tak 21 enz...?
TIP
Vergelijk alle tak 21 spaarverzekeringen en stap in aan laagste kosten TAK 21 vergelijken
tak 21 enz...?
Beste,
Tak 21 zijn verzekeringsproducten? Heb ik het juist?
Iedereen zegt en schrijft er zijn geen veiligere beleggingen?
Nu lees ik de opbrengst bv van Patronale 3.75 % en Integrale en Credimo en anderen bv 3.25 %
De verzekeringen klagen dat de premies omhoog moeten van brand enz.
Of ze gaan ten onder!
Nu stel ik me de lompe vraag, kunnen ze dan die tak 21 wel garanderen met die percentages?
Wat als ze kopje onder gaan?
Alle dagen gaat het ook over de pensioenverzekeringen waar ze eveneens van die 2.75 to 3 % garanderen en dat dit niet houdbaar zou zijn?
Wie denkt mee en geeft antwoorden hierop?
Gaan we onszelf vermoorden zoals in Amerika met de bankencrisissen?
groetjes
Jempi25
Nu lees ik de opbrengst bv van Patronale 3.75 % en Integrale en Credimo en anderen bv 3.25 %
Of ze gaan ten onder!
Nu stel ik me de lompe vraag, kunnen ze dan die tak 21 wel garanderen met die percentages?
Alle dagen gaat het ook over de pensioenverzekeringen waar ze eveneens van die 2.75 to 3 % garanderen en dat dit niet houdbaar zou zijn?
groetjes
Jempi25
Re: tak 21 enz...?
Ik dacht dat er vanaf 2011 een staatsgarantie geldt tot 100.000 € op de tak21. Net hetzelfde als de waarborg op spaarrekeningen. Of niet ? Wie weet daar iets meer van ?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
jasonbourne
- Newbie

- Contacteer:
De staatsgarantie die momenteel geldt voor tegoeden op spaarrekeningen wordt inderdaad vanaf volgend jaar uitgebreid naar Tak 21 verzekeringen en is m.i. een reden te meer om nu in dergelijke producten een gedeelte van ons vermogen te beleggen.
De rente op deze produkten is gelinkt aan de langetermijnrente die de laatste tijd serieus onder druk staat en dus zal de rente op Tak 21 verzekeringen wellicht naar beneden bijgesteld worden. Dit geldt echter niet voor de sommen die reeds belegd zijn maar voor toekomstige stortingen dus wie al een contract heeft lopen kan desgewenst nog vlug bijstorten en genieten van de huidige rentevoet. Wie nog twijfelt doet dit best niet te lang meer...
Een ander element dat Tak 21 een mooi alternatief maakt voor de gewone spaarrekening is de mogelijkheid om RV te vermijden of te vermijden dat men in de toekomst onderhevig is aan hogere RV. Er gaan namelijk stemmen op dat men de RV wil verhogen (en misschien wel invoeren op een lagere schijf op spaarboekjes dan nu het geval is) maar ook hier zal de verhoging pas kunnen doorgevoerd worden op NIEUWE contracten en niet op polissen die reeds in voege zijn.
Behoeft het nog uitleg dat ook ik gewonnen ben voor TAK21?
De rente op deze produkten is gelinkt aan de langetermijnrente die de laatste tijd serieus onder druk staat en dus zal de rente op Tak 21 verzekeringen wellicht naar beneden bijgesteld worden. Dit geldt echter niet voor de sommen die reeds belegd zijn maar voor toekomstige stortingen dus wie al een contract heeft lopen kan desgewenst nog vlug bijstorten en genieten van de huidige rentevoet. Wie nog twijfelt doet dit best niet te lang meer...
