storten na 30 november
storten na 30 november
kan er nog gestort worden na 30/11/2013 aan dezelfde voorwaarden op de premium spaarrekening?
mvgr
mvgr
Re: storten na 30 november
In de voorwaarden staat alleen dat de rekening maar kan geopend worden tot 30 november. Het is wettelijk niet mogelijk om op dezelfde spaarrekening andere voorwaarden te hebben voor latere stortingen. Het enige dat kan is dat ze de rente aanpassen, maar ze hebben dus belooft dit niet te doen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: storten na 30 november
Kan iemand van Optima dat hier eens bevestigen?
-
Optima Bank
- Woordvoerder

- Berichten: 105
- Lid geworden op: 20 aug 2009
- Locatie: Sterrekundelaan 19, 1210 Brussel
- Contacteer:
Re: storten na 30 november
Stortingen op premium rekening na 30/11 genieten dezelfde voorwaarden: ttz 2.25% basisrente tem 28/02 en 1.50% getrouwheidspremie (indien aan alle voorwaarden is voldaan).
Re: storten na 30 november
Bedankt voor dit duidelijke antwoord! Ik kan alvast alleen maar positieve dingen vertellen over mijn ervaring met Optima.Optima Bank schreef:Stortingen op premium rekening na 30/11 genieten dezelfde voorwaarden: ttz 2.25% basisrente tem 28/02 en 1.50% getrouwheidspremie (indien aan alle voorwaarden is voldaan).
Re: storten na 30 november
Jullie zeggen eigenlijk dat de basisrente gegarandeerd blijft tot 28/02/2014.Optima Bank schreef:Stortingen op premium rekening na 30/11 genieten dezelfde voorwaarden: ttz 2.25% basisrente tem 28/02 en 1.50% getrouwheidspremie (indien aan alle voorwaarden is voldaan).
Maar de rentegarantie is vervallen!
Moeten we jullie dan op jullie woord geloven of komt er een nieuwe rentegarantie??
Niet echt duidelijk voor de spaarders als get mij vraagt
Re: storten na 30 november
Op 15/11 zegt de woordvoerder van Optima dat er rentegarantie is tem 28/02. Op hun site geven ze ook nog steeds rentegarantie tem 28/02 tenzij ECB rente verlaagt. Dus garantie nog steeds geldig, tenzij de ECB ons nog eens een hak zet.
Re: storten na 30 november
In de lijst van de spaarrekeningen staat er bij de basisrente geen G, bij de getrouwheidspremie wel.
Vandaar de verwarring.
Iedereen die zo een rekening heeft zal opgebeld worden en ze proberen u dan een spaarplan aan te bevelen.
Heb daar geen interesse in omda mijn plan is om binnenkort een huis te kopen en das een goed plan.
Vandaar de verwarring.
Iedereen die zo een rekening heeft zal opgebeld worden en ze proberen u dan een spaarplan aan te bevelen.
Heb daar geen interesse in omda mijn plan is om binnenkort een huis te kopen en das een goed plan.
Re: storten na 30 november
Kan ik nu een rekening openen aan de gekende voorwaarden en pas begin volgend jaar geld storten... Als ik nu een storting doe dan ben ik de getrouwheidspremie van mijn actuele bank kwijt ...
Groeten,
Groeten,
-
webmaster
Re: storten na 30 november
waarom wij de G niet zetten bij de basisrente: officieel is er geen rentegarantie meer op de basisrente
het document met essentiële spaardersinformatie dateert nog steeds van 1 oktober en vermeldt een rentegarantie tenzij de ECB de rente verlaagt. Dit is ondertussen gebeurd... dus nogmaals, officieel is er geen rentegarantie meer
het document met essentiële spaardersinformatie dateert nog steeds van 1 oktober en vermeldt een rentegarantie tenzij de ECB de rente verlaagt. Dit is ondertussen gebeurd... dus nogmaals, officieel is er geen rentegarantie meer
-
neuro
Re: storten na 30 november
Positief :
1) optima heeft de basisrente nog niét laten zakken.
2) zelfs al laten ze die zakken, dan nog staan ze bovenaan de ranking.
3) ik had dringend een nieuwe spaarrekening nodig, omdat mijn talrijke andere rekeningen 'vol' geboekt zijn, ik heb er dus enkele kunnen laten zakken om aan de belastingen te ontsnappen
4) de naam 'optima' spreekt vlot uit, in tegenstelling tot 'algemene spaar-en lijfrentekas' en 'societé générale' en 'state bank of india'
Negatief :
Het lijkt er wel op dat optima WIST dat de ecb de rente zou laten zakken!
1) optima heeft de basisrente nog niét laten zakken.
2) zelfs al laten ze die zakken, dan nog staan ze bovenaan de ranking.
3) ik had dringend een nieuwe spaarrekening nodig, omdat mijn talrijke andere rekeningen 'vol' geboekt zijn, ik heb er dus enkele kunnen laten zakken om aan de belastingen te ontsnappen
4) de naam 'optima' spreekt vlot uit, in tegenstelling tot 'algemene spaar-en lijfrentekas' en 'societé générale' en 'state bank of india'
Negatief :
Het lijkt er wel op dat optima WIST dat de ecb de rente zou laten zakken!
-
MadameSoleil
- Full Member

- Berichten: 113
- Lid geworden op: 19 jul 2012
- Contacteer:
Re: storten na 30 november
Als ik vandaag via de website de rekening nog open, is dit dan ook echt 'geopend' of is de rekening pas geopend als we bevestiging krijgen. We zijn nog geen klant bij Optimabank, maar zijn nog maar net op de hoogte van dit aanbod en gaan proberen vanavond nog de rekening te openen via de website.