spaarrekening AXA
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
rolf
spaarrekening AXA
Ben nu bij DB Intensiv :getrouwheidsperiode loopt af op 12.12(1 jaar)0.50% Hun rente is gezakt naar 2 en vanaf 1.10 naar 1.80% . Is het beter nu direct over te gaan naar AXA Welcome (tot 31.10mogelijk) tegen 2.40 eerste 6 maanden gegarandeerd en daarna 0.75 getrouwheid. Ik verlies dan natuurlijk de 0.50%getrouwheid bij de DB.Wat is het voordeligst in dit geval?
Wat denkt U?
Wat denkt U?
Re: spaarrekening AXA
nog eens: de zichtrekening is niet gratis bij axa
dus daar betaal je ook voor, en die heb je nodig om je geld later naar ergens anders over te schrijven
dus daar betaal je ook voor, en die heb je nodig om je geld later naar ergens anders over te schrijven
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Buiten het feit dat de zichtrekening niet gratis is bij axa, heb ik snel doorgerekend dat in uw situatie na 6 maand (ongeveer 13/04/2010) het laten doorlopen van de db intensive tot 12/12/2008, het afsluiten van db intensive op die datum (opgepast valutadatum - 1 jaar) en het overzetten in bv db e spaar account aan 2.20 en 0.50 een betere oplossing is dan het nu overstappen naar axa. Het verschil - en op voorwaarde dat u de db e spaar account een jaar laat lopen - zou een 30 € zijn per 10.000€ (niet in beschouwing genomen de intrest op intrest).
Bij axa is de 0.75 getrouwheidspremie waarschijnlijk na de eerste 6 maand nog van tel (dit laatste is mij niet echt duidelijk), maar de basisrente valt terug op 1.35 (geloof ik). Dus zelfs met een getrouwheidspremie van 0.75 verlies je globaal nog meer.
Noot : op 01/10 zakte de rente naar 1.85.
Bij axa is de 0.75 getrouwheidspremie waarschijnlijk na de eerste 6 maand nog van tel (dit laatste is mij niet echt duidelijk), maar de basisrente valt terug op 1.35 (geloof ik). Dus zelfs met een getrouwheidspremie van 0.75 verlies je globaal nog meer.
Noot : op 01/10 zakte de rente naar 1.85.
Laatst gewijzigd door rob op 13 oktober 2009, 15:58, 1 keer totaal gewijzigd.
De kost van een zichtrekening is meestal te verwaarlozen als het spaargeld een redelijke som is.erazerbe schreef: nog eens: de zichtrekening is niet gratis bij axa
Weet trouwens niet hoe het bij axa is, maar niet bij elke bank heb je een zichtrekening nodig. Normaal kan je het geld gewoon laten overboeken naar een andere rekening moest je de rekening vereffenen of het geld cash of via bankcheque van je spaarrekening afhalen.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
als je je inleg laat rijpen (dus tot 13/12) en je dan overstapt naar bijv. BKCP heb je volgende vooordelen:
Je strijkt je getrouwheidspremie bij DB op 01/01/2010.
Je start ook op het beste moment bij de nieuwe bank om in 2011 je premie te verdienen.
Ik ben ervan overtuigd dat je op 01/01/2011 meer rente gaat opstrijken dan bij AXA.
Denkt eraan dat je rente maar 6 maanden gegarandeerd is en erna zo goed als gehalveerd wordt.
Op basis van de huidige cijfers zou je een rendement halen van 2,625 %
tegen 2,75% voor BKCP.
Je strijkt je getrouwheidspremie bij DB op 01/01/2010.
Je start ook op het beste moment bij de nieuwe bank om in 2011 je premie te verdienen.
Ik ben ervan overtuigd dat je op 01/01/2011 meer rente gaat opstrijken dan bij AXA.
Denkt eraan dat je rente maar 6 maanden gegarandeerd is en erna zo goed als gehalveerd wordt.
Op basis van de huidige cijfers zou je een rendement halen van 2,625 %
tegen 2,75% voor BKCP.
bij De Boeren is het risico groot dat tegen 2011 een nieuwe rekening de beste rente gaat opbrengen 
Op de enkele jaren dat ze in Belgie bezig zijn als opvolger van Credit Lyonnais hebben ze al een stuk of vijf spaarrekeningen "top spaarrekening" gehad. en om te volgen loop je dikwijls rente of premie mis
Op de enkele jaren dat ze in Belgie bezig zijn als opvolger van Credit Lyonnais hebben ze al een stuk of vijf spaarrekeningen "top spaarrekening" gehad. en om te volgen loop je dikwijls rente of premie mis
Ik denk dat hij dan nog beter af is bij DB.
Ze geven op de e spaar account weliswaar 2.20 en 0.50 tegenover 2.25 en 0.50 bij BKCP. Maar na één jaar wordt er een kost van 35€/jaar aangerekend voor de zichtrekening.
Je kan trouwens op 13 december overschakelen van intensive plus naar e spaar account.
Ze geven op de e spaar account weliswaar 2.20 en 0.50 tegenover 2.25 en 0.50 bij BKCP. Maar na één jaar wordt er een kost van 35€/jaar aangerekend voor de zichtrekening.
Je kan trouwens op 13 december overschakelen van intensive plus naar e spaar account.
Wait en See