Een ander element dat Tak 21 een mooi alternatief maakt voor de gewone spaarrekening is de mogelijkheid om RV te vermijden of te vermijden dat men in de toekomst onderhevig is aan hogere RV. Er gaan namelijk stemmen op dat men de RV wil verhogen (en misschien wel invoeren op een lagere schijf op spaarboekjes dan nu het geval is) maar ook hier zal de verhoging pas kunnen doorgevoerd worden op NIEUWE contracten en niet op polissen die reeds in voege zijn.
Behoeft het nog uitleg dat ook ik gewonnen ben voor TAK21?
Dit kan toch niet meer!jasonbourne schreef: Een ander element dat Tak 21 een mooi alternatief maakt voor de gewone spaarrekening is de mogelijkheid om RV te vermijden of te vermijden dat men in de toekomst onderhevig is aan hogere RV. Er gaan namelijk stemmen op dat men de RV wil verhogen (en misschien wel invoeren op een lagere schijf op spaarboekjes dan nu het geval is) maar ook hier zal de verhoging pas kunnen doorgevoerd worden op NIEUWE contracten en niet op polissen die reeds in voege zijn.
Geen RV op Tak21 na 8 jaar en op een termijnrekening van 8 jaar wel.
Volgens mij is hier sprake van discriminatie.
Je lacht er mee, pas maar op.Hector schreef: Dit kan toch niet meer!
Geen RV op Tak21 na 8 jaar en op een termijnrekening van 8 jaar wel.
Volgens mij is hier sprake van discriminatie.
Het zint Europa absoluut niet dat de verzekeringsproducten niet onder de Europese spaarrichtlijn vallen. Hierdoor ontsnappen oa tak21/23 verzekeringen niet alleen aan de belastingen die op gewone beleggingen worden geheven, ze worden ook aan een veel minder strenge controle onderworpen dan bvb. fondsen.
Dit wordt dus als discriminatie tussen bankproducten en verzekeringsproducten gezien, en vroeg of laat zal men tak21/23 aan de Europese spaarrichtlijn onderwerpen.
Was de toekomstige regering ook niet op zoek naar 25 miljard ?
Maar is er iemand die mij de vraag oplost van over de garanties tak 21, pensioenverzekeringen en dat ze die hoge percentages kunnen betalen als de rente nu naar historisch peil gaatjempi25 schreef:Beste,
Of ze gaan ten onder!
groetjes
Jempi25
zie tekst
De rente op tienjarig Belgisch overheidspapier is dinsdag met zeven basispunten gezakt naar 2,87 procent, wat het laagste peil is in de periode na de Tweede Wereldoorlog
link hier
http://trends.rnews.be/nl/economie/nieu ... 596160.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
greetz
jempi25
-
ericnulens
- Newbie

- Contacteer:
Een investering door een verzekeringsmaatschappij in een tak 21 is onderworpen aan diverse voorwaarden. Eentje daarvan is dat de maatschappij in kwestie erg weinig mag investeren in aandelen bvb. Wat wel kan is bvb een belegging in hypotheken, gecombineerd met cash & overheidsobligaties. Een hypotheek heeft altijd zijn eigen marge ttz, een verschil van grosso modo 1.50 à 2 % tov de marktrente.
Daarom is bvb Patronale Life in de mogelijkheid deze zekerheid te bieden à 3.75 %. Indien de marktrentevoeten nog verder gaan dalen, gaan zij natuurlijk ook hun rentevoet moeten bijschaven. In tegenstelling tot een reactie die ik vandaag op de site heb gelezen is de verdeling van dit product is in goede handen : Evestgroup is een 100 % dochtermaatschappij van de Ed-g groep die behoort tot de top 10 in de Belgische verzekeringsdistributie. Het is een weliswaar een Luxemburgs bedrijf, wat an sich trouwens nog meer zekerheid biedt dan een andere, gezien de verzekeringswetgeving aldaar veel strenger is dan die bij ons in België.
