Stroomfactuur voor mensen die verwarmen met accumulatoren
Re: Stroomfactuur voor mensen die verwarmen met accumulatoren
Je gaat inderdaad nu niet zomaar doen. Maar als je toch nieuwe vloer legt ooit....
Nu Ja ieder beslist voor zich. Kan me voorstellen als een jong koppel een woning koopt nu ze wel vloer vw willen en dan kiezen voor een wp.
Nu Ja ieder beslist voor zich. Kan me voorstellen als een jong koppel een woning koopt nu ze wel vloer vw willen en dan kiezen voor een wp.
Het zijn juist de geitenwollensokken die met hout stoken omdat het zogezegd CO2 neutraal is, dat gans de buurt stinkt en kanker krijgt is niet hun probleem. Belangrijkste programma punt van Groen: alle kerncentrales sluiten in 2025 en terug naar fossiele brandstoffen enkel en alleen omdat ze anti kernenergie zijn, klimaat, gezondheid en kostprijs heeft geen enkel belang, de rijken* zullen dat wel betalen.
*Iedereen die niet van het OCMW leeft
Wij hebben 0,0 € in het reservefonds zitten. Heb mijn appartement 5-6 jaar geleden gekocht , daar wonen allemaal bejaarde mensen en er worden ook flats verhuurd door de ocmw en een ander sociaal verhuurkantoor , het mijne wordt ook door hun verhuurd. Op de jaarlijkse vergadering was ik maar één keer . Ik vroeg ook om warmtepompen te hangen . Dat mocht ik alleen doen , ik heb ze een paar jaren gehad , toen waren er al veel kosten aan. Nutteloos om ze te herstellen , dus ik heb ze binnen afgenomen.De buiten unit hangt er nog , maar die is ook kapot.Voor de rest , mag je aan die bejaarde mensen niet vragen om samen nog te investeren in muurisolatie of dergelijke , wat begrijpelijk is . Alleen als het moet , een paar jaar geleden was het verplicht om het dak te laten isoleren , dat is dus gebeurd. Maar voor mij heeft dat niet veel voordeel , mijn appartement is op het eerste verdiep , alleen de bovenste verdiepingen hebben er nut van.
Wie gaat dat allemaal betalen? Maar het klopt wel hetgeen hier is vermeld.pukkie007 schreef: ↑27 december 2020, 12:05 - 200 m² vloer uitbreken.
- 200 m² chape uitbreken.
- huidige droge vloerverwarming uitbreken.
- nieuwe natte vloerverwarming leggen.
- terug chape leggen.
- nieuwe vloer leggen.
- een kamer opofferen voor de warmtepomp.
- warmtepomp installeren.
- tuin heraanleggen.
- zonnepanelen leggen.
TA RA RA !!!
Snap eigenlijk niet wie dergelijke wartaal tot wet heeft gegoten. Zouden moeten in de grond zinken van schaamte.
Voor velen, welke willen volgen, een ontzettende financiële aderlating.
0,0 kan al een aantal jaren wettelijk niet meer.denJohn2 schreef: ↑27 december 2020, 12:22Wij hebben 0,0 € in het reservefonds zitten. Heb mijn appartement 5-6 jaar geleden gekocht , daar wonen allemaal bejaarde mensen en er worden ook flats verhuurd door de ocmw en een ander sociaal verhuurkantoor , het mijne wordt ook door hun verhuurd. Op de jaarlijkse vergadering was ik maar één keer . Ik vroeg ook om warmtepompen te hangen . Dat mocht ik alleen doen , ik heb ze een paar jaren gehad , toen waren er al veel kosten aan. Nutteloos om ze te herstellen , dus ik heb ze binnen afgenomen.De buiten unit hangt er nog , maar die is ook kapot.Voor de rest , mag je aan die bejaarde mensen niet vragen om samen nog te investeren in muurisolatie of dergelijke , wat begrijpelijk is . Alleen als het moet , een paar jaar geleden was het verplicht om het dak te laten isoleren , dat is dus gebeurd. Maar voor mij heeft dat niet veel voordeel , mijn appartement is op het eerste verdiep , alleen de bovenste verdiepingen hebben er nut van.
