speculatietaks op aandelen
TIP
-
- VIP member
- Contacteer:
Re: speculatietaks op aandelen
Neen dat gaat niet meer. Belgische banken houden het bij de bron in (als je verkoopt). Heb je een buitenlandse rekening, ga je het waarschijnlijk in je personenbelasting moeten aangeven in een nog te creëren nieuw vakje... Ik ben benieuwd hoeveel vakjes er volgend jaar weer gaan bijkomenJhn schreef:wanneer schiet dit in gang?
kan je nu nog na minder dan 6 maand verkopen zonder extra tax?
wordt dit aan de bron afgehouden?

Jhn schreef:wanneer schiet dit in gang?
vanaf 2016
waarschijnlijk aan de bron afgehouden, anders zouden er n ogal wat mensen aan geheugenverlies lijden
kan je nu nog na minder dan 6 maand verkopen zonder extra tax? Denk het wel, zolang je maar niks in 2016 verkoopt dat je in 2015 hebt aangekocht en minder dan 6 maanden hebt
Waarschijnljik vanaf 1 januari. Dus in dat geval kan je nog 2 en een halve maand met een gerust hart verkopen.Jhn schreef:wanneer schiet dit in gang?
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Hoe de wind draaien kan...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
OefMaarten schreef:Waarschijnljik vanaf 1 januari. Dus in dat geval kan je nog 2 en een halve maand met een gerust hart verkopen.Jhn schreef:wanneer schiet dit in gang?

wat ik mij afvraag :
stel dat je klant bent bij DEGIRO en je verkoopt binnen de 6 maanden aandelen ... je hebt de rekening niet aangegeven (wat volgens DE TIJD minder kans geeft op controle dan wanneer je braaf alles meldt) : wat of wie gaat er vragen stellen en wanneer gaan ze die stellen ? Immers DEGIRO geeft geen gegevens aan de Belgische Staat en gaat dat in de toekomst dus ook niet doen (of zie ik dat verkeerd?)
stel dat je klant bent bij DEGIRO en je verkoopt binnen de 6 maanden aandelen ... je hebt de rekening niet aangegeven (wat volgens DE TIJD minder kans geeft op controle dan wanneer je braaf alles meldt) : wat of wie gaat er vragen stellen en wanneer gaan ze die stellen ? Immers DEGIRO geeft geen gegevens aan de Belgische Staat en gaat dat in de toekomst dus ook niet doen (of zie ik dat verkeerd?)
I don't drink. You know, the routine grind drives me to drink. Tragedy, I take straight.
-
- Full Member
- Contacteer:
Degiro zal mss geen gegevens doorgeven aan de Belgische staat, maar mss wel aan de Nederlandse staat. En de Nederlandse staat heeft waarschijnlijk een verdrag om gegevens uit te wisselen met de Belgische staat.
Ook is een overschrijving van een Belgische rekening naar je Degiro rekening niet zonder gevaar. Banken moeten grote overschrijvingen melden, vanwege witwaspraktijken. Waar deze grens ligt, weet ik ook niet.
Ook is een overschrijving van een Belgische rekening naar je Degiro rekening niet zonder gevaar. Banken moeten grote overschrijvingen melden, vanwege witwaspraktijken. Waar deze grens ligt, weet ik ook niet.
http://dinnovatievebeurs.weebly.com
ik denk dat de grens rond de 2500 euro ligt (ergens gelezen dacht ik)
I don't drink. You know, the routine grind drives me to drink. Tragedy, I take straight.
-
- VIP member
- Contacteer:
Het probleem is, mocht alles om de een of andere reden ooit uitkomen en het blijkt dat je de rekening niet gemeld hebt aan de NBB, de fiscus waarschijnlijk iets "moeilijker" gaat doen ivm wanneer je de rekening wel aangegeven hebt.insider schreef:wat ik mij afvraag :
Bovendien is het vooral een symbolische taks en je weet hoe belangrijk perceptie is in de politiek. Ik vrees dat de controles en sancties "buiten" proportie gaan zijn.