Daarom is bvb Patronale Life in de mogelijkheid deze zekerheid te bieden à 3.75 %. Indien de marktrentevoeten nog verder gaan dalen, gaan zij natuurlijk ook hun rentevoet moeten bijschaven. In tegenstelling tot een reactie die ik vandaag op de site heb gelezen is de verdeling van dit product is in goede handen : Evestgroup is een 100 % dochtermaatschappij van de Ed-g groep die behoort tot de top 10 in de Belgische verzekeringsdistributie. Het is een weliswaar een Luxemburgs bedrijf, wat an sich trouwens nog meer zekerheid biedt dan een andere, gezien de verzekeringswetgeving aldaar veel strenger is dan die bij ons in België.
een reactie op robokat
je hebt gelijk, er wordt (en niet alleen op europees vlak) gepraat over beleggingsverzekeringen (tak21 en 23).
Wat er in dit forum ook over gezegd wordt: deze producten kunnen er (op dit moment toch nog) voor zorgen dat je de roerende voorheffing op een legale manier kunt ontwijken. Juist daarom is een investering in een tak21 (nu, op dit moment) een juiste keuze. Je stapt in een product dat veilig is (eerst van de maatschappij en in 2011 een staatswaarborg), je bent zeker van een bepaald rendement (en dat kan nog meer dan 3 % zijn), de rente kan niet dalen (zoals op spaarrekeningen), als de rente stijgt is een winstdeelname zeer waarschijnlijk, je hoeft niet wakker te liggen van beurs- of wisselkoersen, enz.
Wat de roerende voorheffing betreft: Ik denk niet dat er een mogelijkheid is om in te breken in bestaande contracten (daar is al zeker geen politieke meerderheid voor...)
Wij wakkere beleggers op dit forum hebben alle mogelijkheden om te vergelijken waar we de beste voorwaarden kunnen vinden. En het is perfect mogelijk om zonder instapkosten in dergelijke producten te beleggen ! Waar wacht iedereen op ?
je hebt gelijk, er wordt (en niet alleen op europees vlak) gepraat over beleggingsverzekeringen (tak21 en 23).
Wat er in dit forum ook over gezegd wordt: deze producten kunnen er (op dit moment toch nog) voor zorgen dat je de roerende voorheffing op een legale manier kunt ontwijken. Juist daarom is een investering in een tak21 (nu, op dit moment) een juiste keuze. Je stapt in een product dat veilig is (eerst van de maatschappij en in 2011 een staatswaarborg), je bent zeker van een bepaald rendement (en dat kan nog meer dan 3 % zijn), de rente kan niet dalen (zoals op spaarrekeningen), als de rente stijgt is een winstdeelname zeer waarschijnlijk, je hoeft niet wakker te liggen van beurs- of wisselkoersen, enz.
Wat de roerende voorheffing betreft: Ik denk niet dat er een mogelijkheid is om in te breken in bestaande contracten (daar is al zeker geen politieke meerderheid voor...)
Wij wakkere beleggers op dit forum hebben alle mogelijkheden om te vergelijken waar we de beste voorwaarden kunnen vinden. En het is perfect mogelijk om zonder instapkosten in dergelijke producten te beleggen ! Waar wacht iedereen op ?
Ja maar wat met mensen die op ouderdom zijn?
Ik bedoel dus bejaarden die op hoge leeftijd niet meer voor meer dan 8 jaar willen beleggen?
Ik kan me perfect voorstellen iemand op zijn 65, 70, 80 dat die wel geen zin hebben hierin.
groetjes
jempi25
Ik bedoel dus bejaarden die op hoge leeftijd niet meer voor meer dan 8 jaar willen beleggen?
