Staatsbon of OLO ?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Staatsbon of OLO ?
Ik ook niet maar wat ik hier wel gelezen heb is dat de staatsbon iets veiliger zou zijn dan een OLO. Dit omdat het onwaarschijnlijker is dat de overheid bij zware problemen de particulier zijn geld zal laten verliezen ( staatsbon) dan de producten voor de grote belegger (OLO)lev schreef:Ik ken niets van staatsleningen + beurs etc...
deze morgen met testaankoop gesproken. die raden eerder af van de "leterme-staatslening", maar raden aan te kopen op de secundaire markt de OLO BE000303124, 4,25% op 3 jaar. .....
-
JurgenG
Tiens TA komt weer op de proppen... het zal wel aan mij liggen maar ik geloof soms meer wat in de roddelblaadjes staat dan wat TA vertelt.
Als spreiding heb ik vanmorgen ingetekend voor wat staatsbons. Het kunnen niet altijd perps zijn die een rendement geven van 12% en plus (met hun navenante hoge risico).
Als spreiding heb ik vanmorgen ingetekend voor wat staatsbons. Het kunnen niet altijd perps zijn die een rendement geven van 12% en plus (met hun navenante hoge risico).
nog een vraag: wat is het verschil tuss. OLO en leterme-staatsbon? ik meen begrepen te hebben: dat is allebei een staatslening??? dus zijn ze allebei even "veilig"? ik zoek iets veiligs, dus als leterme-staatsbon veiliger is, dan doe ik dat...
ach ja: een effectenrekening is sowieso gratis, nie'waar? zowel openen als afsluiten...zo zei de Deu. Bank.
ach ja: een effectenrekening is sowieso gratis, nie'waar? zowel openen als afsluiten...zo zei de Deu. Bank.
-
centjessparen
- Full Member

- Contacteer:
Wat is op dit moment op euronext een goede olo, er staan er zo veel?
Liefst maximaal 5 jaar.
bedankt
Liefst maximaal 5 jaar.
bedankt
1 financiele wijsheid : Blijf van alles af waar ge niets vanaf weet.lev schreef:Ik ken niets van staatsleningen + beurs etc...
Bij welke (veilige) bank kan ik een staatsbon kopen ZONDER kosten?
(bv. geen kosten voor bewaren op effectenrekening)
Men kan direct kopen via de dienst Grootboeken http://www.grandslivres.be/nl_conseils.htm Dat is niet via een bank. Lees de lectuur daar eens.MeOnline schreef:Bij welke (veilige) bank kan ik een staatsbon kopen ZONDER kosten?
-
JurgenG
Bij Rabobank is dit gratis en zou een van de veiligste banken zijn voor het moment. Maar wat is veilig in deze tijden?MeOnline schreef:Bij welke (veilige) bank kan ik een staatsbon kopen ZONDER kosten?
Weet iemand waar je een overzicht kan vinden van de beschikbare Belgische OLO's, met ISIN code?
Om zo de meest voordelige eruit te kunnen kiezen, qua % rendement en looptijd enz.
Om zo de meest voordelige eruit te kunnen kiezen, qua % rendement en looptijd enz.
Mja, Rabobank...
Heb altijd maar schrik, wat als er daar iets mee gebeurd: is maar online hé...
En je zet toch je geld vast bij die bank dan voor 5jaar...
Heb al met KBC contact gehad, maar daar vragen ze teveel bewaarloon...
-
JurgenG
Euh KBC vind ik toch nog wel iets minder veilig dan Rabo...MeOnline schreef:Mja, Rabobank...
@Vowani
Vergeet voorlopig die OLO BE0000313024 maar, staat al terug boven pari.
Berekenen van rendement.
http://www.business-spreadsheets.com/bondytm.htm
Vergeet voorlopig die OLO BE0000313024 maar, staat al terug boven pari.
Berekenen van rendement.
http://www.business-spreadsheets.com/bondytm.htm
Ik denk wel dat om OLO's (eg BE000303124) aan te schaffen dit goedkoper kan via BinckBank of Keytrade.
Welke OLOs op 3 of 5 jaar zijn momenteel aan te raden (ipv de Leterme staatsbon) ?
Misschien best nog even te wachten tot na 2 december (einde aankoop mogelijkheid van de Leterme staatsbon) ?
Welke OLOs op 3 of 5 jaar zijn momenteel aan te raden (ipv de Leterme staatsbon) ?
Misschien best nog even te wachten tot na 2 december (einde aankoop mogelijkheid van de Leterme staatsbon) ?
Laatst gewijzigd door SuperDeal op 29 november 2011, 15:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Op dienst grootboeken kun je wel staatsbons kopen maar mi geen olos die op de secondaire markt verhandeld worden mits tussenkomst van een bank of makelaar in effecten.