Spaarrekening openen in Duitsland/Nederland
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
- Libertarian
- Newbie

- Contacteer:
Spaarrekening openen in Duitsland/Nederland
Gegroet,
Ik zou een rekening willen openen in Duitsland en/of Nederland, in de hoop dat bij het verdwijnen van de euro in huidige vorm mijn spaargeld niet (volledig) in BEF of een gelijksoortige variant zal komen te staan.
Heeft iemand ervaring met het openen - als "belg" - van rekeningen in deze landen? Wat zijn goede banken om dit te doen, waar moet je zoals rekening mee houden, etc?
Alle info (of links er naartoe) is welkom
Bedankt
Ik zou een rekening willen openen in Duitsland en/of Nederland, in de hoop dat bij het verdwijnen van de euro in huidige vorm mijn spaargeld niet (volledig) in BEF of een gelijksoortige variant zal komen te staan.
Heeft iemand ervaring met het openen - als "belg" - van rekeningen in deze landen? Wat zijn goede banken om dit te doen, waar moet je zoals rekening mee houden, etc?
Alle info (of links er naartoe) is welkom
Bedankt
Re: Spaarrekening openen in Duitsland/Nederland
Als je domicilie niet in nederland is zal je geen rekening krijgen
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Probeer eens bij ing-diba in duitsland 
Ik heb ook veel problemen gehad om een paar jaar geleden een rekening te openen in Nederland. Daar ik er werk had men een Nederlandse rekening nodig om mijn loon op te storten, maar bij de meeste banken kreeg ik geen rekening. Enkel de Rabobank wou een rekening openen.davido72 schreef:Als je domicilie niet in nederland is zal je geen rekening krijgen
Houd er wel rekening mee dat er kosten aan verbonden zijn die hoger zijn dan in Belgie.
Om bij een 'eventuele' terugkeer van de BEF, je risico op verlies te beperken,
Er is een veel eenvoudiger oplossing, koop obligaties in , Noorse-, Zweedse-, en Deense Kroon, US Dollar enzoverder, met andere woorden, je muntrisico zo veel mogelijk spreiden.
Er is een veel eenvoudiger oplossing, koop obligaties in , Noorse-, Zweedse-, en Deense Kroon, US Dollar enzoverder, met andere woorden, je muntrisico zo veel mogelijk spreiden.
-
anonymous6
Eigenlijk ben je daar te laat voor. De euro staat nu al bijzonder zwak tegenover een deel van deze munten.
Wat je dus omschrijft als "indekken tegen het risico" zou eerder het omgekeerde effect kunnen hebben bij stijging van de euro tov deze munten en dus rendement kunnen kosten ipv opleveren.
Wat je dus omschrijft als "indekken tegen het risico" zou eerder het omgekeerde effect kunnen hebben bij stijging van de euro tov deze munten en dus rendement kunnen kosten ipv opleveren.
Zelf een rekening geopend bij ABN Amro in NL. Fluitje van een cent, in 20 minuten ben je ervan af.
bij Rabobank NL ging dit niet.
bij Rabobank NL ging dit niet.
En dan mag je toch ook de wisselkoerskosten niet vergeten in geval van dit Euro-exit-scenario.
Als bvb de nieuwe BEF devalueert met 25% en de nieuwe gulden met 10%, zijn die wisselkosten peanuts.
- Libertarian
- Newbie

- Contacteer:
De wisselkoerskosten zullen idd het verschil niet maken in dergelijke gevallen
Wat bonds betreft, in eender welke munt: bedankt voor het idee, maar geen enkele interesse in, zelfs aan 10% op 10 jaar
Kan iemand bevestigen of Rabobank in Nederland ook rekeningen opent voor Belgen?
Eventuele andere aanraders in Nederland (buiten ook de eerder genoemde ABN Amro)?
Iemand ervaring met Duitse rekeningen?
Verder: iemand enig zicht op geschiedkundige voorvallen van muntconversies bij andere opbrekende muntunies etc, meerbepaald het algemeen gevolgde principe (om een indicatie te hebben van de kans dat alle Duitse rekeningen in Mark zouden worden geconverteerd of bijvoorbeeld alle rekeningen van "Belgen" in BEF, gelijk in welk land hun rekening staat)
Wat bonds betreft, in eender welke munt: bedankt voor het idee, maar geen enkele interesse in, zelfs aan 10% op 10 jaar
Kan iemand bevestigen of Rabobank in Nederland ook rekeningen opent voor Belgen?
Eventuele andere aanraders in Nederland (buiten ook de eerder genoemde ABN Amro)?
Iemand ervaring met Duitse rekeningen?
Verder: iemand enig zicht op geschiedkundige voorvallen van muntconversies bij andere opbrekende muntunies etc, meerbepaald het algemeen gevolgde principe (om een indicatie te hebben van de kans dat alle Duitse rekeningen in Mark zouden worden geconverteerd of bijvoorbeeld alle rekeningen van "Belgen" in BEF, gelijk in welk land hun rekening staat)
lees dit maar eensJeffer schreef:Zelf een rekening geopend bij ABN Amro in NL. Fluitje van een cent
http://netto.tijd.be/sparen_en_beleggen ... 0-2212.art" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik las enkele maanden geleden dat Rabobank in Nederland mogelijk wat problemen heeft omtrent de hypotheekcrisis in NL. Ik zou precies niet heel uw korf naar daar gaan verplaatsen.Libertarian schreef:Kan iemand bevestigen of Rabobank in Nederland ook rekeningen opent voor Belgen?
Waarom je geld naar het buitenland verhuizen? België hoort bij de veilige landen van Europa. De rente is sinds vandaag zelfs negatief: ons land heeft voor de eerste keer in de geschiedenis geld opgehaald aan een negatieve rente met de uitgifte van staatspapier met looptijd van drie maanden. Dat wil zeggen dat mensen betalen om hun geld aan de Belgische staat toe te mogen vertrouwen.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Die "mensen" in je laatste zin mag je best vervangen door 'n ander woord. 
Wil je op zekerheid spelen, koop een Duitse staatsobligatie, niet voor de opbrengst, maar veel veiliger is er momenteel niet !