Spam herkennen
Spam herkennen
Heb een nieuw email programma (Em Client) omdat dat van Windows 10 (MAIL) me niet voldeed.
Ben nu verrast hoe goed Em reclameboodschappen herkent (krijg er zoals iedereen dagelijks tientallen).
Weet er toevallig iemand hoe hij dat klaar speelt ?
Ben nu verrast hoe goed Em reclameboodschappen herkent (krijg er zoals iedereen dagelijks tientallen).
Weet er toevallig iemand hoe hij dat klaar speelt ?
Re: Spam herkennen
Als google dat als onveilig meld , stel ik me daar al vragen bij.
Wegens niet veilig inloggen .
Estate Guru believer.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
Henkie1984
- VIP member

- Contacteer:
10 tallen spam mails per dag? Met alle respect, ik denk dat de fout achter het toetsenbord zit in plaats van de software. Voor het uitwerken van geautomatiseerde mail kan je beter regels (rules) gebruiken om je mail verkeer te optimaliseren.
Em-client gebruikt volgens mij Spamassassin als patch.
Em-client gebruikt volgens mij Spamassassin als patch.
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
-
anonymous9
Dat men ge'spamd wordt is toch niet uitsluitend omdat men niet voorzichtig is geweest? Er hoeft slechts één van je contacten zijn e-mail gehackt worden en je kunt al in de handen vallen van de spammers.
-
Henkie1984
- VIP member

- Contacteer:
deze spammers zullen u mail sturen dat uw windows onveilig is, of een bank link, of je kinderen hebben geld nodig. Reclame boodschappen, daar kan je wel zeker van zijn hoorMoreOrLess schreef: ↑26 januari 2021, 16:17 Dat men ge'spamd wordt is toch niet uitsluitend omdat men niet voorzichtig is geweest? Er hoeft slechts één van je contacten zijn e-mail gehackt worden en je kunt al in de handen vallen van de spammers.
Hierbij het eerste scherm van de reclameboodschappen van gisteren.
Ter verduidelijking:
- die berichten komen automatisch in de map 'ongewenste', ondervind er dus geen last van
- in Windows 7 kreeg ik ook reclame, maar veel minder
- de afzenders zijn me onbekend
Wat ik raar vind: hoe weet Em dat een bericht van bonnefooi is en hoe komt het dat de ongewenste afzenders, die nochtans ook niet gisteren zijn, de regels van Em niet kunnen ontwijken ?
Ter verduidelijking:
- die berichten komen automatisch in de map 'ongewenste', ondervind er dus geen last van
- in Windows 7 kreeg ik ook reclame, maar veel minder
- de afzenders zijn me onbekend
Wat ik raar vind: hoe weet Em dat een bericht van bonnefooi is en hoe komt het dat de ongewenste afzenders, die nochtans ook niet gisteren zijn, de regels van Em niet kunnen ontwijken ?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
Henkie1984
- VIP member

- Contacteer:
Beste Sparspaar, ik denk dat u spam en reclame door elkaar gebruikt. Veel van deze mails zullen waarschijnlijk stopgezet kunnen worden door "uit te schrijven". Op de een of andere manier ben je op de mailing lijst gekomen.
De echte spam kan je niks mee, buiten melden en Spamassassin zijn werk te laten doen.
Gebruikers melden spam berichten waardoor Spamassassin een database kan vormen van de mails die worden aangemerkt als spam.
De echte spam kan je niks mee, buiten melden en Spamassassin zijn werk te laten doen.
Gebruikers melden spam berichten waardoor Spamassassin een database kan vormen van de mails die worden aangemerkt als spam.
Ik zit ook aan een stuk of 5 spam mails per dag.
Je moet maar 1 contact hebben dat zijn gegevens niet goed heeft beschermd of een website die gekraakt is (zoals zoveel op https://haveibeenpwned.com/). Kan ik er weinig aan doen dat LinkedIn, Adobe,... mijn gegevens niet goed beschermen.
Als je een email adres hebt van al 16 jaar oud dan heb je spam, tenzij je dat email adres niet gebruikt (en dan nog).
Krijg je 100 den spam mails, dan denk ik dat er wat schuld treft aan de gebruiker. Ofwel laat die op letterlijk elke website zijn email adres achter ofwel drukt die op elke link in spam mails.
Je moet maar 1 contact hebben dat zijn gegevens niet goed heeft beschermd of een website die gekraakt is (zoals zoveel op https://haveibeenpwned.com/). Kan ik er weinig aan doen dat LinkedIn, Adobe,... mijn gegevens niet goed beschermen.
Als je een email adres hebt van al 16 jaar oud dan heb je spam, tenzij je dat email adres niet gebruikt (en dan nog).
Krijg je 100 den spam mails, dan denk ik dat er wat schuld treft aan de gebruiker. Ofwel laat die op letterlijk elke website zijn email adres achter ofwel drukt die op elke link in spam mails.
-
anonymous9
Er worden zo ook lijsten verkocht met 100.000en of miljoenen mail adressen. Voor elk mail adres wordt dan bijv 0.001 USD betaald door de spammers. Er bestaat een ganse underground markt in.
Bedankt. Heb nu toch iets bijgeleerd.
Ik heb een hele tijd geleden eens een hotmailadres aangemaakt voor mijn moeder louter en alleen om als het nodig is om van uit haar naam een paar (officiële) instanties te mailen.
Lange tijd - als in jaren - nooit geen probleem gehad met dat mailadres, het wordt ook weinig tot nooit gebruikt.
Onlangs deed ik het nog eens open : een 1000-tal mails van bitcointoestanden ... dus spammen omwille van onvoorzichtigheid is hier ook niet van toepassing.
Lange tijd - als in jaren - nooit geen probleem gehad met dat mailadres, het wordt ook weinig tot nooit gebruikt.
Onlangs deed ik het nog eens open : een 1000-tal mails van bitcointoestanden ... dus spammen omwille van onvoorzichtigheid is hier ook niet van toepassing.
-
anonymous9
Hier ook zoiets. Ik heb een mail-adres waaruit men niet mijn volledige naam kan afleiden. Dat heeft jaren goed gegaan waardoor ik onmiddellijk kon zien of een mail spam was. Maar sinds een paar maanden is nu toch mijn volledige naam gekoppeld aan dat mail-adres voor de spammers. Geen idee hoe dat gekomen is. Het is alvast niet iets waarbij ik iets "fouts" heb gedaan.
- CarpeNoctem
- Verbannen Gebruiker

Uit nieuwsgierigheid eens gaan kijken in mijn spamfilter bij gmail.
Het goede nieuws: de spamfilter van gmail werkt naar behoren. Ik heb er bij mijn weten nooit één zien doorgeraken.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Hier ook elke dag tig mails in de spam van die bitcoins (gmail).
Ons ma heeft hotmail en krijgt die mails zo binnen, tot vervelens toe, meerdere per dag. Melden als spam heeft zelfs geen zin heb ik de indruk.
Heb haar dan maar aangeraden om een nieuw mailadres aan te maken bij gmail, maarja oudjes en veranderingen....
Ons ma heeft hotmail en krijgt die mails zo binnen, tot vervelens toe, meerdere per dag. Melden als spam heeft zelfs geen zin heb ik de indruk.
Heb haar dan maar aangeraden om een nieuw mailadres aan te maken bij gmail, maarja oudjes en veranderingen....