spaarrekeningen ING
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
spaarrekeningen ING
Wij hebben momenteel een ING Lion Deposit rekening waar wat geld geparkeerd staat. De rente is daar op 9 januari opgetrokken van 0,11% naar o wow 0,5% (0,4 basis en 0,1 getrouwheid).
Ze hebben echter ook een nieuwe spaarrekening waar de rente 1% is (0,35 basis en 0,65 getrouwheid).
Als ik het goed begrijp dan openen wij best een nieuwe spaarrekening bij ING en verschuiven we ons geld van de Lion Deposit naar deze nieuwe om van een hogere rente te kunnen genieten? Deze actie is gratis?...openen nieuwe rekening/sluiten oude rekening?
Kunnen ze het de mensen eigenlijk nog gemakkelijker maken? Wat een ellendige klantenservice is dat? Waarom niet gewoon aan al hun klanten de 1% geven?
Ze hebben echter ook een nieuwe spaarrekening waar de rente 1% is (0,35 basis en 0,65 getrouwheid).
Als ik het goed begrijp dan openen wij best een nieuwe spaarrekening bij ING en verschuiven we ons geld van de Lion Deposit naar deze nieuwe om van een hogere rente te kunnen genieten? Deze actie is gratis?...openen nieuwe rekening/sluiten oude rekening?
Kunnen ze het de mensen eigenlijk nog gemakkelijker maken? Wat een ellendige klantenservice is dat? Waarom niet gewoon aan al hun klanten de 1% geven?
Re: spaarrekeningen ING
Omdat ze erop rekenen dat veel klanten de moeite niet zullen doen om een nieuwe rekening te openen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
je hebt ook de tempo sparen rekening waar 0.70% ; 0.70% wordt toegepast maar maandelijks max 500€ storting
Totaal gratis en duurt 2 minuten via home banking
Nieuwe "ING spaarrekening" openen, verschijnt onmiddellijk in je rekeningen overzicht, en dan dadelijk overschrijven van de ouwe naar de nieuwe rekening.
En zo krijgt je onmiddelijk 0.35 + 0.65 (pro rata temporis getrouwheidsperiode) in plaats van 0.4+0.1. Mooi hé?
Bij mij duurde het een tijdje (meer dan een uur) eer de rekening verscheen al had het systeem me wel al het nummer doorgegeven.
Ing is niet de enige die zo tewerk gaat.
Bnp... belfius.. doen het net zo.
Europabank en axa doen nog erger. Die geven weinig intrest en noppes nieuwe rekening.
Ing is niet de enige die zo tewerk gaat.
Bnp... belfius.. doen het net zo.
Europabank en axa doen nog erger. Die geven weinig intrest en noppes nieuwe rekening.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Is bij alle grootbanken zo, en hier wordt het toch makkelijk gemaakt? Op nog geen minuut geopend in de app en de oude kan je ook sluiten in de app..
de ouwe NIET sluiten.mockingbird schreef: ↑12 januari 2023, 20:59 Is bij alle grootbanken zo, en hier wordt het toch makkelijk gemaakt? Op nog geen minuut geopend in de app en de oude kan je ook sluiten in de app..
je kunt ping-pong tussen rekeningen spelen, afhankelijk van de verhoging van de rente (max 3 keer per jaar per rekening en met meer als 500 €)
Beter ook een Tempo sparen erbij nemen en 500 eur per maand daar naar over tanken ?
Jammer dat ze geen gratis zichtrekening hebben... Anders had ik er misschien ook een spaarrek geopend.
Iemand een idee wat ik best doe met een ING Tempo rekening waar er momenteel €5000 op staat? (vanaf welk moment wordt er op dit bedrag 1,4% gegeven?)
Laat ik dit bedrag er dus gewoon best op staan en wacht ik tot dit bedrag ook de 1,4% rente krijgt en vul ik deze ondertussen aan met het max. van €500 per maand.
Of schrijf ik die €5000 beter direct over naar hun nieuwe spaarrekening met 1% rente?
Laat ik dit bedrag er dus gewoon best op staan en wacht ik tot dit bedrag ook de 1,4% rente krijgt en vul ik deze ondertussen aan met het max. van €500 per maand.
