Spaarrekening/Termijnrekening
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Spaarrekening/Termijnrekening
Heeft iemand ervaring met een spaarrekening / termijnrekening bij de bank: CREDIT EUROPE.
Onlangs is de termijnintrest weliswaar gedaald maar op langere termijn nog doenbaar.
Ik kijk uit naar mogelijke reacties.
Bert226
Onlangs is de termijnintrest weliswaar gedaald maar op langere termijn nog doenbaar.
Ik kijk uit naar mogelijke reacties.
Bert226
Re: Spaarrekening/Termijnrekening
ben al jaren klant bij credit europe, ziet er allemaal wat amateuristisch uit en verdacht hoge rentes tegenover anderen,
behalve NIBC-- maar ondanks rating nog nooit problemen mee gehad, alles verloopt correct.
zijn gedekt door garantiefonds dus zie geen probleem maar zou er gevoelsmatig gezien nooit grootste hoop spaargeld onderbrengen, weet niet wat het is en ben er wel degelijk klant maar iets stoort me altijd. ben er terecht gekomen door dit forum hier.
behalve NIBC-- maar ondanks rating nog nooit problemen mee gehad, alles verloopt correct.
zijn gedekt door garantiefonds dus zie geen probleem maar zou er gevoelsmatig gezien nooit grootste hoop spaargeld onderbrengen, weet niet wat het is en ben er wel degelijk klant maar iets stoort me altijd. ben er terecht gekomen door dit forum hier.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Reeds dik 5 jaar klant bij Credit Europe, heb ik regelmatig termijnrekeningen in omloop en nog nooit problemen mee gehad.
In vergelijking met andere banken lijken ze inderdaad wat amateuristisch, maar het (weinige) personeel is altijd behulpzaam indien nodig.
In vergelijking met andere banken lijken ze inderdaad wat amateuristisch, maar het (weinige) personeel is altijd behulpzaam indien nodig.
in het algemeen kun je stellen hoe lager de rating hoe hoger de rente
rabobank hoge rating lage rente op termijnrekenong
nibc -,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
ieder zijn keuze ieder zijn mening
rabobank hoge rating lage rente op termijnrekenong
nibc -,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
ieder zijn keuze ieder zijn mening
klopt volgens mij niet of was vroeger de rating van Rabobank dan slecht, gaven ze wel bij de hoogste rentes op termijnrekeningen, sinds ruim een jaar scoort Rabobank wat dat betreft heel wat minder
-- > de tijd gaat snel gebruik hem wel <-- > gierig is zielig <--->delen is plezant<---
Gelieve geen tekst volledig in drukletters te plaatsen op het forum! Dit staat gelijk met ROEPEN!
Waarom geeft NIBC een hoge rente omdat ze geld te veel hebben of omdat er anders geen kat zijn geld plaatsts
Waarom geeft NIBC een hoge rente omdat ze geld te veel hebben of omdat er anders geen kat zijn geld plaatsts
België en de Eurocrisis - Spaarrekeningen/TAK21/...
De Eurocrisis is in volle bloei en mogelijk kan dit ook harde gevolgen hebben voor de Belgische spaarder. Enig idee hoe zich optimaal te bescherrmen tov een eventuele (nieuwe munt)ontwaarding in België ? Is het nog niet te laat of best nu toch nog maar een deel van het (spaar)geld dat vrij beschikbaar is nog snel omzetten naar een andere niet-Euro munt ? Andere opties ?
Velen zijn als de dood voor fondsen: te gevaarlijk ! te risicovol !
Gaan die dan hun EUR omzetten in andere munten alsof dat niet gevaarlijk is ?
En net zoals ze aandelen kopen als die op hun hoogste punt staan, gaan ze nu waarschijnlijk erg goedkope euro's omzetten.
Verleden jaar was dat misschien een goed idee.
Op mijnkapitaal wordt er een product van Belfius besproken in NOK: daar zit een grafiek bij die toont hoe de euro al 30% goedkoper is geworden tov de NOK.
Gaan die dan hun EUR omzetten in andere munten alsof dat niet gevaarlijk is ?
En net zoals ze aandelen kopen als die op hun hoogste punt staan, gaan ze nu waarschijnlijk erg goedkope euro's omzetten.
Verleden jaar was dat misschien een goed idee.
Op mijnkapitaal wordt er een product van Belfius besproken in NOK: daar zit een grafiek bij die toont hoe de euro al 30% goedkoper is geworden tov de NOK.
Met een spaar- of termijnrekening bij Credit Europe Bank zit je even veilig als bij Rabobank en/of alle andere banken, zolang je maar in totaal per bank beneden de 100.000 € blijft.patrick1 schreef:in het algemeen kun je stellen hoe lager de rating hoe hoger de rente . . . ieder zijn keuze ieder zijn mening
Zelf heb ik termijnrekeningen bij beide banken, naargelang welke bank de beste rente geeft op het ogenblik dat er een bedrag vrijkomt van vervallen termijnen, maar ook kwestie van zoveel mogelijk te spreiden over verschillende banken.
Mijn mening : het zal niet van die ratings afhangen of je ooit je geld terugziet bij een mogelijk faillissement van een bank.
Ter herinnering : net vóór de bankencrisis van 2008 hadden alle (groot)banken, die moesten "gered" worden door onze staat, allemaal een hoge rating.
Besluit : alle ratingbureaus zaten er toen compleet naast.
