Staan we op zwarte lijst of niet ...???
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Staan we op zwarte lijst of niet ...???
Ben ik de enige die zich de bedenking maakt dat je nu al niet kan sparen, maar dat je toch gaat lenen? Hoe ben je van plan dat te bolwerken?Bas75 schreef:Waarom ik niet de rekening heb aangzuiverd , vermoedelijk omdat dat op dat moment niet ging .We hebben 3 kinderen , dus veel sparen zit er niet meteen in .
Misschien heeft Bas75 een huurwoning waarbij de toekomstige leningslasten lager liggen dan de huur die hij nu betaalt?
Misschien heeft Bas75 ergens spaargeld, voldoende om een deel van zijn aankoop te financieren? Dat hij nu niet meer kan sparen (met drie kinderen) betekent niet noodzakelijkerwijze dat hij dat voorheen niet kon.
Misschien....
Er kunnen hier inderdaad vele misschiens geopperd worden maar die zijn allemaal in dit geval niet terzake en behoren overigens allerminst tot onze bekommernis.
Bas75 heeft een probleem met een zwarte lijst en dat is het zo wat.
Misschien heeft Bas75 ergens spaargeld, voldoende om een deel van zijn aankoop te financieren? Dat hij nu niet meer kan sparen (met drie kinderen) betekent niet noodzakelijkerwijze dat hij dat voorheen niet kon.
Misschien....
Er kunnen hier inderdaad vele misschiens geopperd worden maar die zijn allemaal in dit geval niet terzake en behoren overigens allerminst tot onze bekommernis.
Ooit was "Europa" een mooi project!
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Als je leent moet je die lening kunnen afbetalen, dus lijkt het mij dat je in de periode voorafgaand aan je lening toch enige financiële ruimte moet hebben. Dus dat hij al een spaarcent zou hebben, maar nu niet meer kan sparen lijkt me niet echt voldoende.vlo schreef:Misschien heeft Bas75 een huurwoning waarbij de toekomstige leningslasten lager liggen dan de huur die hij nu betaalt?
Misschien....
Enige optie lijkt me inderdaad dat zijn toekomstige leninglasten lager liggen dan de huidige huurlasten.
Inderdaad niet onze bekommernis, maar we zitten hier nu eenmaal op een financiële site, financiële bedenkingen worden hier dus gemakkelijk geuit

-
- VIP member
- Contacteer:
@bas: ondanks wat die bediende zegt geef ik je weinig kans op goedkeuring van je lening.
Heb dossiers gezien van mensen die een kleine melding hadden bij hun bank op hun hypothecaire lening en die niks extra meer konden bijlenen nadien (voor verbouwingen). En dat betrof een bestaande klantenrelatie én er was genoeg hypothecaire marge op de woning én ze hadden hun melding snel aangezuiverd.
Dus dat men dan voor een nieuwe klant die men totaal niet kent en die zich (ok, door omstandigheden) laat melden op een kleine kredietopening, een krediet zou toestaan, zou me erg straf lijken.
Toch succes.
Heb dossiers gezien van mensen die een kleine melding hadden bij hun bank op hun hypothecaire lening en die niks extra meer konden bijlenen nadien (voor verbouwingen). En dat betrof een bestaande klantenrelatie én er was genoeg hypothecaire marge op de woning én ze hadden hun melding snel aangezuiverd.
Dus dat men dan voor een nieuwe klant die men totaal niet kent en die zich (ok, door omstandigheden) laat melden op een kleine kredietopening, een krediet zou toestaan, zou me erg straf lijken.
Toch succes.
Hierin treed ik Frisse Freddy zonder meer bij!
Heb zelf zowat mijn hele leven in een bank gewerkt.
Misschien zullen ze medevoelend zijn waar je bijstaat... maar eenmaal de deur achter je dicht, begint de harde realiteit.
Geen enkele kantoorverantwoordelijke zal zijn nek willen uitsteken voor iemand die toch "onbekend" is in de bank, bovendien op een zwarte lijst staat en al zeker niet in moeilijke tijden zoals nu.
Persoonlijk (let wel; dit is slechts mijn mening) denk ik dat je enkel een kans hebt als je een heel lage quotiteit zou willen lenen (bvb minder dan 50 % van de geschatte waarde bij openbare verkoop).
Heb zelf zowat mijn hele leven in een bank gewerkt.
Misschien zullen ze medevoelend zijn waar je bijstaat... maar eenmaal de deur achter je dicht, begint de harde realiteit.
Geen enkele kantoorverantwoordelijke zal zijn nek willen uitsteken voor iemand die toch "onbekend" is in de bank, bovendien op een zwarte lijst staat en al zeker niet in moeilijke tijden zoals nu.
Persoonlijk (let wel; dit is slechts mijn mening) denk ik dat je enkel een kans hebt als je een heel lage quotiteit zou willen lenen (bvb minder dan 50 % van de geschatte waarde bij openbare verkoop).
Ooit was "Europa" een mooi project!
Er kan veel verondersteld worden.
Ik herhaal hierbij gedeeltelijk wat ik al eerder schreef:
Ik herhaal hierbij gedeeltelijk wat ik al eerder schreef:
pjeeroo schreef:@Bas75
Van zodra u een voldoende grote storting op de betrokken rekening heeft uitgevoerd waardoor deze is aangezuiverd (of desgevallend binnen de kredietlimiet komt), wordt dit daags nadien meegedeeld aan de NBB waardoor de melding aangepast wordt.
