Staatsgarantie
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
rco
Staatsgarantie
Dag,
Ik ben klant bij Fintro en BNP Fortis. Beide maken deel van dezelfde groep.
Hoe zit het met de staatsgarantie van 100.000€ op deposito's? Bij failliet van beide zou ik 100.000 of 200.000€ krijgen?
Dank u
Ik ben klant bij Fintro en BNP Fortis. Beide maken deel van dezelfde groep.
Hoe zit het met de staatsgarantie van 100.000€ op deposito's? Bij failliet van beide zou ik 100.000 of 200.000€ krijgen?
Dank u
Re: Staatsgarantie
100.000 euro
Fintro is zelfde als BNP Fortis.
Heb je dexia en Fortis, is het elk 100.000.
Fintro is zelfde als BNP Fortis.
Heb je dexia en Fortis, is het elk 100.000.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
ludo,
daar ben ik toch niet zo zeker van hoor.
Kan iemand anders dat bevestigen/ontkennen?
Gerd
daar ben ik toch niet zo zeker van hoor.
Kan iemand anders dat bevestigen/ontkennen?
Gerd
Fintro is geïntegreerd in BNP Paribas Fortis bank. Ze zijn geen aparte bank.
Record Bank en Centea zijn wel aparte banken die eigendom zijn van respectievelijk ING en Centea.
Op de website www.beschermingsfonds.be vind je een lijst onder 'deelnemers' van welke banken zijn gedekt.
Record Bank en Centea zijn wel aparte banken die eigendom zijn van respectievelijk ING en Centea.
Op de website www.beschermingsfonds.be vind je een lijst onder 'deelnemers' van welke banken zijn gedekt.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
en KBC zal je bedoelenStier schreef: Record Bank en Centea zijn wel aparte banken die eigendom zijn van respectievelijk ING en Centea.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Maar niet voor lang meer.Vaganzza schreef:en KBC zal je bedoelenStier schreef: Record Bank en Centea zijn wel aparte banken die eigendom zijn van respectievelijk ING en Centea.Maar wat je zegt klopt, BNP Fortis & Fintro worden als 1 geheel gezien ivm depositogarantie.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
BESTE STIER,
Je raad opgevolgd, lijst deelnemers garantiefonds geraadpleegd.
Ik vind wel de bank van Ethias N.V. (Sterrenkundelaan), waar ik een spaarrekening heb.
Maar de FIRST- rekening (tak 21) behoort hier niet bij. Valt die rekening niet onder het garantiefonds. Stort Ehias hiervoor niet in het fonds ?
Wordt er afzonderlijk gegarandeerd voor voornoemde rekeningen ?
Je raad opgevolgd, lijst deelnemers garantiefonds geraadpleegd.
Ik vind wel de bank van Ethias N.V. (Sterrenkundelaan), waar ik een spaarrekening heb.
Maar de FIRST- rekening (tak 21) behoort hier niet bij. Valt die rekening niet onder het garantiefonds. Stort Ehias hiervoor niet in het fonds ?
Wordt er afzonderlijk gegarandeerd voor voornoemde rekeningen ?
Het beschermingsfonds geldt in strikte zin enkel voor bepaalde bankproducten, De Ethias First is een Tak 21 verzekering, die valt dus onder een ander controleorgaan (voor verzekeringen i.p.v. bankrekeningen).
Verzekeringen( beleggingen ) vallen inderdaad niet onder het beschermingfonds van de banken.
Uiteindelijk zijn de 100% kapitaalgarantie-omschrijvingen die de banken meestal bij deze producten zetten, redelijk misleidend.
Al is de 100% kapitaalgarantie meestal misleidend, kijk maar naar de gedupeerden door de faling bij Lehman Brothers. 100% is is in mijn ogen, altijd, niet 100% behalve indien ... niet voorvalt.
Uiteindelijk zijn de 100% kapitaalgarantie-omschrijvingen die de banken meestal bij deze producten zetten, redelijk misleidend.
Al is de 100% kapitaalgarantie meestal misleidend, kijk maar naar de gedupeerden door de faling bij Lehman Brothers. 100% is is in mijn ogen, altijd, niet 100% behalve indien ... niet voorvalt.
Geld verdienen doe je door te werken.
Er is een speciaal beschermingsfonds voor levensverzekeringen ( tak 21/23). Dit zijn bij Ethias de First rekeningen.
Dit is hier op het forum reeds ter sprake genomen:
https://www.spaargids.be/sparen/forum/i ... pic=5578.0
https://www.spaargids.be/sparen/forum/i ... pic=3577.0
Voor meer informatie kan je Ethias zelf contacteren. Ethias is bij mijn weten de enige verzekeraar die in het beschermingsfonds zit.
Je moet je in ieder geval geen zorgen maken. De First rekeningen zijn tot 100.000 door onze overheden gedekt.
Dit is hier op het forum reeds ter sprake genomen:
https://www.spaargids.be/sparen/forum/i ... pic=5578.0
https://www.spaargids.be/sparen/forum/i ... pic=3577.0
Voor meer informatie kan je Ethias zelf contacteren. Ethias is bij mijn weten de enige verzekeraar die in het beschermingsfonds zit.
Je moet je in ieder geval geen zorgen maken. De First rekeningen zijn tot 100.000 door onze overheden gedekt.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
Dus als ik het goed lees
Indien je bij Fortis en Fintro geld heb dan is het maar 1 keer 100000 garantie
Heb je bij Record en Ing dan is het wel 2 keer 100000 garantie.
Greetz
Indien je bij Fortis en Fintro geld heb dan is het maar 1 keer 100000 garantie
Heb je bij Record en Ing dan is het wel 2 keer 100000 garantie.
Greetz