Tak21 taks van 1,1% naar 2%!
TIP
Vergelijk alle tak 21 spaarverzekeringen en stap in aan laagste kosten TAK 21 vergelijken
- Brugse Leeuw
- Hero Member

- Contacteer:
Tak21 taks van 1,1% naar 2%!
De regering Di Rupo heeft beslist om de taks op tak 21 spaarprodukten op te trekken van 1,1% naar 2%!!!
Dit zou niet gelden voor de pensioenfondsen.
Vanaf wanneer zou die maatregel gelden?
Indien vanaf 2013, ga ik niet nalaten nu nog maximaal in te stappen!
Als je weet dat je al vlug 1% instapkosten hebt voor de financiële instelling + 2% taks weet je al vlug dat je het eerste jaar 0% rendement zal hebben aan de huidige opbrengsten...
Weeral wordt de spaarder door de regering Di Rupo uitgemolken...
Dit zou niet gelden voor de pensioenfondsen.
Vanaf wanneer zou die maatregel gelden?
Indien vanaf 2013, ga ik niet nalaten nu nog maximaal in te stappen!
Als je weet dat je al vlug 1% instapkosten hebt voor de financiële instelling + 2% taks weet je al vlug dat je het eerste jaar 0% rendement zal hebben aan de huidige opbrengsten...
Weeral wordt de spaarder door de regering Di Rupo uitgemolken...
Re: Tak21 taks van 1,1% naar 2%!
Ik ben ook benieuwd naar de datum van inwerkingtreding... Nog vlug wat bijstorten in Integrale 786 aan 3,25% met 1,1 taks...
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- Brugse Leeuw
- Hero Member

- Contacteer:
Nog wat verder opgezocht en dit zou dus pas vanaf 2013 in voege treden!
Ga tot eind dit jaar maximaal storten in mijn selectie tak21 produkten!
Ga tot eind dit jaar maximaal storten in mijn selectie tak21 produkten!
Is dit niet een taks die geheven wordt wanneer je uitstapt ? Een soort beurstaks.
Neen, die 2 % wordt de nieuwe instaptaks !
Nee
De taks wordt afgehouden van het ingelegde bedrag bij de storting.Is dus inderdaad instaptaks.
De taks wordt afgehouden van het ingelegde bedrag bij de storting.Is dus inderdaad instaptaks.
De verhoging van uitstap is voor volgende begroting(en)... 
De taks op particuliere levensverzekeringen (Tak 21 en Tak 23) wordt verhoogd van 1,1% naar 2%.
- Pensioensparen blijft vrijgesteld van premietaks;
- Voor schuldsaldo verzekeringen geldt de verhoging niet. Het blijft 1,1%;
- De vrijstelling van roerende voorheffing voor spaar- en beleggingsverzekeringen met
contractduur van minimum 8 jaar of met een overlijdensdekking van 130% blijft.
De verhoging van de premietaks is vanzelfsprekend een betreurenswaardige zaak. De premietaks van 2% blijft interessanter dan de roerende voorheffing op bancaire producten, zeker nu deze verhoogd is naar 25% en dit verschil ten voordele van een verzekering wordt des te groter naar mate de beleggingsduur langer wordt.
- Pensioensparen blijft vrijgesteld van premietaks;
- Voor schuldsaldo verzekeringen geldt de verhoging niet. Het blijft 1,1%;
- De vrijstelling van roerende voorheffing voor spaar- en beleggingsverzekeringen met
contractduur van minimum 8 jaar of met een overlijdensdekking van 130% blijft.
De verhoging van de premietaks is vanzelfsprekend een betreurenswaardige zaak. De premietaks van 2% blijft interessanter dan de roerende voorheffing op bancaire producten, zeker nu deze verhoogd is naar 25% en dit verschil ten voordele van een verzekering wordt des te groter naar mate de beleggingsduur langer wordt.