Wat betreft uw lening die u wenst aan te gaan. Als dit in dezelfde bank is waar u betrokken rekening met kredietfaciliteit heeft kan de bank oordelen, nadat u de rekening voldoende heeft aangezuiverd, u alsnog een lening te verstrekken ondanks de melding bij de NBB.
FF enkele dingen rechtzetten , we zullen onze lening nemen bij een bank waar we al enkele jaren goede klant zijn en met die bank hebben we nooit een probleem gehad . Het probleem deed zich voor bij mijn bank waar ik vroeger klant was en nu nog één enkele rekening had lopen .
De nieuwe lening (nieuw huis gekocht , huidig huis verkocht ) zullen we bij onze huidige bank nemen , zij kennen het verhaal en we hebben ook de nodige documenten waarin vermeld staat dat het om een spijtig voorval ging .
Ongeveer 30% van de lening zullen we zo afleggen , toch iets dat niet evident is , een open bebouwing op 9 are op de grens vlaams-brabant en limburg . Dan gaat het toch wel over iets van centen denk ik . Nu maandag gaan we voor de lening , en we hebben al herhaaldelijk contact gehad met onze bank en ze verzekeren dat er geen probleem gaat zijn . Naar een andere bank gaan heeft nu inderdaad geen zin denk ik ...
De nieuwe lening (nieuw huis gekocht , huidig huis verkocht ) zullen we bij onze huidige bank nemen , zij kennen het verhaal en we hebben ook de nodige documenten waarin vermeld staat dat het om een spijtig voorval ging .
Ongeveer 30% van de lening zullen we zo afleggen , toch iets dat niet evident is , een open bebouwing op 9 are op de grens vlaams-brabant en limburg . Dan gaat het toch wel over iets van centen denk ik . Nu maandag gaan we voor de lening , en we hebben al herhaaldelijk contact gehad met onze bank en ze verzekeren dat er geen probleem gaat zijn . Naar een andere bank gaan heeft nu inderdaad geen zin denk ik ...
Bij deze kunnen we de topic afsluiten , de lening is ondertekend en goedgekeurd .
Het heeft enkele dagen langer geduurd omdat de persoon vd bank zelf niet kon beslissen nu , maar het is voorbij , zorgen dat dit nooit meer gebeurt !!!
Het heeft enkele dagen langer geduurd omdat de persoon vd bank zelf niet kon beslissen nu , maar het is voorbij , zorgen dat dit nooit meer gebeurt !!!

Als je gemeld staat, dan heeft die bank een serieus risico genomen... Zal wel iets duister zijn, want als je gemeld staat krijg je normaal nooit een lening ! (Tenzij je geschrapt wordt uiteraard)
@Dreamo87
Aangezien de onterechte debetstand op rekening is aangezuiverd is dit ook meegedeeld aan de NBB en wordt de melding aangepast. In die optiek kan een bank toch beslissen tot toekennen van een lening. Sowieso is dit wel makkelijker bij de bank waar de rekening aangehouden wordt.
Aangezien de onterechte debetstand op rekening is aangezuiverd is dit ook meegedeeld aan de NBB en wordt de melding aangepast. In die optiek kan een bank toch beslissen tot toekennen van een lening. Sowieso is dit wel makkelijker bij de bank waar de rekening aangehouden wordt.
Beste,
ik heb een vraag : ik had 2 jaar geleden een rekening geopend bij Beobank. maar ik heb deze rekening nooit gebruikt omdat ik de kaart had verloren.nu na 2 jaar heb ik de kaart teruggevonden tijdens het verhuis, mijn vraag is ik heb nooit geld gehad op deze rekening ik heb 2 jaren geen geld gestort op deze rekening , de bank heeft elke maand haar kosten bijvoorbeeld 2.50euro per maand. omdat er er geen geld was op deze rekening zal de rekening zeker onder de min zijn beland, kan ik in de zwarte lijst van de nbb belanden door de maandelijkse kosten van de bank? ik heb geen brief van de nbb ofz ontvangen. kan er mij iemand wat uitleg geven aub ? alvast bedankt
ik heb een vraag : ik had 2 jaar geleden een rekening geopend bij Beobank. maar ik heb deze rekening nooit gebruikt omdat ik de kaart had verloren.nu na 2 jaar heb ik de kaart teruggevonden tijdens het verhuis, mijn vraag is ik heb nooit geld gehad op deze rekening ik heb 2 jaren geen geld gestort op deze rekening , de bank heeft elke maand haar kosten bijvoorbeeld 2.50euro per maand. omdat er er geen geld was op deze rekening zal de rekening zeker onder de min zijn beland, kan ik in de zwarte lijst van de nbb belanden door de maandelijkse kosten van de bank? ik heb geen brief van de nbb ofz ontvangen. kan er mij iemand wat uitleg geven aub ? alvast bedankt
Je kan altijd de NBB zelf contacteren om te verifiëren of je op die fameuze lijst staat.
Hier het adres: https://www.nbb.be/nl/kredietcentrales/ ... aadpleging
Hier het adres: https://www.nbb.be/nl/kredietcentrales/ ... aadpleging