Spaarrekening
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Spaarrekening
Hallo,
Zijn er banken die een spaar -of termijnrekening aanbieden zonder dat daar een zichtrekening aan gekoppeld is. En dat je zonder veel problemen kan opzeggen?
Mijn vraag kan mss dom lijken maar ik ben nog nooit bezig geweest met die dingen.
Alles staat rustig (?) op een spaarrekening, maar elders brengt 't mss meer op.
Alvast bedankt,
Wim
Zijn er banken die een spaar -of termijnrekening aanbieden zonder dat daar een zichtrekening aan gekoppeld is. En dat je zonder veel problemen kan opzeggen?
Mijn vraag kan mss dom lijken maar ik ben nog nooit bezig geweest met die dingen.
Alles staat rustig (?) op een spaarrekening, maar elders brengt 't mss meer op.
Alvast bedankt,
Wim
Re: Spaarrekening
Bij BKCP kan je een spaarrekening zonder zichtrekening krijgen, maar dan moet je naar het kantoor om geld af te halen.
Bij de meeste andere zijn het internetspaarrekeningen en krijg je er gratis een zichtrekening bij zodat je er via internet aankan en zelf verrichtingen doen.
Bij de meeste andere zijn het internetspaarrekeningen en krijg je er gratis een zichtrekening bij zodat je er via internet aankan en zelf verrichtingen doen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Mijn persoonlijke ervaringen :w1m schreef: Zijn er banken die een spaar -of termijnrekening aanbieden zonder dat daar een zichtrekening aan gekoppeld is.
- rabobank : gratis zichtrekening (met beperkte mogelijkheden) automatisch bij de spaarrekening : te openen en/of afsluiten via internet.
- credit europe : geen zichtrekening te openen, maar wél een rekeningnummer opgeven van uw eigen bank naar keuze, die gebruikt wordt als "tegenrekening" bij geldafhalingen : te openen en/of afsluiten via internet.
- argenta : er kan een volledig gratis zichtrekening bijgenomen worden, al dan niet met gratis debet- en kredietkaarten : te openen en/of afsluiten in een argenta-kantoor.
Alvast bedankt om te reageren
Ik ben eens gaan kijken bij Credit Europe
Op hun website staat het volgende ->Wij bieden aan NIEUWE klanten een aantrekkelijke Jaarlijkse basisrentevoet van 4,25% p.j. plus 1,75 %* premie p.j. (variabel)
Is dit bruto of netto?
Kan ik hieruit besluiten dat het om 6% gaat?
Of moet moet ik hier ergens op de kleine letters letten?
Grt,
Wim
Op hun website staat het volgende ->Wij bieden aan NIEUWE klanten een aantrekkelijke Jaarlijkse basisrentevoet van 4,25% p.j. plus 1,75 %* premie p.j. (variabel)
Is dit bruto of netto?
Grt,
Wim
- centenkliever
- Hero Member
- Contacteer:
4,25% + 1,75% is netto. Boven de € 1660 rente wordt er 15 % RV afgehouden. Je kan hier een simulatieberekening maken:w1m schreef: Alvast bedankt om te reageren
Is dit bruto of netto?
Grt,
Wim
https://www.spaargids.be/sparen/Beta-calculator.html
Ik heb nog geen kleine lettertjes gevonden die iets te verbergen hebben.
Bovendien zou het garantiestelsel in Nederland nu € 100 000,- gaan bedragen(moet nog bevestigd worden). CE valt onder het Nl garantiestelsel.
Laatst gewijzigd door centenkliever op 7 oktober 2008, 18:10, 1 keer totaal gewijzigd.
op die calculator staat, buiten de basisrente en aangroeipremie, nog een getrouwheidspremie van 1%. Deze laatste kan ik echter niet terugvinden op de site van Credit Europe?
Credit europe spaarrekening :
De basispremie is 4,25%.
De aangroeipremie van 1,75% is gegarandeerd tot 31/12/2008 en zakt dan naar 1%. De aangroeipremie is verworven van zodra het geld 6 maanden onaangeroerd blijft.
De getrouwheidspremie wordt in tegenstelling tot bij andere banken als volgt berekend :
Na 6 maand wordt de premie per 15-dagen toegekend. (vanaf nieuwjaar staat deze op 1%)
De Top Interest van CE. is een gereglementeerde spaarrekening; dwz :
Er is een vrijstelling van roerende voorheffing tot 1.660 EUR intresten.
Algemene info over getrouwheids- en aangroeipremies kan men vinden op de FAQ van deze site.
Info over de premies van Credit europe kan men op de FAQ van hun website vinden.
De basispremie is 4,25%.
De aangroeipremie van 1,75% is gegarandeerd tot 31/12/2008 en zakt dan naar 1%. De aangroeipremie is verworven van zodra het geld 6 maanden onaangeroerd blijft.
De getrouwheidspremie wordt in tegenstelling tot bij andere banken als volgt berekend :
Na 6 maand wordt de premie per 15-dagen toegekend. (vanaf nieuwjaar staat deze op 1%)
De Top Interest van CE. is een gereglementeerde spaarrekening; dwz :
Er is een vrijstelling van roerende voorheffing tot 1.660 EUR intresten.
Algemene info over getrouwheids- en aangroeipremies kan men vinden op de FAQ van deze site.
Info over de premies van Credit europe kan men op de FAQ van hun website vinden.
Laatst gewijzigd door Nefertari op 8 oktober 2008, 10:29, 1 keer totaal gewijzigd.