Spotprijs olie
TIP
- Jeroenjacobs
- Full Member

- Contacteer:
Re: Spotprijs olie
Heb shell an sich bekeken en blijkbaar zit shell met openstaande schulden om dividenden te kunnen uit betalen. Hou het voorlopig dus bij energytrackers en spotprijs opties.
-
anonymous9
Jeroen,
Kijk eens naar Cardinal Energy in Canada. Na het betalen van de investeringen en het 4.4% brutodividend blijft er aan $50 olie nog cash over om schulden af te betalen.
Kijk eens naar Cardinal Energy in Canada. Na het betalen van de investeringen en het 4.4% brutodividend blijft er aan $50 olie nog cash over om schulden af te betalen.
Bedankt voor de tips. Naar instapkosten keek ik al en zorg ook nog altijd voor dat ik kan bijkopen al doe ik dit pas als het -20% zou gaan.wlievens schreef:Over het kopen aan bodemprijs: zorg dat je de eerste keer instapt voor een bedrag dat:
(A) Voldoende is om de instapkost redelijk te houden (voor mij is dat een scheut onder 1%)
(B) De winst de moeite maakt (als het aandeel 20% omhoog gaat en je verdient daar maar 100€ op ga je je een onnozelaar voelen)
(C) Laag genoeg is om nog te kunnen bijkopen zonder overgewicht te krijgen in je portefeuille
Op die manier kan je je aandeel kopen aan een koers die mooi is maar misschien niet de bodem, en koop je gewoon bij als het een maand later nog eens 10% lager noteert. Zo heb je er geen spijt van als het alleen maar omhoog gaat (want B) en ook niet als het omlaag gaat (want C).
Portefeuille: IWDA, cash
- Jeroenjacobs
- Full Member

- Contacteer:
Bedankt voor de tip! Heb er ook eventjes de eur/cad koers bij genomen die zoomed out in een grote tradingrange blijkt te zitten. Dus valutarisico zou beperkt zijn wat sowieso al een interessante factor is.Poldermol schreef:Jeroen,
- Jeroenjacobs
- Full Member

- Contacteer:
Heb er vandaag deel port ingestoken, spot uitgebreid in olie en pm's en miners gekocht. Mooie tip!Poldermol schreef:Het dividend wordt ook maandelijks uitbetaald trouwens.
-
anonymous9
Als ge wilt, ik heb wat analistenrapporten die mijn thesis bevestigen.
-
woodpeckerbird
- Hero Member

- Contacteer:
Kopen jullie dat dan in Toronto of toch eerder op bijv Frankfurt?
- Jeroenjacobs
- Full Member

- Contacteer:
Ja zou hier steeds wel interesse voor hebbenPoldermol schreef:Als ge wilt, ik heb wat analistenrapporten die mijn thesis bevestigen.
@bartgo ik heb ze in toronto gekocht, cad en eur zijn aan elkaar gewaagd en er zijn wel nog wat cad bedrijfjes die ik bekijk.
-
anonymous9
Altijd op de hoofdmarkt waar het volume groter is. Dat kost soms een paar euro meer, maar je zal er beter door slapenbartgo schreef:Kopen jullie dat dan in Toronto of toch eerder op bijv Frankfurt?
-
anonymous9
Cardinal Energy, report 1, https://clients.haywood.com/uploadfiles ... g32016.pdf
-
anonymous9
En dan hier nog twee;
- Een korte na de resultaten: https://canaccordgenuity.bluematrix.com ... 0d0d67.pdf
- Een lang 'initiating coverage' rapport (31 paginas) https://canaccordgenuity.bluematrix.com ... 79e406.pdf
- Een korte na de resultaten: https://canaccordgenuity.bluematrix.com ... 0d0d67.pdf
- Een lang 'initiating coverage' rapport (31 paginas) https://canaccordgenuity.bluematrix.com ... 79e406.pdf
-
Incremental
- Full Member

