Sparen of lening aflossen
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
BelgInNederland
- Newbie

- Contacteer:
Sparen of lening aflossen
Hallo,
Wat is aan te raden? Kapitaal versneld lening aflossen of sparen. Ik ben een in Nederland wonende Belg (in NL gedomicilieerd). Ik heb in Belgie een appartement dat ik verhuur een waarover nog een lening loopt. Uitstaand kapitaal: 72000€ (Aankoop appartement 230k - geleende bedrag 110k). Daarnaast heb ik bedrag beschikbaar van ongeveer 170.000€ op bankrekening.
Ik huur nu in een appartement in Nederland. Ik verwacht binnen het jaar een nieuw appartement te kopen om zelf in te wonen (niet in Belgie). Mijn beschikbare kapitaal/beleggingen zullen niet volstaan. Hoe bereid ik me best voor? Doorsparen of alvast uitstaande lening afbetalen?
Vraag in de marge: als ik straks opnieuw ga lenen doe ik dat best bij mijn Belgische bank of bij mij bank in het buitenland?
Bedankt!
Wat is aan te raden? Kapitaal versneld lening aflossen of sparen. Ik ben een in Nederland wonende Belg (in NL gedomicilieerd). Ik heb in Belgie een appartement dat ik verhuur een waarover nog een lening loopt. Uitstaand kapitaal: 72000€ (Aankoop appartement 230k - geleende bedrag 110k). Daarnaast heb ik bedrag beschikbaar van ongeveer 170.000€ op bankrekening.
Ik huur nu in een appartement in Nederland. Ik verwacht binnen het jaar een nieuw appartement te kopen om zelf in te wonen (niet in Belgie). Mijn beschikbare kapitaal/beleggingen zullen niet volstaan. Hoe bereid ik me best voor? Doorsparen of alvast uitstaande lening afbetalen?
Vraag in de marge: als ik straks opnieuw ga lenen doe ik dat best bij mijn Belgische bank of bij mij bank in het buitenland?
Bedankt!
Re: Sparen of lening aflossen
Aanrader van het huis ... geen 2 zelfde topics openen in een andere rubriek met zelfde vraag in 
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Het zal moeilijk zijn om in Belgie een lening aan te gaan voor een huis in Nederland vanwege de hypotheekwaarborg.
Zowel in elgie als in Nederland is het goed de quotiteit laag te houden.
Of je je huidige lening best afbetaald of niet hangt af van: intrest die je betaald, eventuele belastingsvoordeel, ....
Zowel in elgie als in Nederland is het goed de quotiteit laag te houden.
Of je je huidige lening best afbetaald of niet hangt af van: intrest die je betaald, eventuele belastingsvoordeel, ....
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
-
sofienemie
- Full Member

- Contacteer:
Je kan perfect iets kopen in nederland maar hypotheek laten nemen op je appartement in belgie als je een lening in belgie wil aanvragen. Normaal zal je daar genoeg marge hebben gezien de aankoopprijs en je openstaande kapitaal.
Ik ken de rentevoeten in nederland niet, welke het meest voordelig is zal jij moeten uitmaken.
Ik ken de rentevoeten in nederland niet, welke het meest voordelig is zal jij moeten uitmaken.