Studentenkamers
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Studentenkamers
Allez dat snap ik nu niet. Probeer maar eens een kot te vinden voor minder dan 400 EUR per maand in Leuven:reteiP schreef:Huur was voorzien op €350 à €400 en is door de wildgroei van gelijkaardige projecten gedaald richting €300.
http://www.studentenkamers-leuven.be/st ... ligging=VA
(je kunt ook de verhuurde panden bekijken)
Gaat niet om Leuven in mijn geval.
Maar zelfde opmerking: indien zo'n grote project gegund worden, zijn deze niet alleen. Dat heeft op korte termijn zijn invloed op het aanbod en finaal gaan daardoor de prijzen zakken.
Het is nuttig om te weten welke politicus hiervoor bevoegd is en wat zijn/haar drijfveer is. Het is mogelijk dat er net zo veel mogelijk projecten gegund worden (met de actuele huurprijs) met als bedoeling de huurprijzen in de toekomst te kelderen. "betaalbaar wonen maw"
Is dit project een alleenstaand geval dan kan je veel betrouwbaarder cijferen.
Maar zelfde opmerking: indien zo'n grote project gegund worden, zijn deze niet alleen. Dat heeft op korte termijn zijn invloed op het aanbod en finaal gaan daardoor de prijzen zakken.
Het is nuttig om te weten welke politicus hiervoor bevoegd is en wat zijn/haar drijfveer is. Het is mogelijk dat er net zo veel mogelijk projecten gegund worden (met de actuele huurprijs) met als bedoeling de huurprijzen in de toekomst te kelderen. "betaalbaar wonen maw"
Is dit project een alleenstaand geval dan kan je veel betrouwbaarder cijferen.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Feit is dat er de laatste jaren heel wat van die complexen zijn neergepoot, met als verkoopargument de schaarste aan studentenhuisvesting. Net daardoor is die schaarste her en der al afgenomen, met als gevolg dat ook de huurprijzen zijn gezakt. Op professioneel vlak kom ik dikwijls met dit soort van investeringsprojecten in aanraking. Meestal is de moraal van het verhaal dat de koper van zo'n studentenkamer zich wel wat anders van zijn investering had voorgesteld.
En waarom precies? Omdat het netto rendement tegenvalt? Omdat er teveel onverwachte kosten zijn? Moeilijkheden bij verkoop etc?JAL schreef:Op professioneel vlak kom ik dikwijls met dit soort van investeringsprojecten in aanraking. Meestal is de moraal van het verhaal dat de koper van zo'n studentenkamer zich wel wat anders van zijn investering had voorgesteld.
Denk dat er in Gent wel nog genoeg opportuniteiten zijn op dit vlak.