Dus syndicus die zich niet aan de wet houdt ?
In een mede eigendom heeft niet iedereen direct voordeel aan wat hij zelf moet betalen.
Mijn Daikin is toch al een jaar of 9 in gebruik hoor.
Estate Guru believer.
Het zal heel lang duren voor je de investering hebt terug verdiend. Het nieuwe systeem verbruikt ook, is niet kosteloos, en zeer onderhevig aan onderhoud, dit in tegenstelling met accumulatieverwarming en dit laatste is ook nog gebruiksvriendelijk. De zekering aan of afleggen is het enige welke dient te gebeuren.mouche schreef: ↑27 december 2020, 11:33 Een feit is dat overschakelen naar een ander systeem, of het nu in het verleden was of in de toekomst, ook veel geld kost en niets maar dan ook niets te maken heeft met je kop in het zand steken!
We hebben er al eens naar geïnformeerd en een airco/warmtepomp die als hoofdverwarming zou moeten dienen met voldoende capaciteit is behoorlijk kostelijk en je moet sowieso de andere ruimtes bijverwarmen. Op dat ogenblik was de rekening snel gemaakt,
Wat men nu recent beslist heeft, is heel wat huishoudens, zo'n 150.000, voor een voldongen feit stellen. Het gaat hier niet over oude woningen die slecht geïsoleerd zijn. Het systeem werd vooral in jaren 90 populair, vlak na de oliecrisis.
Dus begrijp ook niet waarom daar nu zo tegen gereageerd wordt.
Enerzijds promoot men elektrische wagens (hoelang nog???) en anderzijds verfoeid men deze vorm van verwarming.
Snappe wie kan? Hiervoor moeten we waarschijnlijk naar de unief om voldoende wijs te worden.
Dat klopt dit zijn gangsterpraktijkenArdennois schreef: ↑27 december 2020, 11:10 Platin, ik begrijp toch je punt niet echt. Heb zelf een appartementje (bouwjaar 92) ... hoe kon ik toen of tussentijds mijn kop in het zand steken bij de keuze voor een accumulatorverwarming? We zijn nu ca. 28 jaar - slechts een goede generatie - verder ... hoe moest ik daar dan op geanticipeerd hebben?
Indertijd werd 's nachts elektriciteit verbruiken aangemoedigd om een gelijkere verdeling van de stroomafname op het net te krijgen. Is nu dan blijkbaar van geen tel meer en dan kunnen we die accumulatoren dus ook overdag gaan opladen. Of - en wellicht dichter bij de waarheid - is het gewoon weer de zoveelste verdoken belastingsverhoging en een verandering van de spelregels tijdens het spel. En de burger keek er naar en betaalt.
Ah ja , de syndicus had het wel daarover , over die wettelijkheid. Toen werd er gezegt , dat ze wel zouden betalen , als de problemen zich zouden aandienen . Tja , ik heb hardop gezegt , dat ik een jaarlijkse bijdrage wel zag zitten , maar als je iedereen tegen hebt . Eigenlijk ben ik door ruzie met de blok verantwoordelijke verhuist , en ook wel door andere dingen. Altijd lawaai in die blok hé. Ik vond Afrikaanse muziek geweldig , toen ik ooit in Afrika op doorreis was . Maar dit alle dagen moeten aanhoren in je geboortedorp in Vlaanderen....werd er bijna krankzinnig van .
Ah , die airco's had ik meegenomen van mijn vorige woning , jaren geleden. Ik denk dat de installatie ongeveer tien jaar oud was. De firma die de airco's verkoopt en ook komt installeren , heeft in heel België een goede naam opgebouwd , tot in Parijs toe , zodus , het is gene brol.
Ik ga dat nooit betalen. Ooit breek ik het helemaal af om het als villagrond te verkopen. Graag met wat dikke premies omdat ik mijn oud kot, van 25 jaar oud, afbreek. Mijn handen heb ik al open om te ontvangen.E10ne schreef: ↑27 december 2020, 13:52Wie gaat dat allemaal betalen? Maar het klopt wel hetgeen hier is vermeld.pukkie007 schreef: ↑27 december 2020, 12:05 - 200 m² vloer uitbreken.
