Tak 21 Dexia
TIP
Vergelijk alle tak 21 spaarverzekeringen en stap in aan laagste kosten TAK 21 vergelijken
Tak 21 Dexia
Heb deze morgen telefoontje gehad van Dexia met de vraag of ik geïnteresseerd was om een gedeelte van het spaargeld op de Axion-(jongeren)spaarrekening te plaatsen in een Tak 21-produkt, waarvan ik echter de juiste naam me niet meer herinner. De bediende bracht dit aan door te zeggen dat de rente op de Axion-spaarrekening van mijn beide kinderen vanaf 01/04/09 drastisch verlaagde tot 1% + 0,5% getrouwheidspremie... Op de Tak 21 zou momenteel kunnen ingetekend worden aan 3,00% + bonus.... Ik heb nu donderdag met een afspraak bij Dexia laten aansmeren...
Ik heb al wat rondgekeken op de site, doch, aangezien ik helemaal niet vertrouwd ben met Tak21-producten, had ik een aantal vraagjes in het algemeen:
- Is het momenteel (gezien de financiële crisis) interessant om in te stappen in een Tak 21, of is het bv. beter te wachten tot in 2010?
- Wanneer ik nu inteken, blijft die 3% (in het geval van Dexia) voor alle toekomstige stortingen (de volgende jaren) gelden, of geldt steeds de geldende rente op het ogenblik van de storting?
- Welke zijn de beste Tak 21 producten of van welke mag het beste rendement verwacht worden??
Ik heb al wat rondgekeken op de site, doch, aangezien ik helemaal niet vertrouwd ben met Tak21-producten, had ik een aantal vraagjes in het algemeen:
- Is het momenteel (gezien de financiële crisis) interessant om in te stappen in een Tak 21, of is het bv. beter te wachten tot in 2010?
- Wanneer ik nu inteken, blijft die 3% (in het geval van Dexia) voor alle toekomstige stortingen (de volgende jaren) gelden, of geldt steeds de geldende rente op het ogenblik van de storting?
- Welke zijn de beste Tak 21 producten of van welke mag het beste rendement verwacht worden??
Re: Tak 21 Dexia
Het is moeilijk commentaar te leveren zonder de naam van het product te kennen, want Dexia heeft verschillende tak21 producten.
Over het algemeen kan je wel stellen dat de tak21 producten van Dexia en andere grootbanken in het verleden veel zwakker presteerden dan de beste producten in de markt. Zo is de bonus die Dexia toekent op de bestaande bedragen veel lager dan de bonus die ze op stortingen van het lopende jaar toekennen. Pas dus serieus op met de cijfers die ze hierover geven.
Je kan de grootbank tak21 producten dus beter mijden.
Wat op dit ogenblik de beste tak21 is, valt moeilijk te zeggen omdat 2008 de markt grondig heeft door elkaar geschud. Het is dus afwachten welke verzekeraar in de toekomst de beste rendementen zal neerzetten.
Enkele tips:
1. als je naar je afspraak gaat, beslis nooit ter plaatse. Neem alle documentatie mee en bestudeer die rustig thuis.
2. Een tak21 is GEEN alternatief voor een spaarboekje. Je moet dit zien als een belegging met een minimumduur van 8 jaar. Vervroegd afkopen kan duur uitvallen.
3. Er zijn de afgelopen tijd veel topics rond tak21 op dit forum geweest. Lees die eens na, wellicht zal je er veel van opsteken, ook qua alternatieven.
Over het algemeen kan je wel stellen dat de tak21 producten van Dexia en andere grootbanken in het verleden veel zwakker presteerden dan de beste producten in de markt. Zo is de bonus die Dexia toekent op de bestaande bedragen veel lager dan de bonus die ze op stortingen van het lopende jaar toekennen. Pas dus serieus op met de cijfers die ze hierover geven.
Je kan de grootbank tak21 producten dus beter mijden.
Wat op dit ogenblik de beste tak21 is, valt moeilijk te zeggen omdat 2008 de markt grondig heeft door elkaar geschud. Het is dus afwachten welke verzekeraar in de toekomst de beste rendementen zal neerzetten.
Enkele tips:
1. als je naar je afspraak gaat, beslis nooit ter plaatse. Neem alle documentatie mee en bestudeer die rustig thuis.
2. Een tak21 is GEEN alternatief voor een spaarboekje. Je moet dit zien als een belegging met een minimumduur van 8 jaar. Vervroegd afkopen kan duur uitvallen.
3. Er zijn de afgelopen tijd veel topics rond tak21 op dit forum geweest. Lees die eens na, wellicht zal je er veel van opsteken, ook qua alternatieven.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
nestor1970
- Full Member

- Contacteer:
Je moet ook onderhandelen over de instapkost, en ja die geldt voor elke bijkomende storting. Als je die instapkost niet op 1% krijgt ga je best ergens anders ook eens je licht opsteken.
TK14 schreef: Heb deze morgen telefoontje gehad van Dexia met de vraag of ik geïnteresseerd was om een gedeelte van het spaargeld op de Axion-(jongeren)spaarrekening te plaatsen in een Tak 21-produkt, waarvan ik echter de juiste naam me niet meer herinner. De bediende bracht dit aan door te zeggen dat de rente op de Axion-spaarrekening van mijn beide kinderen vanaf 01/04/09 drastisch verlaagde tot 1% + 0,5% getrouwheidspremie... Op de Tak 21 zou momenteel kunnen ingetekend worden aan 3,00% + bonus.... Ik heb nu donderdag met een afspraak bij Dexia laten aansmeren...
Je kan het spaargeld van je kinderen (en misschien dat van jezelf) eventueel plaatsen op een Dexia Internet Spaarrekening. Die geeft toch nog een mooie rente van 2 % + 0,5 %. Gewoon openen via Direct Net.
Bedankt voor jullie reacties. Ik zal bij mijn afspraak nu donderdag zien wat Dexia juist van Tak 21 voorstelt, maar ik denk nu al er niet op in te gaan... Denk voorlopig om voor mijn kinderen een internetrekening te openen bij Dexia, Argenta (nog geen rente gekend na 01/04/09...), ING, of .... en vervolgens te wachten tot de rentes op termijnrekeningen weer wat hoger staan om een deel van hun geld hierop vast te leggen voor 1 tot 3 of 4 jaar...