Staatsbon verkopen
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Staatsbon verkopen
Op de nieuwe staatsbon kan je best zo laat mogelijk (03/06) intekenen, om geen rente te verliezen denk ik?
Startdatum is pas 04/06.
Of ben ik mis?
Startdatum is pas 04/06.
Of ben ik mis?
Morgen (31/5) wordt de inschrijving afgesloten. Dus je kunt best nog vandaag om 23u59 intekenen of je mist de boot.
Huh?
Via medirect staat dat je ten laatste 3 juni moet inschrijven... Nu snap ik het niet meer...
Via medirect staat dat je ten laatste 3 juni moet inschrijven... Nu snap ik het niet meer...
Tot 3 juni, maar je moet ook nog het geld tegen ten laatste 3 juni op hun rekening krijgen hé.
Dus je gaat toch morgen moeten overschrijven
Zie https://www.debtagency.be/nl/productsbeinfo FAQ Betaling
Inschrijven staat trouwens los van betaling.
Dus je gaat toch morgen moeten overschrijven
Zie https://www.debtagency.be/nl/productsbeinfo FAQ Betaling
Inschrijven staat trouwens los van betaling.
Intekenen via bank kan tot 3 juni, via de Grootboeken tot 31 mei. Geld moet er uiterlijk op 3 juni arriveren.
Die betaling via Ingenico mislukte 4x bij mij.
Heb dan maar gewoon handmatig overgeschreven met de gestructureerde mededeling.
Heb dan maar gewoon handmatig overgeschreven met de gestructureerde mededeling.
-
Larscoysman
- Newbie

- Contacteer:
Hoi Allemaal, Even een vraagje voor de duidelijkheid:
Ik heb vorig jaar €50000 geïnvesteerd in de staatsbon, nu zou ik graag die staatsbon verkopen omdat ik het geld nodig heb voor de aankoop van een woning.
Mijn vraag is echter als ik nu verkoop hoeveel verlies of winst zou ik maken?
Het is mij niet helemaal duidelijk wat de kosten zijn en of ik iets van rente ontvang?
Met vriendelijke groeten
Ik heb vorig jaar €50000 geïnvesteerd in de staatsbon, nu zou ik graag die staatsbon verkopen omdat ik het geld nodig heb voor de aankoop van een woning.
Het is mij niet helemaal duidelijk wat de kosten zijn en of ik iets van rente ontvang?
Met vriendelijke groeten
Welke staatsbon is het?Larscoysman schreef: ↑16 juni 2024, 18:01 Hoi Allemaal, Even een vraagje voor de duidelijkheid:
Met vriendelijke groeten
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
-
Timoootjex
- Hero Member

- Contacteer:
Als het de staatsbon van september was. Ik heb die enkele weken geleden verkocht en had een kleine winst.
In het kort:Larscoysman schreef: ↑16 juni 2024, 18:01 Hoi Allemaal, Even een vraagje voor de duidelijkheid:
Met vriendelijke groeten
- je ontvangt de koers van dit moment. Als die koers onder de 100 zit, boek je een minderwaarde (= verlies). Is die hoger dan 100, boek je een meerwaarde.
- je ontvangt de rente pro rata het aantal dagen de staatsbon rente heeft opgebracht
- je betaald eventuele kosten van je financiële instellingen + 0,12% beurstaks. Bij de Grootboeken zijn er geen kosten.
Als je een staatsbon met een looptijd van één jaar koopt, maar vervolgens ontdekt dat je het geld na negen maanden, of zelfs eerder, nodig hebt, roept dat vragen op over je financiële planning. Dit lijkt namelijk niet op een voorbeeld van goed financieel beheer. Je had immers van tevoren kunnen inschatten dat je het geld binnen een kortere termijn nodig zou hebben. Het is belangrijk om je financiële behoeften en liquiditeit op korte termijn nauwkeurig in te schatten voordat je investeringsbeslissingen neemt.
Het voordeel van obligaties, in tegenstelling tot termijnrekeningen en spaarverzekeringen, is net dat je die zonder echte financiële afstraffing kunt verkopen. De kans lijkt mij reëel dat deze verkochte staatsbon meer opgebracht zal hebben dan de basisrente op een spaarrekening.