SPDR® MSCI World Small Cap UCITS ETF (ZPRS)
TIP
SPDR® MSCI World Small Cap UCITS ETF (ZPRS)
Ik ben zinnens om deze ETF aan te schaffen om wat small caps in portefeuille te hebben.
Als ik op Morningstar kijk zijn er 2 soorten met elk een licht verschil in rendement. (DEUTSCHER KASSENVEREIN AG GRUPPE DEUTSCHE BOERSE - DEUTSCHE BOERSE AG)
Vanwaar het verschil in rendement? Wat is het wezenlijke verschil tussen beide? Is er een verschil in kosten? Welke best nemen?
Als ik op Morningstar kijk zijn er 2 soorten met elk een licht verschil in rendement. (DEUTSCHER KASSENVEREIN AG GRUPPE DEUTSCHE BOERSE - DEUTSCHE BOERSE AG)
Vanwaar het verschil in rendement? Wat is het wezenlijke verschil tussen beide? Is er een verschil in kosten? Welke best nemen?
Re: SPDR® MSCI World Small Cap UCITS ETF (ZPRS)
Hoe kom je er bij dat er twee soorten zijn ? Je spreekt toch maar over 1 product ?
Aandelenportefeuille netto met 1167% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,7% (tem 11 jul '25)
Momenteel: 100% cash
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Gewoon 2 beursnoteringen (Xetra en Frankfurt) en dus een (miniem) verschil in koers. Product is hetzelfde. Je broker zal de notering op Xetra aanbieden.
Aandelenportefeuille netto met 1167% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,7% (tem 11 jul '25)
Sommige fondsen worden op verschillende beurzen aangeboden.
Op elke beurs is er een prijsvorming tussen ask en bid. Prijzen kunnen licht verschillen. Zoals me alle aandelenaankopen altijd een limietorder gebruiken. Welke beurs bied je broker aan? Als er een laag volume is kan de ask en bid verder uit elkaar liggen, grotere spread.
Op morningstar lijkt het dat Iusn/Wsml al een hoger volume heeft dan Zprs.
Dit doet me denken dat de prijsvorming makkelijker zou zijn; met minder spread.
Op elke beurs is er een prijsvorming tussen ask en bid. Prijzen kunnen licht verschillen. Zoals me alle aandelenaankopen altijd een limietorder gebruiken. Welke beurs bied je broker aan? Als er een laag volume is kan de ask en bid verder uit elkaar liggen, grotere spread.
Op morningstar lijkt het dat Iusn/Wsml al een hoger volume heeft dan Zprs.
Dit doet me denken dat de prijsvorming makkelijker zou zijn; met minder spread.
Laatst gewijzigd door B7H4long op 15 augustus 2018, 17:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik zie dat ZPRS op Xetra een spread heeft van 0,37% dus dat valt wel mee.
http://en.boerse-frankfurt.de/etp/SPDR- ... BJG560/ITF
http://en.boerse-frankfurt.de/etp/SPDR- ... BJG560/ITF
Goedkoper is IUSN