staatsbon via het grootboek of de bank?
TIP
- KleineSpaarder
- Hero Member

- Contacteer:
Re: staatsbon via het grootboek of de bank?
Wat een immense onzin ... België gaat niets stelen van de Russische rekeningen bij Euroclear. Jouw België-haat vertaalt zich in goedkope framing.Costaccountant schreef: ↑Gisteren 10:57 Maar jullie vinden dat nog zo slecht niet ? 2,24% netto om je geld te lenen aan een staat die straks ruim 180 MILJARD € (= 30% van de huidige staatsschuld) gaat STELEN van een centrale bank
En wat jouw 25% betreft waaraan je aan België wil lenen: de internationale beleggers beschouwen België als zeer kredietwaardig. En ze hebben daar zeer goede redenen voor.
Al die België-haters op het forum hier laten alleen maar hun emoties spelen bij beleggingen.
Als je een serieuze belegger wil zijn, ga je eerst moeten leren om je emoties aan de kant te schuiven
Het rendement is aanzienlijk hoger dan de inflatiedoelstelling van de ECB. Ik wist niet dat Belgische staatsobligaties nu ook al risicovolle investeringen waren
.
+2svenver schreef: ↑Gisteren 13:55+1 !Costaccountant schreef: ↑Gisteren 10:57 de diefstal die Von der Lügen voor ogen heeft. Een diefstal om de oorlog in Oekraïne te blijven rekken. Omdat het politiek gespuis niet kan toegeven dat ze die oorlog van Rusland verloren.
-3
Met het politiek gespuis bedoelt u het olijke duo Trump/Putin neem ik aan ?
Met het politiek gespuis bedoelt u het olijke duo Trump/Putin neem ik aan ?
0,24% boven de doelstelling voor de inflatie, lekker vet.KleineSpaarder schreef: ↑Gisteren 14:24Wat een immense onzin ... België gaat niets stelen van de Russische rekeningen bij Euroclear. Jouw België-haat vertaalt zich in goedkope framing.Costaccountant schreef: ↑Gisteren 10:57 Maar jullie vinden dat nog zo slecht niet ? 2,24% netto om je geld te lenen aan een staat die straks ruim 180 MILJARD € (= 30% van de huidige staatsschuld) gaat STELEN van een centrale bank
En wat jouw 25% betreft waaraan je aan België wil lenen: de internationale beleggers beschouwen België als zeer kredietwaardig. En ze hebben daar zeer goede redenen voor.
Al die België-haters op het forum hier laten alleen maar hun emoties spelen bij beleggingen.
Als je een serieuze belegger wil zijn, ga je eerst moeten leren om je emoties aan de kant te schuiven![]()
Alleen is de inflatie dik boven de doelstelling. En als we 1% b.t.w.verhoging er bij krijgen gaat hetnog harder.
Succes over 10 jaar.
België zeer kredietwaardig? Laat me niet lachen.
- KleineSpaarder
- Hero Member

- Contacteer:
Als Trump fan laat jij je leiden door slogans en leugens.
Feiten en cijfers? Neen, dat telt niet. Dat is allemaal een complot om simpele zielen iets op de mouw te spelden.
Goede credit ratings van België? Allemaal bedrog en leugens. Dat internationale beleggers bereid zijn aan België geld te lenen aan een lage rentevoet omwille van de goede credit ratings? Allemaal leugens !!!
Of toch niet: je zegt dat het amper boven de inflatie is. En je lacht ermee dat België kredietwaardig is. Alleen Trumpiaanse logica kan die 2 met mekaar verenigen
Waarom zou ik een Trumpfan zijn?KleineSpaarder schreef: ↑Gisteren 17:45Als Trump fan laat jij je leiden door slogans en leugens.
Feiten en cijfers? Neen, dat telt niet. Dat is allemaal een complot om simpele zielen iets op de mouw te spelden.
Goede credit ratings van België? Allemaal bedrog en leugens. Dat internationale beleggers bereid zijn aan België geld te lenen aan een lage rentevoet omwille van de goede credit ratings? Allemaal leugens !!!
Of toch niet: je zegt dat het amper boven de inflatie is. En je lacht ermee dat België kredietwaardig is. Alleen Trumpiaanse logica kan die 2 met mekaar verenigen![]()
Dat jij met een haatcomplex tegen Trump opgezadeld zit, daar kan ik niets aan de doen.
En ach, België en kredietwaardigheid, daar kom je nog wel achter de komende tijd.
Jij moet echt overal Trump bij halen, zelfs als we het alleen over België hebben.
Ik vind dat echt ziekelijk.
Ik vind dat echt ziekelijk.
-
Costaccountant
- Jr. Member

