Sparen tussen 5 en 20% rendement
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
reppiepeppie
- VIP member

- Contacteer:
Re: Sparen tussen 5 en 20% rendement
Eerste probleem is dat de terms and conditions enkel in het russisch zijn
http://www.sberbank.ru/common/_en/img/u ... 5-2011.doc" onclick="window.open(this.href);return false;
Ook lijken de rentes lager voor euro of usd accounts dan in RUB.
http://www.sberbank.ru/common/_en/img/u ... 5-2011.doc" onclick="window.open(this.href);return false;
Ook lijken de rentes lager voor euro of usd accounts dan in RUB.
De miserie begint al als je Sberbank Online aanklikt: alles in het Russisch.
Ik vraag me trouwens af of je als niet-Rus zomaar een rekening kunt openen. Zelfs binnen de Europese Unie is dat niet evident, ondanks hun zogezegd vrij verkeer van kapitaal.
Nog iets: voor 1917 hadden veel Europeanen Russische aandelen en obligaties in hun bezit. Na de revolutie verklaarden de Bolsjevieken die waardeloos. En dan zouden we nu weer gezwind ons geld naar ginder moeten transfereren?
Ik vraag me trouwens af of je als niet-Rus zomaar een rekening kunt openen. Zelfs binnen de Europese Unie is dat niet evident, ondanks hun zogezegd vrij verkeer van kapitaal.
Nog iets: voor 1917 hadden veel Europeanen Russische aandelen en obligaties in hun bezit. Na de revolutie verklaarden de Bolsjevieken die waardeloos. En dan zouden we nu weer gezwind ons geld naar ginder moeten transfereren?
-
radixconvertor
- Full Member

- Contacteer:
Moeten? Wie spreekt van moeten?
Uw geld in de EU laten staan lijkt me niet veiliger.
Uw geld in de EU laten staan lijkt me niet veiliger.
Laatst gewijzigd door radixconvertor op 27 juli 2013, 09:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Het grootste probleem volgens mij is de taalbarrière. Het risico bijkomend, een hoger rendement wil ook zeggen een hoger risico. Moest ik de taal machtig zijn dan is de stap al veel minder klein.
Mvg,
Geblin
Mvg,
Geblin
-
Sebastiaan1985
- VIP member

- Contacteer:
een rendement tussen 5 en 20% zonder risico? Really???
Verkondigd door een Rus? Really???
Ik geloof nog eerder in kaboutertjes die mijn gras komen afdoen
Verkondigd door een Rus? Really???
Ik geloof nog eerder in kaboutertjes die mijn gras komen afdoen
Zou dat geen ideale belegging zijn om Di Rupo zijn gat kleiner te maken.
eerst : een voortijdige éénmalige inning van alle belastingtegoeden op het pensioensparen ( een tijdje geleden was het maar 6,5% op stortingen voor 1993 )
twee : dan gaat Di Pupo - als notoir Marxist - met dat geld naar zijn vriend Putin en ontvangt elk jaar 20% intrest op dat kaptiaal.
eerst : een voortijdige éénmalige inning van alle belastingtegoeden op het pensioensparen ( een tijdje geleden was het maar 6,5% op stortingen voor 1993 )
twee : dan gaat Di Pupo - als notoir Marxist - met dat geld naar zijn vriend Putin en ontvangt elk jaar 20% intrest op dat kaptiaal.
-
romanvasiljev
- Newbie

- Contacteer:
Nou ja ik vind Europa niet veel veiliger hoe verklaren jullie dan dat de banken dat wel doen geld aan Russen uitlenen uw geld ook nog eens, communisme komt niet meer terug het land is nu extreem kapitalistisch. We kunnen ook nog Black monday er bij halen en meerdere situaties, alleen zijn europeanen veel loyaler voor Amerika door alle propaganda. Sberbank biedt een van de kleinste rentes aan maar is wel een van de grotere banken. Over dat de rentes in Dollars en Euros kleiner zijn klopt. Ik had tot maart mijn geld staan op Volga iets bank tegen 12% in Euro's boden ze 9,5 procent aan 300 000 euro (wel in roebels) stond daar 6 maanden.
Ben je daar zeker van? Tegen Gorbatsjov hebben ze anders nog een coup ondernomen.romanvasiljev schreef:communisme komt niet meer terug
-
romanvasiljev
- Newbie

- Contacteer:
Ik ben er vrij zeker van, maar dat is niet de intentie van het verhaal. Ik ben meer benieuwd naar het bank verhaal waarom uw bank wel en u niet?
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Misschien het risico en het risico op hyperinflatie?
De inflatie is in Rusland in véél hoger (en weer in stijgende lijn)

En als je dan ziet dat Rusland niet echt bezig is met z'n inflatie
(ze hebben daar nog liever dan hier dat de bevolking armer wordt)
kan je weer een (hyper-)inflatie verwachten van rond de 840% of hoger zoals in 1993. (en daar gaat je geld dan)

Daar maken ze van de "nieuwe rijken" weer snel "nieuwe armen" hoor.
Om het dan op z'n Herman Brusselmans te zeggen: dan ben je wel lekker achterwaarts in de
genaaid.
De inflatie is in Rusland in véél hoger (en weer in stijgende lijn)

En als je dan ziet dat Rusland niet echt bezig is met z'n inflatie
(ze hebben daar nog liever dan hier dat de bevolking armer wordt)
kan je weer een (hyper-)inflatie verwachten van rond de 840% of hoger zoals in 1993. (en daar gaat je geld dan)

Daar maken ze van de "nieuwe rijken" weer snel "nieuwe armen" hoor.
Om het dan op z'n Herman Brusselmans te zeggen: dan ben je wel lekker achterwaarts in de
genaaid.Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Om te beginnen kennen we de taal niet. Daar komt nog bij dat we niets afweten van de financiële situatie van de Russische banken: zijn ze veilig en betrouwbaar? Bovendien heb ik al verhalen gehoord van Europese ondernemers die daar een bedrijf hebben proberen op te starten en terug gaan lopen zijn vanwege de buraucratie, de maffia die de bedrijfswereld in zijn greep heeft en dergelijke meer.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
De Planckaerts zijn ook gaan lopen. 
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
-
romanvasiljev
- Newbie

- Contacteer:
We moeten kijken meer naar de wisselkoers van de afgelopen 10 jaar we leven in heden niet in het verleden, jullie kijken toch ook niet naar de koersen van blackmonday
-
Sebastiaan1985
- VIP member

- Contacteer:
Ze liepen harder dan ze fietsten?Spruitekop schreef:De Planckaerts zijn ook gaan lopen.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Wel kijk dan naar het heden: een inflatie van 7.5% in een stijgende tendens.romanvasiljev schreef:We moeten kijken meer naar de wisselkoers van de afgelopen 10 jaar we leven in heden niet in het verleden, jullie kijken toch ook niet naar de koersen van blackmonday
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.