Of schrijf ik die €5000 beter direct over naar hun nieuwe spaarrekening met 1% rente?
@skate,
Ik zit in dezelfde situatie. Gestopt met maandelijkse stortingen toen de rente 0.11% werd, en nu terug gestart.
Elke maand zal er een bedrag van x*500eur (dat nu nog loopt met een getrouwheid van 0.1%) aan de vervaldag komen voor de getrouwheidspremie, en vanaf dan opnieuw starten, maar dan aan 1.4% rente+getrouwheid.
Er zal dus een zeker bedrag zijn dat nog 11 maanden aan 0.1% ipv 0.7% getrouwheid zal lopen (maar wel al aan 0.7% dagrente). Idem met bedragen die nog 1, 2, 3... 10 maanden dus rente van 0.8 (0.7+0.1) zal opleveren ipv 1.4%
Lijkt me de moeite niet om te gaan switchen naar een andere rekening, zeker omdat, in jou geval met 5000eur op rekening, of dus bedragen van 500eur die elke maand nog gaan aflopen en de 'oude' getrouwheid van 0.1% opleveren (0.5eur), de winst na het overstappen beperkt zal zijn.
Ik zit in dezelfde situatie. Gestopt met maandelijkse stortingen toen de rente 0.11% werd, en nu terug gestart.
Elke maand zal er een bedrag van x*500eur (dat nu nog loopt met een getrouwheid van 0.1%) aan de vervaldag komen voor de getrouwheidspremie, en vanaf dan opnieuw starten, maar dan aan 1.4% rente+getrouwheid.
Er zal dus een zeker bedrag zijn dat nog 11 maanden aan 0.1% ipv 0.7% getrouwheid zal lopen (maar wel al aan 0.7% dagrente). Idem met bedragen die nog 1, 2, 3... 10 maanden dus rente van 0.8 (0.7+0.1) zal opleveren ipv 1.4%
Lijkt me de moeite niet om te gaan switchen naar een andere rekening, zeker omdat, in jou geval met 5000eur op rekening, of dus bedragen van 500eur die elke maand nog gaan aflopen en de 'oude' getrouwheid van 0.1% opleveren (0.5eur), de winst na het overstappen beperkt zal zijn.
Overzetten naar Santander.
Zelf zit ik ook in dat geval en niet alleen bij ING.
Her en der heb ik rond de 10.000 euro laten staan en de rest afgehaald omdat het ook niet echt meer interessant was. Eentje waarop ik meer heb laten staan : Alles wat er al op gespaard was. Net met het oog op een mogelijk weer stijgende rente.
Bij ING heb ik nu nog rond de 10.000 en ik ga dat maandelijks weer 'voeden'. We zien wel wat de toekomst brengt mbt de intrest op die rekening.
Ik heb een nieuwe spaarrekening geopend bij ING (1%) en ga dat binnenkort ook doen bij BNP.
Daarna zal ik wel keus genoeg hebben.
Banken of rekeningen die zich beperken tot 0.25 a 0.6 procent intrest vind ik niet meer de moeite om te behouden en ga ik leeghalen. Het saldo zal ik dan overbrengen naar een rekening met meer rendement.
Bij Santander heb ik bv al 2 spaarrekeningen. Eentje voor kortere tijd, eentje voor langere tijd.
Her en der heb ik rond de 10.000 euro laten staan en de rest afgehaald omdat het ook niet echt meer interessant was. Eentje waarop ik meer heb laten staan : Alles wat er al op gespaard was. Net met het oog op een mogelijk weer stijgende rente.
Bij ING heb ik nu nog rond de 10.000 en ik ga dat maandelijks weer 'voeden'. We zien wel wat de toekomst brengt mbt de intrest op die rekening.
Ik heb een nieuwe spaarrekening geopend bij ING (1%) en ga dat binnenkort ook doen bij BNP.
Daarna zal ik wel keus genoeg hebben.
Banken of rekeningen die zich beperken tot 0.25 a 0.6 procent intrest vind ik niet meer de moeite om te behouden en ga ik leeghalen. Het saldo zal ik dan overbrengen naar een rekening met meer rendement.
Bij Santander heb ik bv al 2 spaarrekeningen. Eentje voor kortere tijd, eentje voor langere tijd.
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.