speculatietaks op aandelen
TIP
Re: speculatietaks op aandelen
Ja, zo lijkt het. De taks kost immers geld. Happy trading. :-)Isedase schreef:tweet van bart de wever :
"Budget OK, buffer inkomsten OK, speculatietaks weg, arbeidsmarkt flexibeler, concurrentiekracht versterkt. Nu nog vennootschapsbelasting!"
Speculatietaks weg ?!
Vennootschapsbelasting gaat nog een serieuze kluif zijn om erdoor te krijgen denk ik..
Speculatietaks is inderdaad afdgeschaft volgens de tijd ,roerende voorheffing is weeral verhoogd ( dit keert naar 30%)
.

Ook beurstaks (0.27%) voor beleggingen in het buitenland! en maximum plafond verhoogd naar €1600.
Spaarboekjes blijven eens te meer ongemoeid. Nochtans zou 30% RV op geen opbrengst niet echt pijn doen. 
Vooral besparingen vullen begrotingsput van 3 miljard euro

Vooral besparingen vullen begrotingsput van 3 miljard euro
Belca2 schreef:Ook beurstaks (0.27%) voor beleggingen in het buitenland! en maximum plafond verhoogd naar €1600.
de Giro zal zijn belgische klanten nogal zien dalen
fiscale aangifte zal weer een pak ingewikkelder worden, want ik zie die 'slimme' Hollanders die 0,27% taks niet inhouden voor die 'domme' belgen, dat zullen ze wel ZELF moeten aangeven
rv naar 30% , heu : wanneer gaan die van de spoorwegen en co nog eens staken ?
De pipos zijn tot het besef gekomen dat afschaffing van speculatietaks een OPBRENGST is, pipo Peeters wat heb je daar op te zeggen ?
Maar je huis is vrijgesteld + een €25K spaargeld/effecten per persoon. Een modaal gezin met één eigen woning en 50K spaargeld zou dan €0 betalen als ik me niet vergis. Een huis en 100K spaargeld > €600 - rente op spaargeld. Toch geen enorme bedragen, zeverare?zeverare schreef:De overheid veronderstelt eenvoudig weg dat je 4% rendement haalt en heft daar 30% belasting op of 1,2%. Als je spaarboekje maar 0,11% opbrengt is dat pech voor jou. Zo'n goed systeem is dat dus helemaal niet en de Nederlanders beginnen hier ook tegen te protesteren.
zzzzzzzzzzz
verwijderd
verwijderd
Laatst gewijzigd door nickname op 15 oktober 2016, 11:59, 2 keer totaal gewijzigd.
Geen belastingverhogingen, dat zijden ze in 2014 al, RV 30%. Waar zit rechtvaardigheid in het feit dat jij op spaargelden en beleggingen 30% moet afstaan maar een vennootschapsbelasting van 30% is diefstal. Er zijn mensen die elke maand rekenen en toch nog proberen een centje op zij te zetten. Als je 100 verdiend en er dan 30 moet afgeven is dat zuur. Als je er 100.000 hebt en daar 30% van afgeeft voelt dit anders aan, met 70.000 kan je heel wat meer doen dan met 30 euro. Ik ben grote voorstander van progressieve belastingen. Je moet eens een praten over wat 'rijk' is en wat te veel winst is, want dit schaad de economie. Men moet daar bedragen op plakken en dan zeer hoog belasten.
Ik ben tegen het uitbreiden van nachtwerk. Dit is slecht voor de gezondheid, sociaal- en familiaal leven. Onlangs was er nog een artikel dat de Belg niet wakker ligt van sneller levering, ik zie dat wekelijks. Buren die bestellen en de pakjes komen bij aan, de meeste halen het de dag zelf dan nog niet eens op. Dit werkt ook alleen maar voor NL-BEL. Ik heb 13 jar geleden een internetwinkel gehad maar de Belgische markt was toen niet klaar voor de kleine internetwinkel. Men kijkt graag naar de grote spelers, die mensen in slechte omstandigheden laten werken en nog straffer, verlies maken. Zalando maakt 5 jaar op rij verlies, te denken aan hun gratis verzending. Dat in combinatie met kortingen zorgt ervoor dat eerlijke spelers fysiek of online failliet gaan. Meer van deze e-commerce zal schadelijk zijn voor volwaardige fatsoenlijke jobs, zeker voor de KMO's. Maar er komen dan wel logistiek jobs bij, kan men meer zelfstandige chauffeurs uitpersen.