- Contacteer:
Dat is nieuw. Waar heb jij dat zwart op wit staan ? Tot heden is het plan wel degelijk om dat geld te STELEN. Op de volgende Europese top zou daarover beslist worden. Het enige wat De Wever tracht te doen, is België daar niet alleen voor te laten opdraaien. Lees: hij wil het alleen maar ‘samen’ STELEN. Géén enkele Europese lidstaat bood daar vandaag al enige juridische garantie toe. Dd. 23 november 2025 zijn dat de politieke FEITEN. Als jij van andere politieke FEITEN op de hoogte bent, dan las ik dat graag.KleineSpaarder schreef: ↑Gisteren 14:24Wat een immense onzin ... België gaat niets stelen van de Russische rekeningen bij Euroclear. Jouw België-haat vertaalt zich in goedkope framing.Costaccountant schreef: ↑Gisteren 10:57 Maar jullie vinden dat nog zo slecht niet ? 2,24% netto om je geld te lenen aan een staat die straks ruim 180 MILJARD € (= 30% van de huidige staatsschuld) gaat STELEN van een centrale bank
Gelet op die politieke FEITEN:
1. Men wil 180 miljard € STELEN - met alle risico’s van dien voor het marktvertrouwen;
2. Men weet niet wie daarvoor gaat opdraaien;
3. Over een maand kan de regering vallen,
Is 2,24% netto sowieso niet conform het huidige risico. Wie dat immense onzin vindt, adviseer ik om zich uitsluitend met bedrijfsobligaties bezig te houden. Dan hoef je alvast de politiek niet te volgen om te weten wat er exact op het spel staat.
Overigens is het niet omdat “de internationale beleggers” in het kanaal springen, dat elke “serieuze belegger” moet meespringen. Begin 2008 vonden “de internationale beleggers” zelfs Fortis kredietwaardig. Wat de ‘markten’, ratingbureau’s, banken of jij van mijn tarief vinden, zal me volledig worst wezen. Ik ben de enige die beslis aan wie ik mijn geld uitleen, en aan welk tarief. En op een vrije markt, mag ik dat tarief kenbaar maken. Dat heeft niks met “België-haat” of “goedkope framing” te maken. Beleggingsalternatieven zijn er gelukkig genoeg.
Mag ik er tenslotte op wijzen dat iemand die in slechts 6 zinnen 4 maal ad hominem reageert, méér last van emoties lijkt te hebben dan degene die een roze bril op Belgische staatsobligaties durfde afzetten ?
In dictatorships we are more fortunate then you in the west, in one respect: we believe NOTHING about what we read in newspapers, and NOTHING about what we see on television, because - unlike you - we KNOW it's all propaganda and lies. Charter77.
-
Costaccountant
- Jr. Member

