Staatsbon of OLO ?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Staatslening 3-5-8 jaar
viewtopic.php?f=2&t=9923" onclick="window.open(this.href);return false;
Voor het einde van het jaar verwacht ik een S&P ratingverlaging voor ons land. Dat wil niet noodzakelijk zeggen dat de rente nog verder spectaculair gaat stijgen. De rating bureau's lopen nu eenmaal de markt achterna.
Voor het einde van het jaar verwacht ik een S&P ratingverlaging voor ons land. Dat wil niet noodzakelijk zeggen dat de rente nog verder spectaculair gaat stijgen. De rating bureau's lopen nu eenmaal de markt achterna.
Waar kunnen dergelijke OLO's worden aangekocht?
Bij Keytrade of Argenta alvast nergens.
-
Kennyquestion
- Newbie

- Contacteer:
Staatslening 3-5-8 jaar
Voor mij is al dit staatsbonsgedoe nieuw?
Stel: Ik koop binnenkort staatsbons....
Ik wil binnen dit en 2 jaar een lening aangaan bij de bank...
Kan ik dan deze staatsbons als pand/borg stellen voor deze lening?
Stel: Ik koop binnenkort staatsbons....
Ik wil binnen dit en 2 jaar een lening aangaan bij de bank...
Kan ik dan deze staatsbons als pand/borg stellen voor deze lening?
Als Belgie ondertussen failliet is, dan denk ik niet dat banken die nog als onderpand kunnen aanvaarden. In het andere geval is de kans bestaande.Kennyquestion schreef:Kan ik dan deze staatsbons als pand/borg stellen voor deze lening?
Als ze echt geld willen van de burgers... dat ze ons dan ook maar die 5.5% geven. Ze krijgen daar nog 15% (of meer?) van terug, dus ze maken nog steeds "winst". Daar bovenop zal de reste waarschijnlijk ook minder rap stijgen want ze hebben veel meer burgers als nieuwe klanten!
Disclaimer: 'k ben géén economist, ik kan er totaal naast zitten
Disclaimer: 'k ben géén economist, ik kan er totaal naast zitten
BE 0000309188 4% 28/03/2017 - koers 92%
BE 0000315243 4 % 28/03/2019 - koers 90,80 %
BE 0000321308 4% 28/09/2021 - koers 89,77 %
Er zijn dus al interessante olo's te koop.
BE 0000315243 4 % 28/03/2019 - koers 90,80 %
BE 0000321308 4% 28/09/2021 - koers 89,77 %
Er zijn dus al interessante olo's te koop.
Laatst gewijzigd door Gerhard38 op 24 november 2011, 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.
-
anonymous6
Er gaan stemmen op om de roerende voorheffing op staatsbons af te schaffen.
volgens KBC en BNP Paribas Fortis is de uitgifte nu al een succes. En dat ondanks kritiek.
ik sta er niet meer van versteld... van het algemeen niveau van ons volk wel te verstaan...
ik sta er niet meer van versteld... van het algemeen niveau van ons volk wel te verstaan...
Dagelijks worden de koersen geafficheerd op http://www.rentenfonds.be" onclick="window.open(this.href);return false; . Deze site wordt maar 1x per dag aangepast, maar is toch interessant omdat alles daar mooi samen staat: de verschillende OLO's mét ISIN, koers en rendement. Momenteel kan ik niet op de site geraken. Wellicht voorziet men daar gemiddeld 100 bezoekers voor per dag, maar wordt hij momenteel een beetje overladen
. Ga naar marktinformatie > referentiekoersen en rentevoeten > lineaire obligaties.
Waar te kopen? Vandaag ten rade gegaan bij staatsbank Dexia: geen probleem om daar te kopen!
Waar te kopen? Vandaag ten rade gegaan bij staatsbank Dexia: geen probleem om daar te kopen!
Tip voor korte looptijd en weinig verlopen interesten: BE0000301102 - 4,25% - koers van 98,58 - eindvervaldag 28/09/2013
Inderdaad, bij Keytrade dus NIET te krijgen. Ik heb te vaak gemerkt dat je vrij verhandelbare effecten op Euronext niet via Keytrade kan vinden. Met Binck ben je dus beter af.lacrimas schreef:Waar kunnen dergelijke OLO's worden aangekocht?
Bij Keytrade kan je OLO's telefonisch bestellen. Ik had dat ergens gelezen in De Tijd. Ik heb er zelf geen ervaring mee.
Bij Argenta lukt het toch wel: gewoon op ISIN code zoeken...
Ik heb wel het order niet definitef geplaatst, maar ik raakte toch tot aan het bevestigen met de code.
Ik heb wel het order niet definitef geplaatst, maar ik raakte toch tot aan het bevestigen met de code.
Iedereen die het kan zou moeten staatsbons kopen uit burgerzin om die haaien op de markt een kl**t af te draaien. Zo eens om te tonen dat niet enkel zij de macht in handen hebben.
De macht aan het volk.
Oei, ik lijk wel een communist.
De macht aan het volk.
Oei, ik lijk wel een communist.
zouden ze vervroegd afsluiten?