sprinters, speeders of turbo's
TIP
sprinters, speeders of turbo's
Beste,
Heeft er iemand ervaring met deze producten (sprinters, speeders of turbo's). Wil me is verdiepen, maar wat me opviel is het weinig volume. Ik vraag me af of je lang moet wachten al je aandelen wil shorten?
Groet
Jan
Heeft er iemand ervaring met deze producten (sprinters, speeders of turbo's). Wil me is verdiepen, maar wat me opviel is het weinig volume. Ik vraag me af of je lang moet wachten al je aandelen wil shorten?
Groet
Jan
Re: sprinters, speeders of turbo's
Precies niet veel reactie hier. Ik zou ook niet weten wat ik hier moet op antwoorden; Behalve dan dat iets meer dan de helft van de winst van mijn portefeuille van zo'n sprinters komt.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Heb me er nog niet aan gewaagd
Die turbo-producten hangen vast aan het onderliggende product.
Als er op het onderliggend product veel volume is (en veel beweging), dan heeft dat rechtsreeks impact op uw turbo/sprinter/speeder.
Maar zoals Yaris al waarschuwde, deze producten kunnen je wel meer stress bezorgen omdat er altijd een stoploss aan gekoppeld is.
Als er dan een kleine dip gebeurt die net onder uw stoploss komt, dan ben je je turbo's kwijt.
Als er op het onderliggend product veel volume is (en veel beweging), dan heeft dat rechtsreeks impact op uw turbo/sprinter/speeder.
Maar zoals Yaris al waarschuwde, deze producten kunnen je wel meer stress bezorgen omdat er altijd een stoploss aan gekoppeld is.
Als er dan een kleine dip gebeurt die net onder uw stoploss komt, dan ben je je turbo's kwijt.
Het minste wat je kan zeggen is dat het niet veilig is. Ik wil daar mee zeggen zeer volatiel. Ik heb al altijd mijn sprinters dezelfde dag of de dag erna terug verkocht. En ik weet niet waarom maar altijd de sprinter op de CAC40.
- Tonijnbelegger
- Hero Member
- Contacteer:
Ik heb geen "voeling" met dit product, geen kennis genoeg, net als andere complexe producten.
Spaarboekjes, obligaties, aandelen, fondsen en vastgoed (en misschien grondstoffen, hoewel geen kennis hierover is dit toch iets concreet, tastbaar), dat zal het enige zijn waar ik mezelf ooit in zie beleggen. Opties, futures, CFD's, speeders,... Niets voor mij. In virtuele portefeuilles die ik aanmaak boek ik hier gigantische verliezen mee, tot +/- 33% per jaar. We kunnen niet allemaal financiële bollebozen zijn.
Dat zal ook zijn waarom je weinig antwoord op je vraag kreeg: de gemiddelde belegger heeft hier weinig boodschap aan.
Spaarboekjes, obligaties, aandelen, fondsen en vastgoed (en misschien grondstoffen, hoewel geen kennis hierover is dit toch iets concreet, tastbaar), dat zal het enige zijn waar ik mezelf ooit in zie beleggen. Opties, futures, CFD's, speeders,... Niets voor mij. In virtuele portefeuilles die ik aanmaak boek ik hier gigantische verliezen mee, tot +/- 33% per jaar. We kunnen niet allemaal financiële bollebozen zijn.
Dat zal ook zijn waarom je weinig antwoord op je vraag kreeg: de gemiddelde belegger heeft hier weinig boodschap aan.
Eigenlijk is het zo moeilijk niet. Als je een turbo koopt van aandeel A bvb die 10 euro waard is, dan betaal jij bvb 1 euro en de bank 9 euro. Samen hebben jullie dus 1 aandeel A gekocht. Alle winst en verlies is voor u. Stijgt het aandeel naar 11 euro, dan win je 1 euro. Daalt het naar 9 euro, dan ben je alles kwijt.
De meeste hebben een stop loss op bvb 9,5 zodat je niet alles kunt verliezen.
In bovenstaand vb is het financieringsniveau 90% (hetgeen de bank voor u betaalt).
De hefboom 10.
Op het financieringsniveau betaal je intresten (je leent geld bij de bank om het aandeel te kunnen kopen). Die intresten worden verrekend door het financieringsniveau dagelijks een beetje te verhogen.
Een booster is een speciale turbo. Het financieringniveau is hetzelfde als de stoploss, waardoor je altijd alles verliest op het moment dat de stoploss wordt bereikt. Hiervoor moet je zelfs nog een premie betalen om de bank te beschermen.
De meeste hebben een stop loss op bvb 9,5 zodat je niet alles kunt verliezen.
In bovenstaand vb is het financieringsniveau 90% (hetgeen de bank voor u betaalt).
De hefboom 10.
Op het financieringsniveau betaal je intresten (je leent geld bij de bank om het aandeel te kunnen kopen). Die intresten worden verrekend door het financieringsniveau dagelijks een beetje te verhogen.
Een booster is een speciale turbo. Het financieringniveau is hetzelfde als de stoploss, waardoor je altijd alles verliest op het moment dat de stoploss wordt bereikt. Hiervoor moet je zelfs nog een premie betalen om de bank te beschermen.
- Tonijnbelegger
- Hero Member
- Contacteer:
Nuyttie, bedankt voor de toelichting, maar dit wist ik allemaal. Er is wel nog een verschil tussen feiten kennen en een product begrijpen, bij dat laatste loopt het bij mij mis...
Ik weet dit sinds gisteren. Dan heb ik een webseminar gevolgd van binck over boosters
ja, ik heb een van de fundamentele beleggingsregels overschreden
: belegd in iets wat ik niet kende. Maar nu ik het ken ... alle remmen los
ps. als jullie mij de komende maanden niet meer zien, is het teken dat ik mijn internetabonnement niet meer kan betalen doordat ik volledig blut ben door die boosters
ja, ik heb een van de fundamentele beleggingsregels overschreden