- Contacteer:
Over een roze bril gesproken:
1. Het netto rendement ligt 0,24% hoger dan de inflatiedoelstelling. Dat is … “aanzienlijk” ?
2. De inflatiedoelstelling is niet eens het vergelijkingspunt. De inflatie is dat wel. De officiële inflatie ligt doorgaans rond de 2,20 à 2,25% bij een inflatiedoelstelling van 2%.
3. Je gaat hier toch niet komen vertellen dat die officiële inflatie de reële inflatie weergeeft ? Of ben ik - omdat ik niet geloof dat de officiële inflatie de reële inflatie weergeeft - iemand die overal complotten ziet ?
Het reëel rendement van de Belgische staatsobligatie is NEGATIEF. Mocht nu nog de emittent van een onberispelijke kwaliteit zijn … maar ook dat blijkt tenminste tijdelijk, GEENSZINS het geval. Feiten en cijfers die blijkbaar niet tellen voor de ‘serieuze belegger’.
In dictatorships we are more fortunate then you in the west, in one respect: we believe NOTHING about what we read in newspapers, and NOTHING about what we see on television, because - unlike you - we KNOW it's all propaganda and lies. Charter77.
`Costaccountant schreef: ↑Gisteren 22:07Over een roze bril gesproken:
1. Het netto rendement ligt 0,24% hoger dan de inflatiedoelstelling. Dat is … “aanzienlijk” ?
2. De inflatiedoelstelling is niet eens het vergelijkingspunt. De inflatie is dat wel. De officiële inflatie ligt doorgaans rond de 2,20 à 2,25% bij een inflatiedoelstelling van 2%.
3. Je gaat hier toch niet komen vertellen dat die officiële inflatie de reële inflatie weergeeft ? Of ben ik - omdat ik niet geloof dat de officiële inflatie de reële inflatie weergeeft - iemand die overal complotten ziet ?
Het reëel rendement van de Belgische staatsobligatie is NEGATIEF. Mocht nu nog de emittent van een onberispelijke kwaliteit zijn … maar ook dat blijkt tenminste tijdelijk, GEENSZINS het geval. Feiten en cijfers die blijkbaar niet tellen voor de ‘serieuze belegger’.
+1
+1Costaccountant schreef: ↑Gisteren 22:05Dat is nieuw. Waar heb jij dat zwart op wit staan ? Tot heden is het plan wel degelijk om dat geld te STELEN. Op de volgende Europese top zou daarover beslist worden. Het enige wat De Wever tracht te doen, is België daar niet alleen voor te laten opdraaien. Lees: hij wil het alleen maar ‘samen’ STELEN. Géén enkele Europese lidstaat bood daar vandaag al enige juridische garantie toe. Dd. 23 november 2025 zijn dat de politieke FEITEN. Als jij van andere politieke FEITEN op de hoogte bent, dan las ik dat graag.KleineSpaarder schreef: ↑Gisteren 14:24
Wat een immense onzin ... België gaat niets stelen van de Russische rekeningen bij Euroclear. Jouw België-haat vertaalt zich in goedkope framing.
Gelet op die politieke FEITEN:
1. Men wil 180 miljard € STELEN - met alle risico’s van dien voor het marktvertrouwen;
2. Men weet niet wie daarvoor gaat opdraaien;
3. Over een maand kan de regering vallen,
Is 2,24% netto sowieso niet conform het huidige risico. Wie dat immense onzin vindt, adviseer ik om zich uitsluitend met bedrijfsobligaties bezig te houden. Dan hoef je alvast de politiek niet te volgen om te weten wat er exact op het spel staat.
Overigens is het niet omdat “de internationale beleggers” in het kanaal springen, dat elke “serieuze belegger” moet meespringen. Begin 2008 vonden “de internationale beleggers” zelfs Fortis kredietwaardig. Wat de ‘markten’, ratingbureau’s, banken of jij van mijn tarief vinden, zal me volledig worst wezen. Ik ben de enige die beslis aan wie ik mijn geld uitleen, en aan welk tarief. En op een vrije markt, mag ik dat tarief kenbaar maken. Dat heeft niks met “België-haat” of “goedkope framing” te maken. Beleggingsalternatieven zijn er gelukkig genoeg.
Mag ik er tenslotte op wijzen dat iemand die in slechts 6 zinnen 4 maal ad hominem reageert, méér last van emoties lijkt te hebben dan degene die een roze bril op Belgische staatsobligaties durfde afzetten ?
1. 12% boven een langjarig inflatiedoel dat nagestreefd wordt door de ECB is niet onbeduidend. Het is tenslotte ook maar een staatsobligatie.Costaccountant schreef: ↑Gisteren 22:07Over een roze bril gesproken:
2. Ik neem het inflatiedoel als referentie, omdat de toekomstige inflatie niet te voorspellen is. Het is een houvast. Ik ga er absoluut niet van uit dat de inflatie de komende 10 jaar 2% of whatever zal zijn.
3. Ja
1. De ECB streeft naar 2%, niet naar 1%.Moneyking schreef: ↑Gisteren 22:381. 12% boven een langjarig inflatiedoel dat nagestreefd wordt door de ECB is niet onbeduidend. Het is tenslotte ook maar een staatsobligatie.Costaccountant schreef: ↑Gisteren 22:07
Over een roze bril gesproken:
2. Ik neem het inflatiedoel als referentie, omdat de toekomstige inflatie niet te voorspellen is. Het is een houvast. Ik ga er absoluut niet van uit dat de inflatie de komende 10 jaar 2% of whatever zal zijn.
3. Ja
2 De huidige inflatie is (theoretisch) momenteel in de EU 2%
3 Zalig zijn de goedgelovigen.
-
Costaccountant
- Jr. Member

- Contacteer:
1. 1,0224^10 - 1,02^10 = 2,9%. Volgens jou is dat 12% ?Moneyking schreef: ↑Gisteren 22:38
1. 12% boven een langjarig inflatiedoel dat nagestreefd wordt door de ECB is niet onbeduidend. Het is tenslotte ook maar een staatsobligatie.
3. Ja
2. Je gaat er absoluut niet vanuit dat de inflatie 2% zal bedragen maar je neemt dat wel als maatstaf om het rendement van de obligatie (foutief) weer te geven ?
3. ROFL !