Vraag : wie geeft er ratings aan de ratingbureaus

zeer juist Nefertari
En wie zijn zij eigenlijk dat zij dat zomaar te bepalen hebben? Ofwel ken ik er niet genoeg van...
En toch moet ik eerlijk bekennen dat een lage rating mij ook wantrouwig maakt om (veel) geld bij die bankt te zetten, misschien geheel ten onrechte want er zijn inderdaad al heel wat banken met een goeie rating in de problemen geraakt. Dus wat is die rating eigenlijk waard...
Ik vraag mij eigenlijk ook af op basis van wat en met welk recht ze dat eigenlijk doen. Telkens de ratingsbureaus als S&P de ratings van de banken verlagen gaat er een golf van onrust door de wereld, beginnen mensen te speculeren dat het niet goed gaat met een bank, gaan twijfelen of ze hun geld er niet moeten weghalen of doen het ook gewoon... ik weet niet of dat allemaal zo bevorderlijk is voor de economie.Nefertari schreef:Vraag : wie geeft er ratings aan de ratingbureaus
En wie zijn zij eigenlijk dat zij dat zomaar te bepalen hebben? Ofwel ken ik er niet genoeg van...
En toch moet ik eerlijk bekennen dat een lage rating mij ook wantrouwig maakt om (veel) geld bij die bankt te zetten, misschien geheel ten onrechte want er zijn inderdaad al heel wat banken met een goeie rating in de problemen geraakt. Dus wat is die rating eigenlijk waard...
de hamvraag blijft
zal de overheid i staat zijn 100.000 euro per persoon op te hoesten als een bank het loodje legt
leg me eens uit
waar gaat de overheid dat geld halen
daarom vindt ik een rating wel belangrijk
maar
ieder zin mening ieder doet wat hij wil
zal de overheid i staat zijn 100.000 euro per persoon op te hoesten als een bank het loodje legt
leg me eens uit
waar gaat de overheid dat geld halen
daarom vindt ik een rating wel belangrijk
maar
ieder zin mening ieder doet wat hij wil
Een rating is een momentopgave en zegt eigenlijk niks over morgen of overmorgen. Ze kan dus op elk moment wijzigen.
Bijv een gezin: allebei werkend met een redelijk loon en een spaarboekje. Het gezin heeft een toprating.
Morgen wordt er één van beide zwaar ziek, wordt afgedankt of rijdt de gezinsauto in totaalvelies ( in fout ): de rating van dat gezin wordt heel wat minder top.
Bij een onderneming of bank is dat net zo. Bovendien heeft dat tegenwoordig onmiddellijk gevolgen is de boekhouding, mogen andere banken of verzekeraars geen obligaties hebben van instellingen met een rating minder dan enz: je krigt onmiddellijk een kettingreactie.
Bijv een gezin: allebei werkend met een redelijk loon en een spaarboekje. Het gezin heeft een toprating.
Morgen wordt er één van beide zwaar ziek, wordt afgedankt of rijdt de gezinsauto in totaalvelies ( in fout ): de rating van dat gezin wordt heel wat minder top.
Bij een onderneming of bank is dat net zo. Bovendien heeft dat tegenwoordig onmiddellijk gevolgen is de boekhouding, mogen andere banken of verzekeraars geen obligaties hebben van instellingen met een rating minder dan enz: je krigt onmiddellijk een kettingreactie.
patrick1 schreef:Gelieve geen tekst volledig in drukletters te plaatsen op het forum! Dit staat gelijk met ROEPEN!
Volgens mij hebben ze een bepaald doel voor ogen; eenmaal dat doel bereikt gaan de interesten omlaag.
Kijk maar naar Rabo.be.
Zij hebben veel succes behaald de laatste jaren en het vet is van de soep.
Beleg bij NIBC zolang het nog interessant is want die hoge interesten blijven volgens mijn niet eeuwig duren
@Nefertari: Ratingbureaus zijn private bedrijven en dus totaal afhankelijk en heel waarschijnlijk corrupt zoals veel private bedrijven.
Een ratingbureau zou een openbare instelling moeten zijn. Dat is ook geen 100% garantie maar wel controleerbaar.
Ach ja, moest iedereen nu zijn spaargeld van RABO overzetten naar NIBC, dan gaat RABO ook een tegenactie moeten doen.
Momenteel heeft zelfs RecordBank (ING) interessantere tarieven.
RABO Plus: 0,90+1,50 = 2,40
Record : 1,50 + 1,00 = 2,50
Hogere totaal intrest en veel hogere basisrente
Binnen een week komt mijn spaargeld bij rabo vrij (getrouwheid verworven). Vast staat dat er een gedeelte zal overgezet worden. Nog wat twijfel naar NIBC, of Record.
Momenteel heeft zelfs RecordBank (ING) interessantere tarieven.
RABO Plus: 0,90+1,50 = 2,40
Record : 1,50 + 1,00 = 2,50
Hogere totaal intrest en veel hogere basisrente
Binnen een week komt mijn spaargeld bij rabo vrij (getrouwheid verworven). Vast staat dat er een gedeelte zal overgezet worden. Nog wat twijfel naar NIBC, of Record.
ik had me ook al de bedenking gemaakt dat daar best wel een geurtje kan aan zijnLukske schreef:@Nefertari: Ratingbureaus zijn private bedrijven en dus totaal afhankelijk en heel waarschijnlijk corrupt zoals veel private bedrijven.
Een ratingbureau zou een openbare instelling moeten zijn. Dat is ook geen 100% garantie maar wel controleerbaar.