ps. als jullie mij de komende maanden niet meer zien, is het teken dat ik mijn internetabonnement niet meer kan betalen doordat ik volledig blut ben door die boosters

- Tonijnbelegger
- Hero Member
- Contacteer:
Dat zal wel niet zeker 

-
- Hero Member
- Contacteer:
@Nuytte : in uw voorbeeld wint de bank dus steeds 5 pct, zonder risico... lucratieve beleggingsstrategie van die bank.
Hoe richt je eigenlijk een bank op ?

Ik weet niet hoe je aan die 5 pct komt en risicoloos voor de bank is het ook niet. Als er een sprong is (bvb groot verschil tussen de slotkoers de ene dag en een veel lagere openingskoers de dag erna) kan het aandeel zakken onder het financieringsniveau. Dan verliest de bank ook.nicknamesucks schreef:@Nuytte : in uw voorbeeld wint de bank dus steeds 5 pct, zonder risico... lucratieve beleggingsstrategie van die bank.
Neem mijn vorig voorbeeld. Vandaag opent aandeel A aan 8 euro. Dan ben jij al je geld kwijt maar krijgt bank ook maar 8 euro. Zij verliezen ook 1 euro van hun 9 euro.
Wat ik niet snap is bv. bij Sprinters, aandeel ing dat er een long afgaat door de stop loss te bereiken dat er niet automatisch een short wordt. Weet er iemand wanneer ze een short gaat uit brengen?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Wat ik me afvraag : als je een turbo verkoopt, moet er dan aan de andere kant van de lijn een koper zijn voor die turbo ?
Of verkoop je gewoon turbo + onderliggende waarde en zit er aan de andere kant van de lijn een koper van het gehele aandeel ?
Of verkoop je gewoon turbo + onderliggende waarde en zit er aan de andere kant van de lijn een koper van het gehele aandeel ?
dan verkoopt de bank inderdaad de onderliggende waarde (die ze gekocht hadden toen je de turbo kocht). Dus er koopt niemand die turbo, die verdwijnt gewoon.