Tak 21
TIP
Vergelijk alle tak 21 spaarverzekeringen en stap in aan laagste kosten TAK 21 vergelijken
Tak 21
Beste
Ik heb een tak 21 (levensverzekering op bepaalde termijn van 8 jaar en 1 maand) bij bnp paribas, heb nog maar een half jaar en ben van gedachte veranderd. Is het nog de moeite om volledig uit te stappen?
Mvg
Jan
Ik heb een tak 21 (levensverzekering op bepaalde termijn van 8 jaar en 1 maand) bij bnp paribas, heb nog maar een half jaar en ben van gedachte veranderd. Is het nog de moeite om volledig uit te stappen?
Mvg
Jan
Re: Tak 21
Een groot bedrag?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Tak 21
ja redelijk veel ongeveer 9000
Re: Tak 21
Iemand al ervaring mee gehad met het uitstappen van een tak 21?
Advies is altijd welkom
Mvg
Jan
Advies is altijd welkom
Mvg
Jan
Re: Tak 21
Als je na een half jaar uitstapt, ben je natuurlijk al je instapkosten ( taks + instap ) kwijt. Naargelang de maatschapppij ga je waarschijnlijk ook nog eens uitstapkosten betalen en om het helemaal mooi te maken, ga je ook nog eens RV betalen op intresten die je nooit gehad hebt.
Er zijn andere manieren om je geld kwijt te geraken.Je kan natuurlijk kwaad zijn op iedereen maar dit is volgens mij toch vrij ondoordacht handelen.
Er zijn andere manieren om je geld kwijt te geraken.Je kan natuurlijk kwaad zijn op iedereen maar dit is volgens mij toch vrij ondoordacht handelen.
Re: Tak 21
Ai ai zou het gewoon laten staan als je het geld niet echt nodig hebt. Je kan aan BNP Paribas Fortis steeds vrijblijvend vragen hoeveel verlies je gaat maken bij uitstap. Ik vrees echter dat je verlies heel hoog gaat zijn ! Kortom afblijven.
ps. Jammer dat je niet vroeger op Spaargids keek, er waren betere mogelijkheden.
ps. Jammer dat je niet vroeger op Spaargids keek, er waren betere mogelijkheden.
Re: Tak 21
overlijdensdekking nemen.
Re: Tak 21
Merci voor alle reacties. Als de kosten hoog gaat oplopen, ga ik het gewoon laten staan. Voor een andere keer lees ik eerst op deze forum, want bij een bank moet je niet alles geloven wat ze zeggen.
Re: Tak 21
Te laat. Dat moet volgens de wet van bij de aanvang zijn ( anders zou het te gemakkelijk zijn hé )bankie schreef:overlijdensdekking nemen.
Re: Tak 21
Ze zullen bij de bank zeker niet gezegd hebben dat je dat na 6 maanden diende af te halen. Schiet dus niet op de bankier !jan168 schreef:Merci voor alle reacties. Als de kosten hoog gaat oplopen, ga ik het gewoon laten staan. Voor een andere keer lees ik eerst op deze forum, want bij een bank moet je niet alles geloven wat ze zeggen.
Re: Tak 21
Onthou de raad van een oude rot;
Banken zijn geen liefdadigheidsinstellingen.
Hoor steeds meerdere klokken !
Banken zijn geen liefdadigheidsinstellingen.
Hoor steeds meerdere klokken !
-
anonymous6
Re: Tak 21
@ de beheerders:
De site werkt niet correct vrees ik.
Wanneer ik in de tab "sparen" op "Klassiek TAK 21 sparen" klik, krijg ik nu inderdaad ook de rendementen van 2011 te zien.
Wanneer ik vervolgens echter wil sorteren op rendement van 2011, springt hij automatisch naar "pensioen" en "pensioensparen vergelijken", wat niet is wat ik wilde bekomen...
Hij sorteert dus niet de TAK21's allemaal op rendement, maar enkel de pensioenspaarverzekeringen.
De site werkt niet correct vrees ik.
Wanneer ik in de tab "sparen" op "Klassiek TAK 21 sparen" klik, krijg ik nu inderdaad ook de rendementen van 2011 te zien.
Wanneer ik vervolgens echter wil sorteren op rendement van 2011, springt hij automatisch naar "pensioen" en "pensioensparen vergelijken", wat niet is wat ik wilde bekomen...
Hij sorteert dus niet de TAK21's allemaal op rendement, maar enkel de pensioenspaarverzekeringen.
Re: Tak 21
Er zal van die 9000 niet veel meer overblijven. Je betaalde immers reeds de verplichte 1.1% verzekeringstaks, mogelijks instapkosten, en zoals hierboven ook vermeld zul je mogelijks (staat in je contract) de eerste 3 jaar uitstapkosten betalen ook (enkele procenten het eerste jaar) en dan nog de RV....
Zeker niet doen... laat de bank toch eens een simulatie maken... onderhandel misschien, als goeie klant, om de uitstapkosten op nul te krijgen... doch al bij al zal het een zeer zure appel zijn.
Spijtig dat je voor een 8 jaar investering na 6 maand reeds twijfelt... geen kritiek hoor, doch tja.... 8 jaar is 8 jaar hé....
Zeker niet doen... laat de bank toch eens een simulatie maken... onderhandel misschien, als goeie klant, om de uitstapkosten op nul te krijgen... doch al bij al zal het een zeer zure appel zijn.
Spijtig dat je voor een 8 jaar investering na 6 maand reeds twijfelt... geen kritiek hoor, doch tja.... 8 jaar is 8 jaar hé....