Volgens mij loop je heel veel kans "gepakt" te worden: als ik het goed begrepen heb worden vanaf 1/1/17 (voor de gevens van 2016!) automatisch allerlei informatie over inkomsten uit spaargelden doorgegeven tussen de Europese landen. Ik veronderstel dat effectenrekeningen daar ook onder vallen.insider schreef:stel dat je klant bent bij DEGIRO en je verkoopt binnen de 6 maanden aandelen ... je hebt de rekening niet aangegeven (wat volgens DE TIJD minder kans geeft op controle dan wanneer je braaf alles meldt) : wat of wie gaat er vragen stellen en wanneer gaan ze die stellen ?
Je kan dan misschien aanvankelijk minder kans hebben op controle, maar heel veel kans op grote problemen achteraf.
-
- VIP member
- Contacteer:
Ik vrees het ook JW1. Stel u het volgende bericht van de vakbonden voor in 2018: duizenden frauderende speculanten bij hun pietje gepakt door gegevensuitwisseling met Nederlandse fiscus.
De natte droom van veel vakbondsleden vrees ik. De controles gaan dus grondig zijn naar mijn mening.
De natte droom van veel vakbondsleden vrees ik. De controles gaan dus grondig zijn naar mijn mening.
Ja, of het volgende bericht :_gegevensuitwisseling : buitenlands geld van de vakbonden , geen roerende voorheffing op betaald geworden in luxemburg.Sebastiaan1985 schreef:Ik vrees het ook JW1. Stel u het volgende bericht van de vakbonden voor in 2018: duizenden frauderende speculanten bij hun pietje gepakt door gegevensuitwisseling met Nederlandse fiscus.
mogelijke argumentaitie van de vakbondsfurer : anders weet de belgische staat hoe groot ons stakingskast is.
voor intresten :uitwisseling van de gegeven van 2015 die gebeuren in maart 2016 (*) voor luxemburg en coJW1 schreef:Volgens mij loop je heel veel kans "gepakt" te worden: als ik het goed begrepen heb worden vanaf 1/1/17 (voor de gevens van 2016!) automatisch allerlei informatie over inkomsten uit spaargelden doorgegeven tussen de Europese landen. Ik veronderstel dat effectenrekeningen daar ook onder vallen.insider schreef:stel dat je klant bent bij DEGIRO en je verkoopt binnen de 6 maanden aandelen ... je hebt de rekening niet aangegeven (wat volgens DE TIJD minder kans geeft op controle dan wanneer je braaf alles meldt) : wat of wie gaat er vragen stellen en wanneer gaan ze die stellen ?
Je kan dan misschien aanvankelijk minder kans hebben op controle, maar heel veel kans op grote problemen achteraf.
voor de aandelen : uitwisseling van de gegevens van 2016 gebeuren in september 2017(*) voor luxemburg en co
voor nederland is de uitwisseling al jaren bezig
(*)onder voorbehoud dat het spel in de soep loopt
quixoticme81 schreef:Degiro zal mss geen gegevens doorgeven aan de Belgische staat, maar mss wel aan de Nederlandse staat. En de Nederlandse staat heeft waarschijnlijk een verdrag om gegevens uit te wisselen met de Belgische staat.
OMgekeerd : INKOMENDE overschrijvingen NAAR belgie, daar wordt een teller door de banken opgezet.
Afhankelijk van je profiel tussen de 5000 en de 100 000 euro perJAAR en je kan het gaan uitleggen ( als je een deftige uitleg hebt is alles ok )
ontsnappingsmogelijkheid : de teler is per bank . 100 rekening in belgie, en je kan gemiddeld alles x 100 doen
top secret : zijn de bedragen per jaar, anders bleef iedereen één eurocent eronder
Bovendien hebben de belgische banken een streng AANVAARDINGSBELEID : geld dat zelfs vanuit een belgische rekening uit het niets kom t opdagen en waar je een belegging mee wil gaan doen : passeert langs de "fraude"bediende (compliance officer of zoiets )
-
- VIP member
- Contacteer:
Ik zou als uitleg geven : Door onze schitterende nieuwe uitgevonden belastingen waarbij er geen enkel "recht van aftrek" is, worden wij verplicht om ons geld te schenken aan Nederland. Uit dank geeft onze Nederlandse vriend het geld na een tijdje terug, om ons te feliciteren met de kwalificatie voor het EK 2016. Het is een stichting voor iets he