Flexibilisering, mini-jobs, de bodem komt in zicht. Je hebt 2 economische kampen, de groep die steeds de leiding heeft en al decennia dezelfde koers vaart met steeds hetzelfde probleem dat groter word, en het kamp dat zegt dat die maatregelen niet werken. Geen van beiden kan bewijzen dat ze gelijk hebben, maar het verleden bewijst wel dat het niet werkt. Van in de jaren 50 zijn globaal gezien de belastingen aan het dalen voor bepaalde groepen, enigste dat vaststaat is groeiende ongelijkheid. Het Europa van concurrentie word ons graf. Binnen 15 jaar zitten we hier terug. Geen extra vergoedingen voor nacht- en weekendwerk. Vaste contracten zullen uitsterven. Pensioen word privé zaak. Vennootschapsbelasting lager. Ik dacht terug aan 2009 met Jean-Pierre Van Rossem, hij bracht telkens overproductie naar voren. Economie komt van onderuit, bij de bevolking en die zit op zijn grens van consumeren al dan niet door geldgebrek. Maar men staart zich blind op de beurs. In wat gaan we investeren, meer productie dat onverkoopbaar is of moderniseren ten koste van jobs. Net als in na 2008 zal ik opnieuw zeggen dat het niet zal werken, ons model is ontspoort. Men blijft oplossingen zoeken gebaseerd op het verleden, niet voor de toekomst. Zullen we pot inzetten voor het tekort van volgend te schatten?
Ik ben tegen het uitbreiden van nachtwerk. Dit is slecht voor de gezondheid, sociaal- en familiaal leven. Onlangs was er nog een artikel dat de Belg niet wakker ligt van sneller levering, ik zie dat wekelijks. Buren die bestellen en de pakjes komen bij aan, de meeste halen het de dag zelf dan nog niet eens op. Dit werkt ook alleen maar voor NL-BEL. Ik heb 13 jar geleden een internetwinkel gehad maar de Belgische markt was toen niet klaar voor de kleine internetwinkel. Men kijkt graag naar de grote spelers, die mensen in slechte omstandigheden laten werken en nog straffer, verlies maken. Zalando maakt 5 jaar op rij verlies, te denken aan hun gratis verzending. Dat in combinatie met kortingen zorgt ervoor dat eerlijke spelers fysiek of online failliet gaan. Meer van deze e-commerce zal schadelijk zijn voor volwaardige fatsoenlijke jobs, zeker voor de KMO's. Maar er komen dan wel logistiek jobs bij, kan men meer zelfstandige chauffeurs uitpersen.
Flexibilisering, mini-jobs, de bodem komt in zicht. Je hebt 2 economische kampen, de groep die steeds de leiding heeft en al decennia dezelfde koers vaart met steeds hetzelfde probleem dat groter word, en het kamp dat zegt dat die maatregelen niet werken. Geen van beiden kan bewijzen dat ze gelijk hebben, maar het verleden bewijst wel dat het niet werkt. Van in de jaren 50 zijn globaal gezien de belastingen aan het dalen voor bepaalde groepen, enigste dat vaststaat is groeiende ongelijkheid. Het Europa van concurrentie word ons graf. Binnen 15 jaar zitten we hier terug. Geen extra vergoedingen voor nacht- en weekendwerk. Vaste contracten zullen uitsterven. Pensioen word privé zaak. Vennootschapsbelasting lager. Ik dacht terug aan 2009 met Jean-Pierre Van Rossem, hij bracht telkens overproductie naar voren. Economie komt van onderuit, bij de bevolking en die zit op zijn grens van consumeren al dan niet door geldgebrek. Maar men staart zich blind op de beurs. In wat gaan we investeren, meer productie dat onverkoopbaar is of moderniseren ten koste van jobs. Net als in na 2008 zal ik opnieuw zeggen dat het niet zal werken, ons model is ontspoort. Men blijft oplossingen zoeken gebaseerd op het verleden, niet voor de toekomst. Zullen we pot inzetten voor het tekort van volgend te schatten?
Als kleine belegger zou ik toch maar voorzichtig blijven, vroeg of laat zijn ze daar toch weer, en wellicht retroactief...
Jij slaat de nagel op de kop. Wie wil zaterdag zijn pakje krijgen? Dat is toch de grote uitzondering. Dat zijn geen kwaliteitsjobs meer, maar leunt dicht aan bij slavernij. Sociale dumping zijn stilaan de norm aan het worden. Denk maar aan ING recentelijk (maar ook onze staatsbank maakt zich daar schuldig aan). We zijn aan een race to the bottom bezig.Akab schreef:Het Europa van concurrentie word ons graf.
Men kan fiscale wetten niet retroactief invoeren.. dat is in strijd met de grondwet.ratpack schreef:Als kleine belegger zou ik toch maar voorzichtig blijven, vroeg of laat zijn ze daar toch weer, en wellicht retroactief...
Reynders-taks op bepaalde beleggingsfondsen al vergeten?
ongeveer
retroactiviteit is helaas toegestaan :
indien noodzakelijk voor goede werking openbare dienst of doelstelling algemeen belang
http://vrg-gent.be/docs/upload/28/317/g ... 0recht.pdf
retroactiviteit is helaas toegestaan :
indien noodzakelijk voor goede werking openbare dienst of doelstelling algemeen belang
http://vrg-gent.be/docs/upload/28/317/g ... 0recht.pdf
op de retroactiviteit zijn 11 000 000 uitzonderingen, als het hen goed uitkomt is het in ordejens_dev schreef:Reynders-taks op bepaalde beleggingsfondsen al vergeten?
- Jeroenjacobs
- Full Member
- Contacteer:
Akab schreef:...
Nagel op de kop