- 200 m² chape uitbreken.
- huidige droge vloerverwarming uitbreken.
- nieuwe natte vloerverwarming leggen.
- terug chape leggen.
- nieuwe vloer leggen.
- een kamer opofferen voor de warmtepomp.
- warmtepomp installeren.
- tuin heraanleggen.
- zonnepanelen leggen.
TA RA RA !!!
Snap eigenlijk niet wie dergelijke wartaal tot wet heeft gegoten. Zouden moeten in de grond zinken van schaamte.
Voor velen, welke willen volgen, een ontzettende financiële aderlating.

-
- Verbannen Gebruiker
Dan kunnen ze zich als jong koppel maar beter eerst eens goed informeren.
Als je nog niet opgescheept zit met een verouderd systeem zoals een vloerverwarming kies je er beter niet meer voor.
Voor een warmtepomp totdaaraantoe. Maar dan beter niet aangesloten op een inerte massa zoals vloerverwarming maar met vlug reagerende luchtverwarming die vlug kan koelen en opwarmen.
De beste benzinewagens hebben een rendement van 41pct dacht ik. De camry bijvoorbeeld.
Elektrische wagens hebben een rendement van 100pct.
Elektrische verwarming heeft een rendement van 100pct.
Verwarming via warmtepomp heeft een rendement van 100pct tot 350 pct. Al dan niet theoretisch.
Oh ja de regering verbiedt niets. Ze maakt alleen een niet populaire vorm van verwarmen duurder en duurder. Als je niet naar het geld kijkt mag ja dit, voorlopig althans, blijven gebruiken.
Net zoals een oude mazoutketel of gasstoof en... .
-
- Verbannen Gebruiker
Geen enkele huidige elektrische wagen heeft een rendement van 100%. Zelfs niet als hij zijn elektriciteit van een zonnepaneleninstallatie kan halen.
Elektrische verwarming idem.
Het rendement hangt voornamelijk af op welke wijze de elektriciteit wordt binnengehaald.
En zelfs via de korste weg, eigen zonnepanelen en onmiddellijk je kachel opladen, heb je nog een aanzienlijk verlies tijdens het omzetten van gelijkstroom naar wisselstroom.
Je hebt wel gelijk dat het rendement hoger ligt dan bij motoren welke de energie moeten halen uit brandstof of gas en dat door de compressietechniek het rendement van een warmtepomp gevoelig verhoogd kan worden.
Elektrische verwarming idem.
Het rendement hangt voornamelijk af op welke wijze de elektriciteit wordt binnengehaald.
En zelfs via de korste weg, eigen zonnepanelen en onmiddellijk je kachel opladen, heb je nog een aanzienlijk verlies tijdens het omzetten van gelijkstroom naar wisselstroom.
Je hebt wel gelijk dat het rendement hoger ligt dan bij motoren welke de energie moeten halen uit brandstof of gas en dat door de compressietechniek het rendement van een warmtepomp gevoelig verhoogd kan worden.
Elektrisch verwarmen, zonder die extra belasting op elektriciteitsfactuur, was/is in het geheel niet duur. In de volksmond was dit duur, maar ben zelf gebruiker (vloerverwarming) sedert 1986 en steeds tevreden. Heb wel de prijs zien stijgen maar niet deze per kWh.voodoo schreef: ↑27 december 2020, 14:43
Verwarming via warmtepomp heeft een rendement van 100pct tot 350 pct. Al dan niet theoretisch.
Oh ja de regering verbiedt niets. Ze maakt alleen een niet populaire vorm van verwarmen duurder en duurder. Als je niet naar het geld kijkt mag ja dit, voorlopig althans, blijven gebruiken.
Net zoals een oude mazoutketel of gasstoof en... .
