starten met een beleggen via een online broker
TIP
-
krisbe
starten met een beleggen via een online broker
Beste forum,
Ik overweeg (opnieuw) te starten met beleggen. In het verleden heb ik eerder geld verloren dan gewonnen, maar met de steeds lager wordende intresten overweeg ik het opnieuw. Deze week ga ik starten.
Wat ik als belegging op het oog heb : enkele fondsen en ETF's (wegens spreiding van het risico), aandelen is minder mijn ding (vraagt veel opvolging en die tijd heb ik niet). Dus eerder beleggen voor de langere termijn : 5 à 10 jaar. Niet zoveel transacties.
Ik overweeg ook een fonds of ETF in NOK (waar dus het wisselkoersrisico bijkomt).
Ik zou dit liefst zelf beheren, via een online broker of online platform van een bank. Ik twijfel tussen het platform van Deutsche Bank (daar was ik daarnet gaan kijken (ik heb een rekening bij de Deutsche Bank), maar er kwam de melding "er is een fout opgetreden" toen ik bij aandelen en fondsen wou gaan kijken => geeft niet echt veel vertrouwen), Bolero van KBC, Keytrade, of MeDirect.
Er is ook Degiro die vrij goed staat aangeschreven, maar ik vroeg me af of ik dat dan in mijn fiscale aangifte moet aangeven ? Maar misschien is dat nu ook niet zo erg, de fiscus kan toch indien nodig alles opvragen via de NBB.
Wat zijn jullie ervaringen/aanbevelingen m.b.t. de genoemde online brokers en/of bankplatformen ?
Alvast bedankt voor de tips.
Ik overweeg (opnieuw) te starten met beleggen. In het verleden heb ik eerder geld verloren dan gewonnen, maar met de steeds lager wordende intresten overweeg ik het opnieuw. Deze week ga ik starten.
Wat ik als belegging op het oog heb : enkele fondsen en ETF's (wegens spreiding van het risico), aandelen is minder mijn ding (vraagt veel opvolging en die tijd heb ik niet). Dus eerder beleggen voor de langere termijn : 5 à 10 jaar. Niet zoveel transacties.
Ik overweeg ook een fonds of ETF in NOK (waar dus het wisselkoersrisico bijkomt).
Ik zou dit liefst zelf beheren, via een online broker of online platform van een bank. Ik twijfel tussen het platform van Deutsche Bank (daar was ik daarnet gaan kijken (ik heb een rekening bij de Deutsche Bank), maar er kwam de melding "er is een fout opgetreden" toen ik bij aandelen en fondsen wou gaan kijken => geeft niet echt veel vertrouwen), Bolero van KBC, Keytrade, of MeDirect.
Er is ook Degiro die vrij goed staat aangeschreven, maar ik vroeg me af of ik dat dan in mijn fiscale aangifte moet aangeven ? Maar misschien is dat nu ook niet zo erg, de fiscus kan toch indien nodig alles opvragen via de NBB.
Wat zijn jullie ervaringen/aanbevelingen m.b.t. de genoemde online brokers en/of bankplatformen ?
Alvast bedankt voor de tips.
Re: starten met een beleggen via een online broker
Ik gebruik Bolero en ik vind eigenlijk dat het platform, althans technisch gezien, zeer goed in elkaar zit. Kan niet vergelijken met andere. Voor jou kan wel een nadeel zijn dat ze niet echt fondsen hebben. Het is voor aandelen, ETFs en obligaties.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
krisbe
Re: starten met een beleggen via een online broker
Bedankt tdma,
Inmiddels ben ik bij Degiro ook eens gaan kijken, maar ETF's in NOK kopen zit er precies niet in.
Voor Degiro weet ik ook uit een andere thread dat ik een eenmalige aangifte bij de NBB moet doen, en een jaarlijkse aangifte in mijn PB.
Ik heb ook eToro onder de loupe genomen, maar dat lijkt me iets voor specialisten.
Ik heb ook gelezen dat ik bij Bolero verschillende valutarekeningen kan aanhouden, waaronder in NOK.
Ik ben er dus nog niet uit, en zoek nog wat verder. Ik heb nog even tijd, als ik de huidige marktevoluties zie.
Groeten.
K.
Inmiddels ben ik bij Degiro ook eens gaan kijken, maar ETF's in NOK kopen zit er precies niet in.
Voor Degiro weet ik ook uit een andere thread dat ik een eenmalige aangifte bij de NBB moet doen, en een jaarlijkse aangifte in mijn PB.
Ik heb ook eToro onder de loupe genomen, maar dat lijkt me iets voor specialisten.
Ik heb ook gelezen dat ik bij Bolero verschillende valutarekeningen kan aanhouden, waaronder in NOK.
Ik ben er dus nog niet uit, en zoek nog wat verder. Ik heb nog even tijd, als ik de huidige marktevoluties zie.
Groeten.
K.