Ik kan me perfect voorstellen iemand op zijn 65, 70, 80 dat die wel geen zin hebben hierin.
groetjes
jempi25
Ik stel vast dat er nog beleggers zijn die kasbons prefereren. Die mensen zouden zeker met een tak21 beter af zijn. Een rekensommetje : je belegt op 3 jaar (omdat je dan al kunt uitstappen zonder kosten - maar dan wel met RV). DB biedt nu op 3 jaar een rente van 1.80 % (bruto) dit is 1.53 % netto. In Tak 21, als je de taks van 1.1 % verrekent en de RV (die op 4.75 % wordt gerekend) dan kom je op een netto rendement van 2.16 %. Dan heb je de mogelijke winstdeelname niet meegerekend en dan heb je ook nog de mogelijkheid om (deels) verder in de tak21 te blijven. (Binnen drie jaar is het vooruitzicht van 5 jaar misschien niet meer zo 'lastig'). En after all, 3.25 % kapitalisatie is toch echt wel een goede deal (of niet ?) Op 5 jaar is het voordeel nog groter... En tegenover spaarrekeningen ben je af van het vervelende gevoel dat de rente nog kan (en zal) zakken...jempi25 schreef:Ja maar wat met mensen die op ouderdom zijn?
groetjes
jempi25
@Sanjuan en alle lezers
Je moet de conjunturele vergoeding niet vergeten die er 9 op de 10 keer nog moet betalen bij vervroegde uitstap!
ziehier mijn kosten in dit citaat
viewtopic.php?f=5&t=9374" onclick="window.open(this.href);return false;
greetz
jempi25
Je moet de conjunturele vergoeding niet vergeten die er 9 op de 10 keer nog moet betalen bij vervroegde uitstap!
ziehier mijn kosten in dit citaat
en op deze link bij vervroegde uitstap, en dat is heel veel geld als je dit verliest en ook nog de instap en taksen erbij moet rekenen!jempi25 schreef:Hoi,
Heb me gisteren ook begeven naar Axa en kan je vertellen dat ze geld doen verdwijnen als sneeuw voor de zon!
Eerst 800 € instap betaald in 2006!
Nu willen we opnemen en weten dat er kosten aan verbonden zijn!
Maar op inleg van 25300 incl de instap en taks destijds
krijgen we nu
-672.53 € conjunturele vergoeding
- 728.99 € Roerende voorheffing
Dus als ik tel had ik het beter in een sok gestopt!
800 + 672 + 728 = 2200 € die in lucht opgaan????
Wie wordt hier nu rijk van![]()
Wij of de banken![]()
Graag tips indien iemand de berekening in twijfel trekt!
greetz
jempi25
viewtopic.php?f=5&t=9374" onclick="window.open(this.href);return false;
greetz
jempi25
Ik twijfel om in credimo te beleggen aan 3.25 % zonder instapkosten. Ik heb een mail gekregen dat ergens vanaf oktober de interest verlaagt wordt.
Reactie ?
Reactie ?
Beste Mikke
Indien je instapt aan 3.25% blijft dit voor het reeds gestorte bedrag over de hele periode.
Deze wordt niet verlaagd, maar wel eventueel de nieuwe stortingen
greetz
jempi25
Indien je instapt aan 3.25% blijft dit voor het reeds gestorte bedrag over de hele periode.
Deze wordt niet verlaagd, maar wel eventueel de nieuwe stortingen
greetz
jempi25
Inderdaad, ook mijn makelaar stuurde een bericht door. Ik vind het eigenlijk wel goed dat we zo op de hoogte gebracht worden. Gebruikers van dit forum weten dat ik een 'believer van tak21' ben. Credimo geeft 3.25 % tot 8 oktober (en gegarandeerd voor 8 jaar). Ik ga nog een beetje bijstorten... zonder instapkosten (want ik kon mijn eerste storting doen zonder instapkosten en alle latere stortingen genieten deze voorwaarden natuurlijk). ik begrijp niet dat er sommigen instapkosten (of het nu 1 of 4 % is 'aanvaardbaar vinden als het zonder kosten kan... Elk zijn goesting natuurlijk...mikke schreef:Ik twijfel om in credimo te beleggen aan 3.25 % zonder instapkosten. Ik heb een mail gekregen dat ergens vanaf oktober de interest verlaagt wordt.
Reactie ?