellen. Waarom zouden die dan hetzelfde moeten zijn of kosten ?
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
In het kader van 'veiligheid van de banken' is Rabobank eigenlijk een beperkende optie: ze hebben nl. geen bankkaarten. Hierdoor ben je dus met een rekening bij Rabobank geen poot geholpen gezien je niet rechtstreeks kan afhalen en steeds over een andere rekening moet gaan om te cashen. Wanneer een overheid dus beperkende afhalingen bepaalt heb je dus aan die Rabobank-rekening niets.
Als een overheid dus bepaalt dat je per rekening maar 50€/dag of 500€/week mag afhalen ben je er niets mee dat je naast jouw rekening bij bank X (met kaart) er ook nog een hebt bij Rabobank (zonder kaart) want dan zal je nog steeds maar 50€/d of 500€/w kunnen afhalen.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Ook banken zelf kunnen afhalingen beperken in geval van.....
Staat tegenwoordig overal in de voorwaarden.
Staat tegenwoordig overal in de voorwaarden.
-
anonymous
Dat is bij veel van die 'spaarbanken' zo:Spruitekop schreef: ↑14 februari 2019, 01:52 In het kader van 'veiligheid van de banken' is Rabobank eigenlijk een beperkende optie: ze hebben nl. geen bankkaarten. Hierdoor ben je dus met een rekening bij Rabobank geen poot geholpen gezien je niet rechtstreeks kan afhalen en steeds over een andere rekening moet gaan om te cashen.
Rabobank, MoneYou, Evi, NIBC, MeDirect, ...
Dat hoeft uiteraard geen probleem te zijn, zolang niet al je geld daar staat.
Liever centjes bij een bank die 5 miljard spaargeld heeft dan een waar 20 miljard spaargeld staat.
Als het garantiefonds moet tussen komen lijkt me 5 miljard een stuk makkelijker dan 20 miljard.
Cijfers enkel als vb.
Als het garantiefonds moet tussen komen lijkt me 5 miljard een stuk makkelijker dan 20 miljard.
Cijfers enkel als vb.
Estate Guru believer.
Zo een grote verkopen ze dan, desnoods voor bijna niks, aan een grote Internationale bank. Minder problemen...
Maar of dat altijd zo zal zijn is niet te zeggen, behalve door waarzeggers.
Maar of dat altijd zo zal zijn is niet te zeggen, behalve door waarzeggers.
Moneyou lijkt interessant op hun site, maar blijkbaar hebben er veel mensen problemen om een account aan te maken.
Iemand ervaring met MeDirect? Handig? Veilig?
Staat Europabank dan onafhankelijk van Keytrade en omgekeerd? Als ze onder een ander garantiestelsel vallen veronderstel ik van wel?
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de ratings van Rabobank naar beneden bijgesteld werden. Is deze dan nog wel een goed idee?
Staat Europabank dan onafhankelijk van Keytrade en omgekeerd? Als ze onder een ander garantiestelsel vallen veronderstel ik van wel?
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de ratings van Rabobank naar beneden bijgesteld werden. Is deze dan nog wel een goed idee?
Crelanbank en Europabank behoren tot dezelfde groep, namelijk de Belgische coöperatieve aandeelhouders van Crelan.Saartje1 schreef: ↑14 februari 2019, 19:54 Moneyou lijkt interessant op hun site, maar blijkbaar hebben er veel mensen problemen om een account aan te maken.
In 2016 werd Keytrade Bank verkocht aan de Franse bank Crédit Mutuel Arkéa.
Moneyou : geen problemen mee.
Medirect : geen vertrouwen in .... dat is persoonlijk.
Rabobank : voor mijzelf geen voordeel te rapen tov moneyou.
Medirect : geen vertrouwen in .... dat is persoonlijk.
Rabobank : voor mijzelf geen voordeel te rapen tov moneyou.
Me best tevreden van.Saartje1 schreef: ↑14 februari 2019, 19:54 Moneyou lijkt interessant op hun site, maar blijkbaar hebben er veel mensen problemen om een account aan te maken.
Ietwat afwijkende inlog procedure van andere banken.
Afwijking = login, password in browser.
Estate Guru believer.
Buikgevoel, subjectief wantrouwen, tov deze bank uit de ministaat Malta. Ze hadden 283 werknemers in 2017..
Als er zich morgen een bank uit Réunion of Liechtenstein of Groenland op onze markt zou werpen zou ik dat ook mijlenver links laten liggen.
Hogere intrest op spaarrekeningen geeft mij geen vertrouwen. Dat deden Icesave an Kauphting ook.
Belgische banklicentie, idem. ... de bank van de grootheidswaanzin uit Gent had dat ook (Optima).
Belgische staatswaarborg : wil ik nooit afhankelijk van zijn..
Als er zich morgen een bank uit Réunion of Liechtenstein of Groenland op onze markt zou werpen zou ik dat ook mijlenver links laten liggen.
Hogere intrest op spaarrekeningen geeft mij geen vertrouwen. Dat deden Icesave an Kauphting ook.
Belgische banklicentie, idem. ... de bank van de grootheidswaanzin uit Gent had dat ook (Optima).
Belgische staatswaarborg : wil ik nooit afhankelijk van zijn..