Spadel..
TIP
Spadel..
Zou het niet interessant zijn om nu nog vlug wat aandelen te kopen? Binnenkort wordt dit bedrijf ook van de beurs gehaald heb ik gehoord.
Misschien kan dit dan ook tegen een meerwaarde van de huidige beurskoers zoals dat met Pairi Daiza het geval is...
Misschien kan dit dan ook tegen een meerwaarde van de huidige beurskoers zoals dat met Pairi Daiza het geval is...
Re: Spadel..
Ik ben benieuw hoe het aandeel maandag op deze geruchten gaat reageren. Op een gemiddelde dag is er slechts een handel van 103 stuks in dit aandeel, een dagomzet van nog geen 8400EUR 
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Notering geschorst. We weten wat dat betekent.
Gokje naar de biedprijs? Du Bois heeft al meer dan 90% van de aandelen in handen. Denk een gierig bod
Gokje naar de biedprijs? Du Bois heeft al meer dan 90% van de aandelen in handen. Denk een gierig bod
Stond al lang op mijn watchlist als "sterk Belgisch merk". Nadat Duvel Moortgat uit mijn port verdween zag ik ze als kanshebber.
Maar heb ze nooit gekocht, jammer.
Maar heb ze nooit gekocht, jammer.
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash
95 euro, dus een premie van 16% alleen al tov vorige slotkoers
Idem! Heb toen in de plaats Moury Construct bijgekocht.reteiP schreef:Stond al lang op mijn watchlist als "sterk Belgisch merk".
Yes,dan krijg ik dan toch gelijk..Dan toch maar gekocht deze morgen..En ik krijg er nog een schitterend rendement op ook,95 euro per aandeel..Mijn dag kan al niet meer stuk..Wat kan beleggen toch kinderspel zijn:-)
Notering is geschorst dus je hebt er vandaag nog geen kunnen kopen...
Maak jezelf ergens anders belachelijk.Guy2015 schreef:Yes,dan krijg ik dan toch gelijk..Dan toch maar gekocht deze morgen..En ik krijg er nog een schitterend rendement op ook,95 euro per aandeel..Mijn dag kan al niet meer stuk..Wat kan beleggen toch kinderspel zijn:-)
Aandeel is de hele dag al geschorst geweest! Waar heb je dan gekocht op de zwarte markt van Tessenderlo?Guy2015 schreef:Yes,dan krijg ik dan toch gelijk..Dan toch maar gekocht deze morgen..En ik krijg er nog een schitterend rendement op ook,95 euro per aandeel..Mijn dag kan al niet meer stuk..Wat kan beleggen toch kinderspel zijn:-)
Guy vergist zich waarschijnlijk van website :
https://www.collectandgo.be/cogo/nl/art ... lwater-2-L
https://www.collectandgo.be/cogo/nl/art ... lwater-2-L
http://kanaalz.knack.be/nieuws/spadel-v ... 05221.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Hun geplande investeringen zouden een negatieve invloed hebben op de cijfers vd volgende jaren.
Hun geplande investeringen zouden een negatieve invloed hebben op de cijfers vd volgende jaren.
-
koenciatko
- Full Member

- Contacteer:
Waarom is Moury Construct interessant?jens_dev schreef:Idem! Heb toen in de plaats Moury Construct bijgekocht.reteiP schreef:Stond al lang op mijn watchlist als "sterk Belgisch merk".
Laatst gewijzigd door koenciatko op 15 september 2015, 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.
voor een bedrijf met +/- 100.000.000 cash en een Free Cash Float van bijna 40.000.000, lijkt mij het bod laag te zijn. de normale waardering van een bedrijf (zonder de cash) zou ongeveer 15 keer de free cash float, plus premie van onteigening moeten zijn.
Het bedrijf heeft altijd voldoende cash gehad voor haar toekomst.
Het bedrijf heeft altijd voldoende cash gehad voor haar toekomst.
volgens een verslag van EY is de waardering van een bedrijf in de voeding sector vrijwel gelijk aan 12.2 x de EBIDTA.
Dus de operationele waarde van Spadel kan op basis van die ratio geschat worden op 12.2 x 44MEur = +/- 500 MEur
de waardering van Spadel zonder onteigeningspremie is dus 500MEur + 100MEur Cash (cash brengt operationneel niets!), dus 600MEur.
wij komen dus op een waarde van het aandeel van vrijwel 150Eur (te vergelijken met de prijs die aangeboden is)
Dus de operationele waarde van Spadel kan op basis van die ratio geschat worden op 12.2 x 44MEur = +/- 500 MEur
de waardering van Spadel zonder onteigeningspremie is dus 500MEur + 100MEur Cash (cash brengt operationneel niets!), dus 600MEur.
wij komen dus op een waarde van het aandeel van vrijwel 150Eur (te vergelijken met de prijs die aangeboden is)