Starten met beleggen
TIP
Re: Starten met beleggen
Betreft DeGiro weet ik ook niet wat er met flatexDEGIRO AG aan de hand is ?
flatexDEGIRO AG
8,08 EUR
-8,82 (-52,19%)afgelopen jaar
flatexDEGIRO AG
8,08 EUR
-8,82 (-52,19%)afgelopen jaar
Ik vermoed dat maar 20000€ gewaarborgd is,ik zit ook bij flatex-degiro,maar grootste deel van portefeuille bij bolero.simonvb schreef: ↑10 februari 2023, 23:33 Ik zit zelf met ongeveer 40% van mijn beleggingen bij Degiro en ben daar tevreden van. Ze zijn goedkoop, zeker voor ETF's uit de kernselectie.
Zou zeggen lees het topic van Degiro eens door, sommigen zien er risico's in die ik zelf zo niet zie. Mijn visie: aandelen worden gewaarborgd door een custodian (derde partij) en geld is beschermd onder Europese regelgeving tot 100k dus ik zie weinig problemen.
Ik dacht dat er veel mensen waren die maandelijks "kleinere" bedragen belegden. Hoe doen dit dit dan? Of betalen zij teveel aan extra kosten?
Ik dacht dat maandelijks spreiden beter was? Maar volgens jullie kopen we dus beter elk kwartaal voor een grotere som aan?
Kunnen de mensen die via KeyTrade en MeDirect beleggen eens vertellen hoe zij het aanpakken? Bedankt!
Ik dacht dat maandelijks spreiden beter was? Maar volgens jullie kopen we dus beter elk kwartaal voor een grotere som aan?
Kunnen de mensen die via KeyTrade en MeDirect beleggen eens vertellen hoe zij het aanpakken? Bedankt!
Mensen die maandelijks kleine bedragen beleggen doen dat via een beleggingsplan of de aankoop van fondsen waarop je geen instap- of transactiekosten betaalt. Bij MeDirect bijvoorbeeld kan dat vanaf 100 euro.
Ah zo, dus niet voor voor mensen die ETF's kopen dan?
Ja, Degiro & een ETF uit de kernselectie is ideaal als je voor kleine bedragen belegt.
Mij lijkt dat toch voorlopig de beste keuze. (Kies wel een accumulerende ETF.)
Mij lijkt dat toch voorlopig de beste keuze. (Kies wel een accumulerende ETF.)
Ik heb precies toch niet zoveel vertrouwen in DeGiro precies... Moelijk.
Achter x aantal jaar zijn uw kosten dan een veelvoud dan wat uw transactiekosten zouden zijn .
Is dit dan verstandig
Ik ben verwonderd dat starters nog zo veel moeten leren ...
Topic opener moet eerst beslissen in wat te beleggen.
Fondsen
ETF
En bij welke broker - bank.
Fondsen
ETF
En bij welke broker - bank.
Laatst gewijzigd door burgundy op 15 februari 2023, 09:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Waar zouden ze het geleerd moeten hebben ?