Tak 26
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Tak 26
Hallo hier gaan we!
Heb iets nieuws gevonden? Maar wil weten wat dit is? Iemand reeds ervaring hiermee heeft, en hoe het gesteld is met garantiewaarborg bv zoals de TAK 21 die mee opgenomen is in de 100.000 € regel?
Is het veilig,voordelig en
?
Heb iets nieuws gevonden? Maar wil weten wat dit is? Iemand reeds ervaring hiermee heeft, en hoe het gesteld is met garantiewaarborg bv zoals de TAK 21 die mee opgenomen is in de 100.000 € regel?
Is het veilig,voordelig en

Re: Tak 26
Tak26 is voornamelijk bedoeld voor bedrijven, alhoewel particulieren er ook kunnen op inschrijven.
Bij tak26 betaal je geen 1,1% taks bij instap. Je betaalt wel altijd 15% RV bij uitstap, ook al loopt het contract meer dan 8 jaar.
Bij tak21/23 is dit omgekeerd.
Tak21/23 is dus pas voordelig indien looptijd > 8 jaar, tak 26 kan voordeliger zijn indien de looptijd veel korter is.
Overigens, de meeste tak21 verzekeringen vallen niet onder de 100.000 euro garantieregeling. Bij mijn weten is enkel Ethias in het garantiefonds gestapt, en vallen alle andere verzekeraars dus NIET onder de waarborg.
Bij tak26 betaal je geen 1,1% taks bij instap. Je betaalt wel altijd 15% RV bij uitstap, ook al loopt het contract meer dan 8 jaar.
Bij tak21/23 is dit omgekeerd.
Tak21/23 is dus pas voordelig indien looptijd > 8 jaar, tak 26 kan voordeliger zijn indien de looptijd veel korter is.
Overigens, de meeste tak21 verzekeringen vallen niet onder de 100.000 euro garantieregeling. Bij mijn weten is enkel Ethias in het garantiefonds gestapt, en vallen alle andere verzekeraars dus NIET onder de waarborg.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Awel nu weet ik het echt niet meer?
Ik dacht dat alle TAK 21 producten van alle verzekeringen en banken hierin gegarandeerd waren?
Beschermingsfonds?
http://www.protectionfund.be/nl/mod_adherents.html
iemand die weet of ik gelijk heb of robokat?
Want ik denk dat vele mensen denken zoals ik, alle Tak 21 zijn beschermd!
En Tak 26 weet ik helaas niets van?
groetjes
Ik dacht dat alle TAK 21 producten van alle verzekeringen en banken hierin gegarandeerd waren?
Beschermingsfonds?
http://www.protectionfund.be/nl/mod_adherents.html
iemand die weet of ik gelijk heb of robokat?
Want ik denk dat vele mensen denken zoals ik, alle Tak 21 zijn beschermd!
En Tak 26 weet ik helaas niets van?
groetjes
Beste,
en waar vind je die lijst van de toegetreden verzekeraars en banken?
mvg
en waar vind je die lijst van de toegetreden verzekeraars en banken?
mvg
Tak 21, tak 23 en tak 26 zijn drie takken levensverzekeringsproducten, geen beleggingen.
ROBOKAT
waar vind je die lijsten dan van de beschermde Tak 21?
greetz
jempi
waar vind je die lijsten dan van de beschermde Tak 21?
greetz
jempi
Ik vermoed dat je dit niet online zal vinden:
Levensverzekeringscontracten met gewaarborgd rendement, onderworpen aan Belgisch recht en behorend tot tak 21 kunnen worden beschermd bij het Bijzonder Beschermingsfonds voor deposito's en levensverzekeringen dat beheerd wordt door de Deposito- en Consignatiekas.
Informatie kan worden bekomen op onderstaand adres:
Deposito-en Consignatiekas
Kunstlaan 30
1040 Brussel
Tel: 02/574.78.61
02/574.72.84
Levensverzekeringscontracten met gewaarborgd rendement, onderworpen aan Belgisch recht en behorend tot tak 21 kunnen worden beschermd bij het Bijzonder Beschermingsfonds voor deposito's en levensverzekeringen dat beheerd wordt door de Deposito- en Consignatiekas.
Informatie kan worden bekomen op onderstaand adres:
Deposito-en Consignatiekas
Kunstlaan 30
1040 Brussel
Tel: 02/574.78.61
02/574.72.84
Ik zou geen beschermd TAK21 fonds nemen, zoals hiervoor al gezegd, het kost veel om u aan te sluiten en dat zal wegen op het rendement.
Een tak21 moet zowieso al voldoen aan strenge solvabiliteits - en beleggingsregels waardoor ik niet denk dat er een groot gevaar is.
Een tak21 moet zowieso al voldoen aan strenge solvabiliteits - en beleggingsregels waardoor ik niet denk dat er een groot gevaar is.