Spaarrekening als zichtrekening gebruiken
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Spaarrekening als zichtrekening gebruiken
Momenteel brengt de beste zichtrekening netto 1.275% op (Keytrade zichtrekening - 15% RV). Zijn er spaargidsers die daarom kiezen om geld vanop een spaarrekening te gebruiken voor courante aankopen, die te betalen met kredietkaart en 1 keer per maand van de spaar- naar de zichtrekening het verschuldigde bedrag over te schrijven? (vb DB e-savings account: 2.40% en dus het zichtrekeningsaldo zo klein mogelijk houden). T'is wat meer rekenwerk om de boel bij te houden, maar 't brengt wel bijna dubbel zoveel op!
Pecunia non olet
Re: Spaarrekening als zichtrekening gebruiken
Ik ben daar ook al een tijdje over aan het nadenken, maar vraagt wel extra organisatie.
Je kan ook niet overal met je kredietkaart betalen (vb. Lidl, Aldi, ...) en ook om cash af te halen moet er voldoende geld op je zichtrekening staan.
Je kan ook niet overal met je kredietkaart betalen (vb. Lidl, Aldi, ...) en ook om cash af te halen moet er voldoende geld op je zichtrekening staan.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik gebruik 2 zichtrekeningen, 1 waar men loon op wordt gestort, de andere waar alles mee wordt betaald. ( op een paar doorlopende opdrachten vanop de eerste na )
Van de eerste gaat alles naar de spaarrekening.
Op de 2 de zorg ik dat er minstens 500 euro op staat, elke keer het hier onder gaat stort ik er 1000 euro bij.
Zo staat er gemiddeld een 1000 euro op.
Met de rendementen van tegenwoordig verlies ik daardoor dus nog geen 20 euro aan intrest wat toch wel te verwaarlozen is.
Van de eerste gaat alles naar de spaarrekening.
Op de 2 de zorg ik dat er minstens 500 euro op staat, elke keer het hier onder gaat stort ik er 1000 euro bij.
Zo staat er gemiddeld een 1000 euro op.
Met de rendementen van tegenwoordig verlies ik daardoor dus nog geen 20 euro aan intrest wat toch wel te verwaarlozen is.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Klinkt wel als een goede mogelijkheid, je moet je systeem zien af te stellen op je vereisten.
In mijn geval kan ik meeste van mijn uitgaven goed op voorhand inschatten, bijgevolg staat er op mijn zichtrekening altijd minder dan 50 EUR (van dag tot dag bekeken). Als ik geld nodig heb schrijf ik dat over van mijn Keytrade spaarrekening uiterlijk 2u voor dat ik het moet kunnen 'gebruiken' (ATM/POS). Als er dan plots "onvoorziene mobiele uitgaven" zijn, grijpen we uiteraard naar de kredietkaart (ook die uitgaven zet ik dan meteen apart op mijn 'betaalrekening' - a.k.a. Rabo spaarrekening).
For a little extra spunk: vroeger spaarde ik per maand, nu in feite nog steeds maar stortingen gebeuren elke 2 maanden i.p.v. maandelijks, handig voor de premieberekening. Daartoe vraag ik elke 2 maanden (om veiligheidsredenen) bijna het maximum van mijn Citi MasterCard reserve op via een Cash Transfer. Hieruit neem ik dan het spaarbedrag voor de 2e maand, de overschot blijft bij Rabo rente vergaren totdat het terugbetaalt moet worden (dan vul ik het bedrag terug aan met het deel uit mijn loon dat ik normaal dan pas zou opzij zetten).
Mogelijkheden zat om er hier en daar wat extra voordeel uit te knijpen!
Ik ben dan ook tevreden als ik mijn dikke 20 EUR (je weet wel, de die die cp1234 verwaarloost
) op het einde van het jaar mag ontvangen op mijn Keytrade rekening, gewoon door het een beetje op te volgen i.p.v. alles op uw zichtrekening te laten staan. En die 20 EUR ('t zal gene vette zijn dit jaar) voor 6 keer per jaar naar een gratis Citibank-nr te bellen is ook welkom natuurlijk. 
