Staatsbons bijkopen ?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Staatsbons bijkopen ?
Ik had graag nog staatsbons bijgekocht.
Nu las ik eerder al dat deze ook op de secundaire markt verkocht worden en dan zelfs met een nettorendement tot 3,9%.
Kan dit nog steeds en waar kan ik deze dan kopen ? (Binck, Keytrade, Rabo, Argenta)
Nu las ik eerder al dat deze ook op de secundaire markt verkocht worden en dan zelfs met een nettorendement tot 3,9%.
Kan dit nog steeds en waar kan ik deze dan kopen ? (Binck, Keytrade, Rabo, Argenta)
Re: Staatsbons bijkopen ?
Via Argenta kan dat zeker. (als ze hun site weer aan de praat krijgen tenminste).
De koersen zijn inmiddels wel sterk gestegen, dus ik denk niet dat je nog zo'n hoge rendementen gaat kunnen halen.
De koersen zijn inmiddels wel sterk gestegen, dus ik denk niet dat je nog zo'n hoge rendementen gaat kunnen halen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Staatsbons zijn vrij illiquide effecten. D.w.z dat weinig handel in is.
Als je de Isin code kent, kan je die gemakkelijk via Binck opzoeken (op dezelfde manier als een OLO
).
Via euronext.nl kan je die ook opzoeken en daar kan je ook zien hoe vaak er in gehandeld wordt, iets wat moeilijker te zien is bij BB. Zo kan je afwegen of het zinvol is om een order te plaatsen.
Als je de Isin code kent, kan je die gemakkelijk via Binck opzoeken (op dezelfde manier als een OLO
Via euronext.nl kan je die ook opzoeken en daar kan je ook zien hoe vaak er in gehandeld wordt, iets wat moeilijker te zien is bij BB. Zo kan je afwegen of het zinvol is om een order te plaatsen.
Ben eens aan het kijken geweest maar vindt bij Argenta of Binck er niets van terug.
Zoek maar eens op bvb. BE3871241688
Je moet dus de juiste ISIN code kennen.
Via Euronext kan je zien dat er bij dit voorbeeld precies wel veel handel is.
Je moet dus de juiste ISIN code kennen.
Via Euronext kan je zien dat er bij dit voorbeeld precies wel veel handel is.
bij binck staan ze er wel maar de lijst staatsobligaties springt automatisch naar de O van olo's, je moet gewoon verzetten naar de S van staatsbon of complete lijst.
Heb ze gevonden bij Binck.
Ik heb ze vorige keer gekocht voor 5 jaar aan 4% bruto uitgifteprijs 100%, dus 3,4 netto.
De uitgifteprijs is nu 102,06%.
Wat blijft er dan netto nog van over, ik veronderstel dat deze al aan 21% RV zijn ?
Ik heb ze vorige keer gekocht voor 5 jaar aan 4% bruto uitgifteprijs 100%, dus 3,4 netto.
De uitgifteprijs is nu 102,06%.
Wat blijft er dan netto nog van over, ik veronderstel dat deze al aan 21% RV zijn ?