storten op spaarrekening kinderen
-
janderlecht
- Newbie

- Contacteer:
storten op spaarrekening kinderen
Wij hebben pas een Gezinsbond spaarrekening geopend op naam van onze minderjarige kinderen nadat we eerder al rekeningen op onze naam geopend hadden. De rentes liggen vast tot 31 maart dus wou ik snel nog wat spaarcenten op hun rekeningen storten, maar wat blijkt nu, bij een van de twee kinderen is de spaarrekening geblokkeerd. Bij kind 1 kon ik probleemloos storten op de spaarrekening, maar bij kind 2 kreeg ik de melding dat deze spaarrekening geblokkeerd is. Toen ik hiervoor naar Fortuneo belde, kreeg ik de melding dat het normaal is dat de rekeningen van minderjarigen geblokkeerd worden en dat we hierop enkel kunnen storten mits schriftelijke aanvraag en schriftelijk akkoord van de ouders? Is dit de normale gang van zaken? Bij mijn vorige bank konden we gewoon storten zoveel we wilden op de spaarrekeningen van de kinderen... Dat je er niet zomaar geld mag afhalen kan ik begrijpen, maar er op storten toch wel? En waarom lukt het voor kind 1 wel en voor kind 2 niet?
Weet iemand raad? En heeft iemand hier al ervaring mee?
Bedankt!
Weet iemand raad? En heeft iemand hier al ervaring mee?
Bedankt!
Re: storten op spaarrekening kinderen
Dit is niet te begrijpen. Uw reactie is inderdaad correct, storten kan altijd,afhalen wordt moeilijk. Ik snap echter niet dat jullie,de ouders, de rekening openen voor minderjarige kinderen en dat jullie dan zelf een toelating moeten geven. Hallo Fortuneo?? eens proberen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- Fortuneo Bank
- Woordvoerder

- Contacteer:
Beste,
De rekeningen op naam van minderjarigen bij Fortuneo Bank zijn geblokkeerd in debet, niet in credit. U zou dus op de rekening minderjarige moeten kunnen storten vanuit een andere bank. Enkel voor een afhaling van de rekening minderjarige vragen we een schriftelijke aanvraag die getekend wordt door de ouders.
Met vriendelijke groeten,
Fortuneo Bank.
De rekeningen op naam van minderjarigen bij Fortuneo Bank zijn geblokkeerd in debet, niet in credit. U zou dus op de rekening minderjarige moeten kunnen storten vanuit een andere bank. Enkel voor een afhaling van de rekening minderjarige vragen we een schriftelijke aanvraag die getekend wordt door de ouders.
Fortuneo Bank.
Is daar dan tegenwoordig geen toelating van de vrederechter meer voor nodig om het geld van een minderjarige af te halen ?
Lang leve de bescherming van de minderjaren !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Lang leve de bescherming van de minderjaren !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- Fortuneo Bank
- Woordvoerder

- Contacteer:
Beste,
Zoals eerder aangegeven worden de rekeningen bij Fortuneo in debet geblokkeerd, d.w.z. er kan geld op de rekening worden gestort doch geen geld worden afgehaald.
Indien er tegoeden van de rekeningen dienen te worden afgehaald kan dit enkel :
- naar een rekening op naam van het kind bij een andere bank (bewijs van het feit dat de rekening op naam van het kind staat wordt gevraagd)
- indien wordt aangetoond dat de afname gebeurt in het belang van het kind. Hier wordt een verantwoording van de optredende ouder gevraagd.
We wijzen erop dat niet voor elke verrichting met betrekking tot de tegoeden die op naam staan van de minderjarige de toestemming van de vrederechter is vereist. In dat kader verwijzen we naar het sectorstandpunt dat door Febelfin reeds in 2003 terzake werd ingenomen.
Indien hieromtrent meer informatie is gewenst kan deze steeds bij de bank worden bekomen.
Fortuneo Bank
Zoals eerder aangegeven worden de rekeningen bij Fortuneo in debet geblokkeerd, d.w.z. er kan geld op de rekening worden gestort doch geen geld worden afgehaald.
Indien er tegoeden van de rekeningen dienen te worden afgehaald kan dit enkel :
- naar een rekening op naam van het kind bij een andere bank (bewijs van het feit dat de rekening op naam van het kind staat wordt gevraagd)
- indien wordt aangetoond dat de afname gebeurt in het belang van het kind. Hier wordt een verantwoording van de optredende ouder gevraagd.
We wijzen erop dat niet voor elke verrichting met betrekking tot de tegoeden die op naam staan van de minderjarige de toestemming van de vrederechter is vereist. In dat kader verwijzen we naar het sectorstandpunt dat door Febelfin reeds in 2003 terzake werd ingenomen.
Indien hieromtrent meer informatie is gewenst kan deze steeds bij de bank worden bekomen.
Fortuneo Bank