In mijn geval kan ik meeste van mijn uitgaven goed op voorhand inschatten, bijgevolg staat er op mijn zichtrekening altijd minder dan 50 EUR (van dag tot dag bekeken). Als ik geld nodig heb schrijf ik dat over van mijn Keytrade spaarrekening uiterlijk 2u voor dat ik het moet kunnen 'gebruiken' (ATM/POS). Als er dan plots "onvoorziene mobiele uitgaven" zijn, grijpen we uiteraard naar de kredietkaart (ook die uitgaven zet ik dan meteen apart op mijn 'betaalrekening' - a.k.a. Rabo spaarrekening).
For a little extra spunk: vroeger spaarde ik per maand, nu in feite nog steeds maar stortingen gebeuren elke 2 maanden i.p.v. maandelijks, handig voor de premieberekening. Daartoe vraag ik elke 2 maanden (om veiligheidsredenen) bijna het maximum van mijn Citi MasterCard reserve op via een Cash Transfer. Hieruit neem ik dan het spaarbedrag voor de 2e maand, de overschot blijft bij Rabo rente vergaren totdat het terugbetaalt moet worden (dan vul ik het bedrag terug aan met het deel uit mijn loon dat ik normaal dan pas zou opzij zetten).
Mogelijkheden zat om er hier en daar wat extra voordeel uit te knijpen!

Laatst gewijzigd door phase op 2 juni 2009, 00:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb nooit meer dan 50 euro op m'n zichtrekening staan en betaal zo goed als alles (waar mogelijk) met kredietkaart. Enkele dagen voor de afrekening schrijf ik dat bedrag dan over van mijn spaar- naar mijn zichtrekening.
Ik hou al mijn uitgaven dan ook wel zeer zorgvuldig bij, zodat er geen verrassingen zijn.
Ik hou al mijn uitgaven dan ook wel zeer zorgvuldig bij, zodat er geen verrassingen zijn.
€ 50 op mijn Argenta zichtrekening lijkt mij wel wat weinig!
Als ik dringend cash nodig heb en ik moet dan eerst overschrijven van Argenta e-spaar naar Argenta zicht, dan komt dat niet goed, vrees ik.
Heb wel nog een Keytrade zichtrekening waarop ik 500 Euro gezet heb voor als er iets met mijn Argenta bankkaart gebeurt.
Laatst heb ik nl. mijn Argenta bankkaart moeten blokkeren wegens diefstal portefeuille en heb bijna 2 weken moeten wachten eer alles in orde was.
Als ik dringend cash nodig heb en ik moet dan eerst overschrijven van Argenta e-spaar naar Argenta zicht, dan komt dat niet goed, vrees ik.
Heb wel nog een Keytrade zichtrekening waarop ik 500 Euro gezet heb voor als er iets met mijn Argenta bankkaart gebeurt.
Laatst heb ik nl. mijn Argenta bankkaart moeten blokkeren wegens diefstal portefeuille en heb bijna 2 weken moeten wachten eer alles in orde was.
Ik vind dat persoonlijk veel te omslachtig en een beetje overdreven. Ik laat altijd 1 maandloon op mijn zichtrekening staan, en wat er van overblijft stort ik op het einde van de maand naar mijn spaarrekening. Zoals cp1234 zegt, de intrest die je daarmee verliest is misschien 20 euro (ik denk niet dat het zoveel zal zijn zelfs) en gebruiksgemak gaat toch ook nog voor dat beetje intrest.
Als ik een betaling ontvang betaal ik deze ook altijd zo snel mogelijk. Om er van af te zijn, en op mijn zichtrekening krijg ik toch (praktisch) geen intrest. Dus het heeft niet veel zin om dat 2 weken uit te stellen.
Als ik een betaling ontvang betaal ik deze ook altijd zo snel mogelijk. Om er van af te zijn, en op mijn zichtrekening krijg ik toch (praktisch) geen intrest. Dus het heeft niet veel zin om dat 2 weken uit te stellen.
Ik schrijf het bedrag uitgegeven met de kredietkaart over naar de spaarrekening, en als de rekening betaald moet worden, doe ik de tegenboeking. Zo heb ik maximaal gebruiksgenot (nooit een lege zichtrekening) en een beetje extra intrest op de spaarrekening.