LOOOOOOLPoldermol schreef:Jeroen,
Cardinal Energy qtrly loss per share $0.52
Ze zitten al 2 jaar lang nieuwe aandelen te verkopen om hun dividend te betalen.
Begin 2015 nog 57milj shares outstanding, ondertussen al 73,5 milj.
Dan is het inderdaad wel gemakkelijk om een 4.4% dividend te betalen en je schuld af te lossen.
-
anonymous9
Incremental, leer eens een cash flow statement lezen aub.
1) net losses doen niet terzake in de commodity sector wegens non-cash afschrijvingen. Als je naar de EPS kijkt, ben je al meteen verkeerd bezig.
2) alle recente kapitaalsverhogingen waren acquisitie-gerelateerd. De meest recente bought deal werd gebruikt om de schulden (opnieuw, acquisitie-gerelateerd) af te betalen. Van 57M aandelen naar 73.5M aandelen is +29%. Wel, in dezelfde tijdspanne gaat de productie van 10.800 vaten per dag naar 15.100 vaten per dag (+40%). Dus de cash wordt toch wel nuttig besteed, ondanks het dividend
3) de operationele cash flow vorig jaar (2015) was C$86M dollar. Uiteraard was de olieprijs toen hoger, maar lag anderzijds de productiehoeveelheid lager. De net loss vorig jaar was C$95M, maar er was een positieve vrije kasstroom van maar liefst C$50M. Waarom dan de net loss? een impairment charge, wat geen enkele invloed heeft op het genereren van cash
4) Vermits het uw eerste post hier is heb ik al een donkerbruin vermoeden welk vlees we in de kuip hebben met u
1) net losses doen niet terzake in de commodity sector wegens non-cash afschrijvingen. Als je naar de EPS kijkt, ben je al meteen verkeerd bezig.
2) alle recente kapitaalsverhogingen waren acquisitie-gerelateerd. De meest recente bought deal werd gebruikt om de schulden (opnieuw, acquisitie-gerelateerd) af te betalen. Van 57M aandelen naar 73.5M aandelen is +29%. Wel, in dezelfde tijdspanne gaat de productie van 10.800 vaten per dag naar 15.100 vaten per dag (+40%). Dus de cash wordt toch wel nuttig besteed, ondanks het dividend
3) de operationele cash flow vorig jaar (2015) was C$86M dollar. Uiteraard was de olieprijs toen hoger, maar lag anderzijds de productiehoeveelheid lager. De net loss vorig jaar was C$95M, maar er was een positieve vrije kasstroom van maar liefst C$50M. Waarom dan de net loss? een impairment charge, wat geen enkele invloed heeft op het genereren van cash
4) Vermits het uw eerste post hier is heb ik al een donkerbruin vermoeden welk vlees we in de kuip hebben met u
-
Incremental
- Full Member

Ik heb de cashflow gelezen en blijf erbij
67milj aan issued shares. Slechts 62milj aan schulden afgelost + acquisities.
Blijven 5milj over om mee het dividend te kunnen betalen (van 7milj)
Want van de cashflow uit operating activities moet het niet komen die kunnen amper de capex overleven.
Zalig toch, aandeel diluten om toch maar de yield te kunnen betalen.
Praktisch elk bedrijf is share buybacks aant doen.
En dan heb je dit bedrijf.
4) heb speciaal voor jouw suggestie een account aangemaakt.
Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
67milj aan issued shares. Slechts 62milj aan schulden afgelost + acquisities.
Blijven 5milj over om mee het dividend te kunnen betalen (van 7milj)
Want van de cashflow uit operating activities moet het niet komen die kunnen amper de capex overleven.
Zalig toch, aandeel diluten om toch maar de yield te kunnen betalen.
Praktisch elk bedrijf is share buybacks aant doen.
En dan heb je dit bedrijf.
4) heb speciaal voor jouw suggestie een account aangemaakt.
Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk