storting keytrade komt niet toe
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
storting keytrade komt niet toe
Elke maand wordt mijn loon gestort bij bank A en daarvan stort ik dan een deel door naar mijn keytrade zichtrekening. Dit doe ik nu al jaren en de dag nadien staat dat geld dan op mijn keytrade zichtrekening.
Vorige week donderdag dus opnieuw overgeschreven van bank A naar keytrade. Vrijdag een paar keer gekeken maar geld kwam niet toe bij de keytrade zichtrekening. Tot ik ineens toevallig vernam dat vrijdag een bankholiday was. Dus ik verwachtte dat het geld dan pas vandaag zou toekomen.
Vandaag ook al een paar keer gekeken, laatste keer 15u30, maar nog steeds niets te zien op de keytrade zichtrekening. Ondertussen al eens gekeken bij bank A of het daar niet teruggestort is of iets raars te merken is maar daar lijkt alles normaal. Het geld is eraf gegaan.
Moet ik mij al zorgen maken? Heeft het zin om te bellen naar keytrade helpdesk? Anderen met dezelfde ervaring?
Vorige week donderdag dus opnieuw overgeschreven van bank A naar keytrade. Vrijdag een paar keer gekeken maar geld kwam niet toe bij de keytrade zichtrekening. Tot ik ineens toevallig vernam dat vrijdag een bankholiday was. Dus ik verwachtte dat het geld dan pas vandaag zou toekomen.
Vandaag ook al een paar keer gekeken, laatste keer 15u30, maar nog steeds niets te zien op de keytrade zichtrekening. Ondertussen al eens gekeken bij bank A of het daar niet teruggestort is of iets raars te merken is maar daar lijkt alles normaal. Het geld is eraf gegaan.
Moet ik mij al zorgen maken? Heeft het zin om te bellen naar keytrade helpdesk? Anderen met dezelfde ervaring?
Re: storting keytrade komt niet toe
Mijn ervaring met MeDirect (want bij Keytrade weet ik het niet), is dat als je geld stort, het pas tussen 16u en 17u zichtbaar is op je rekening.
Bij Saxo gaat het blijkbaar iets sneller, want daar heb ik iets na 15u een mail gekregen van een storting van dit weekend. Maar zoveel maakt dat niet uit...
Bij Saxo gaat het blijkbaar iets sneller, want daar heb ik iets na 15u een mail gekregen van een storting van dit weekend. Maar zoveel maakt dat niet uit...
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Afwachten.. vandaag of morgen moet het arriveren.
Het doet wel verlangen naar een tijd met alleen nog instant overschrijvingen he..
Het doet wel verlangen naar een tijd met alleen nog instant overschrijvingen he..
ja, zeg wel.
Ik snap ook al niet dat een overschrijving niet kan toekomen in het weekend of een feestdag. Dat kantoren gesloten zijn en ze niet bereikbaar zijn kan ik aannemen. Maar het uitvoeren van overschrijvingen lijkt me toch een geautomatiseerd proces waar geen menselijke tussenkomst is. Ik weet er natuurlijk het fijne niet van...
klopt wat Haelewyn zegt.
in het begin was er bij mij ook steeds een vorm van paniek maar keytrade is zeer traag en zeker als er verlofdagen mee gemoeid zijn.
Is zeker een minpunt van deze bank.
in het begin was er bij mij ook steeds een vorm van paniek maar keytrade is zeer traag en zeker als er verlofdagen mee gemoeid zijn.
Is zeker een minpunt van deze bank.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Feestdagen zijn het ideaal moment om IT updates door te voeren.
De logica van wat ik zeg is de volgende:
Als je donderdag geld hebt overgeschreven na de cut off tijd van bank A (bank en tijd onbekend), dan tellen vrijdag, zaterdag, zondag niet eens meer mee.
Het geld vertrekt dan in het slechtste geval vandaag en komt de volgende werkdag aan, in de loop van de dag.
En dat is dan ook alleen nog maar als er niets fout gaat.
Ik heb lange tijd geleden tests gedaan met een achttal banken. Het was duidelijk toen dat overschrijven van bv bnp of belfius trager ging dan bij andere banken. Bij ING ging het heel snel.
Ook de ontvangende bank heeft er wat mee te maken.
Bv omwille van de "groep" waarin ze zitten.
Kleine banken laten hun betalingsverkeer uitvoeren door een andere bank.
Ook de cut off tijd is belangrijk. Dat is het tijdstip waarna er niets meer gebeurt.
Als je donderdag geld hebt overgeschreven na de cut off tijd van bank A (bank en tijd onbekend), dan tellen vrijdag, zaterdag, zondag niet eens meer mee.
Het geld vertrekt dan in het slechtste geval vandaag en komt de volgende werkdag aan, in de loop van de dag.
En dat is dan ook alleen nog maar als er niets fout gaat.
Ik heb lange tijd geleden tests gedaan met een achttal banken. Het was duidelijk toen dat overschrijven van bv bnp of belfius trager ging dan bij andere banken. Bij ING ging het heel snel.
Ook de ontvangende bank heeft er wat mee te maken.
Bv omwille van de "groep" waarin ze zitten.
Kleine banken laten hun betalingsverkeer uitvoeren door een andere bank.
Ook de cut off tijd is belangrijk. Dat is het tijdstip waarna er niets meer gebeurt.
Afgelopen donderdag (dus net voor bankholiday vrijdag) omstreeks 13h45 bedrag overgeschreven van KBC naar Keytrade en zelfde dag, dus donderdag, rond 17h30 zichtbaar bij Keytrade. Dus in mijn ervaring is Keytrade helemaal niet zo traag als hierboven wordt beweerd.
Of het snel gaat of traag zal meer door de vertrekkende bank bepaald worden.
Vergelijken heeft weinig zin.
Er zijn teveel verschillende parameters.
Vergelijken heeft weinig zin.
Er zijn teveel verschillende parameters.
En om de rente mee te pikken.Orakel van Brakel schreef: ↑2 april 2024, 17:18 Feestdagen zijn het ideaal moment om IT updates door te voeren.
En het leuke is, dat als je vrijdag, zaterdag of zondag geld overmaakte, hat wel meteen van je rekening af was. 3 Of 4 dagen tegen 4% voor een paar miljard tikt toch aan voor de banken.
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Een beetje geduld hebben kan ook geen kwaad, wetende dat er een bank-holiday, een weekend en dan nog een feestdag zijn gepasseerd.
Zal er vandaag wel opstaan.
Make Spaargids " Great Again ! "
Nog steeds niet!voorheenCP1234 schreef: ↑3 april 2024, 00:31 Een beetje geduld hebben kan ook geen kwaad, wetende dat er een bank-holiday, een weekend en dan nog een feestdag zijn gepasseerd.
Moest het over 50 euro gaan zou ik er ook niet van wakker liggen maar het gaat toch over > 2500 euro. Begin nu toch wel pissed te worden.
Als het er vandaag om 16u niet opstaat toch maar bellen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Heb net hetzelfde voor.