Ken er toch enkele die helemaal niet zo tevreden zijn van hun warmtepomp. Je hebt ook enkele mogelijkheden van uitvoering en het één zal het andere niet zijn. Ken geen details, maar er zijn er die bijstoken bmv hout en/of gas en hun dure installatie verfoeien. Kan uiteraard ook veel te maken hebben met de installateur van de verwarming. Zoals gewoonlijk zijn er goede en betere.
Ook om de negatieve elektriciteitsprijzen door de overproductie van zonnepanelen te temperen en de daardoor de in- en outflow via het distributienet te herbalanceren: https://www.tijd.be/ondernemen/milieu-e ... 21706.htmldelaby schreef: ↑27 december 2020, 11:27Ardennois, zal vooral het laatste zijn, zoveelste belastingverhoging. Ondertussen verhoogt de temperatuur in de pot nog maar eens met een graadje en de kikker blijft rustig zitten...Ardennois schreef: ↑27 december 2020, 11:10 Platin, ik begrijp toch je punt niet echt. Heb zelf een appartementje (bouwjaar 92) ... hoe kon ik toen of tussentijds mijn kop in het zand steken bij de keuze voor een accumulatorverwarming? We zijn nu ca. 28 jaar - slechts een goede generatie - verder ... hoe moest ik daar dan op geanticipeerd hebben?
Indertijd werd 's nachts elektriciteit verbruiken aangemoedigd om een gelijkere verdeling van de stroomafname op het net te krijgen. Is nu dan blijkbaar van geen tel meer en dan kunnen we die accumulatoren dus ook overdag gaan opladen. Of - en wellicht dichter bij de waarheid - is het gewoon weer de zoveelste verdoken belastingsverhoging en een verandering van de spelregels tijdens het spel. En de burger keek er naar en betaalt.
Vroeger was er inderdaad een overproductie gedurende de nacht door die kerncentrales en daardoor werd het verbruik tijdens de daluren aangemoedigd. Nu is er door de hernieuwbare energie (zonnepanelen) een overproductie gedurende de dag en misschien in de toekomst een te kort aan energie 's nachts als ook de Franse kerncentrales worden afgesloten.
VREG Gezin met accumulatieverwarming : https://www.vreg.be/nl/gezin-met-accumulatieverwarming
Vlaams Energie- en Klimaatplan 2021-2030 : https://omgeving.vlaanderen.be/vlaams-e ... -2021-2030
VREG's toekomstig nettarieven – capaciteitstarief: https://www.vreg.be/nl/toekomst-nettari ... eitstarief
Laatst gewijzigd door Tycoon op 27 december 2020, 16:54, 1 keer totaal gewijzigd.
0 dagen na de
90 dagen na de A.v de tijd om aan te vechten.
En de syndicus zal u normaal hierin steunen.
Maar ja de makkelijkste manier de K......................
En daarna klagen maar.
Maar als je iedereen tegen hebt is er nog de vrede rechter om het af te dwingen.denJohn2 schreef: ↑27 december 2020, 14:25Ah ja , de syndicus had het wel daarover , over die wettelijkheid. Toen werd er gezegt , dat ze wel zouden betalen , als de problemen zich zouden aandienen . Tja , ik heb hardop gezegt , dat ik een jaarlijkse bijdrage wel zag zitten , maar als je iedereen tegen hebt . Eigenlijk ben ik door ruzie met de blok verantwoordelijke verhuist , en ook wel door andere dingen. Altijd lawaai in die blok hé. Ik vond Afrikaanse muziek geweldig , toen ik ooit in Afrika op doorreis was . Maar dit alle dagen moeten aanhoren in je geboortedorp in Vlaanderen....werd er bijna krankzinnig van .
Ah , die airco's had ik meegenomen van mijn vorige woning , jaren geleden. Ik denk dat de installatie ongeveer tien jaar oud was. De firma die de airco's verkoopt en ook komt installeren , heeft in heel België een goede naam opgebouwd , tot in Parijs toe , zodus , het is gene brol.
90 dagen na de A.v de tijd om aan te vechten.
En de syndicus zal u normaal hierin steunen.
Maar ja de makkelijkste manier de K......................
En daarna klagen maar.
Estate Guru believer.