Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Maandelijks sparen Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
  • Bank Awards 2025
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Maandelijks sparen
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Beleggen Fondsen en aandelen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Takeaway.com

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
12 berichten • Pagina 1 van 1
TIP
Vergelijk via onze tools Effectenrekening - Fondsen - Beleggingsplannen
Jhn
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Jhn
Verstuur privébericht

Takeaway.com

• Citeer

Bericht door Jhn » 2 mei 2017, 09:39

Dit relatief nieuw beursgenoteerd NL bedrijf bracht goed nieuws en een serieus groei, ergens in de 40%.
Na wat overnames zijn ze bezig ook andere landen te veroveren, namelijk Duitsland.
Thuismarkt Nederland en ook België worden reeds goed bediend, letterlijk en figuurlijk.

Vandaag +2.44% en koers van 31.67 euro

Jhn
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Jhn
Verstuur privébericht

Re: Takeaway.com

• Citeer

Bericht door Jhn » 12 september 2017, 10:29

Gaat hier lekker: vandaag al 36,88 euro.
Geen liefhebbers hier van deze take away?

Mis geen enkele kans om te besparen.

Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox

Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Iommeke
Jr. Member
Jr. Member
Contacteer:
Contacteer Iommeke
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Iommeke » 12 september 2017, 14:46

Minder trek in Takeaway
08 SEP 2017 Johan Wiering

Amsterdam - Prime Ventures heeft de forse koersstijging van Takeaway sinds de beursgang aangegrepen om zijn aandelenbelang te verminderen. Institutionele beleggers stonden echter niet in de rij, waardoor het investeringsfonds minder aandelen kwijt kon dan gehoopt.

Prime Ventures wilde donderdagavond aanvankelijk 4,5 miljoen aandelen verkopen, ofwel bijna de helft van zijn pakket. ABN Amro en BofA Merrill Lynch wisten institutionele beleggers in binnen- en buitenland echter moeilijk te porren om grote pakketten tegen €37 per aandeel af te nemen. Want dit was de prijs die de financier van start-ups minimaal verlangde. Ze moest daarom genoegen nemen met de verkoop van 2,75 miljoen aandelen.

Fondsmanager Corné van Zeijl (Actiam) begrijpt de terughoudendheid van banken en beleggingsfondsen wel. „Een korting van 7% op de slotkoers van donderdag oogt aantrekkelijk. Maar bedenk wel dat deze vorige week zonder concrete aanleiding een paar euro steeg en sinds de beursgang een jaar geleden €17 won. Bovendien bestaat er op de aandelenbeurzen nogal wat hoogtevrees. Juist dit soort bedrijven gaat bij een eventuele beurscorrectie extra hard onderuit.”

Vermogensbeheerder Stan Westerterp van JNVB vindt niet dat Prime Ventures zijn belang beter op een andere wijze had kunnen terugbrengen. „Verkoop via de beurs was onmogelijk, gegeven de gemiddelde dagomzet van 30 duizend aandelen. Dat is sowieso het probleem bij beleggingen waarvan de liquiditeit niet groot is. En je moet een dergelijk verkoopproces wel snel afronden, want als dit boven de markt gaat rondzingen krijg je nog veel meer koersdruk.”

Dat de beurskoers van Takeaway vrijdag omlaag schoot tot onder de verkoopprijs van €37, komt deels omdat het resterende aandelenpakket van 16,8% boven de markt hangt. Prime Ventures kan dit vanaf 8 december verkopen.

De investeerder van het eerste uur heeft geen reden voor de verkoop gegeven. Maar het lijkt erop dat Prime Ventures niet alleen wilde profiteren van de enorme koersstijging sinds de beursgang, maar ook het belang van Takeaway in relatie tot de totale portefeuille te groot zag worden.

http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/ ... way__.html

RB93
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer RB93
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door RB93 » 17 juli 2019, 13:43

De tijd komt vandaag met een bericht over de voedingsindustrie: "voedingsbedrijven krimpen voor het eerst in tien jaar". Op het eerste zicht voor mij een moeilijk af te bakenen titel. bon, 'voeding'.. eten. In het artikel gaat het vooral over de supermarkten die 'te dure prijzen' hanteren vanwege accijnsen in België, waardoor de consument nogal graag de grens over steekt. Maar ik stel mij de vraag tot waar het toepassingsgebied van de voedingsindustrie loopt.. Greenyard? hoe zit met afhaalmaaltijden? Takeaway, deliveroo, just eat? Er wordt geen enkele link gelegd, misschien dat er een correlatie bestaat. We leven in de moderne tijd toch? Niet iedereen kookt nog..

Het is ook opvallend stil over deze bedrijven hier op het forum vind ik, terwijl de opmars verschroeiend is. TakeAway.com is bijna zelfs winstgevend. 2018: +29% costumers, +38% orders, +49%revenue. (terwijl het negatief saldo onder te streep enkel nog te wijten is een de hoge marketingkost) Idem dito Delivero Hero, Just Eat.. Het doet mij ergens een beetje denken aan Basic-Fit. Ook weer zo'n stille genieter. Wanneer de investeringskosten wegvallen... $$

Ok, moeilijk om objectief te zijn. Graag een beetje kritiek aub ;D Zou graag hier een fundamentele analyse/discussie starten. Takeaway lijkt mij echt wel toekomstmuziek..

reteiP
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer reteiP
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door reteiP » 17 juli 2019, 15:57

Als Greenyard krimpt terwijl Takeaway.com stijgt kan je ook gerust toekomst gericht beleggen in Basicfit en Novo Nordisk.
72% aandelen, 19% obligaties, 9% cash

Denfi
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Denfi
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Denfi » 17 juli 2019, 19:43

RB93 schreef: ↑17 juli 2019, 13:43 De tijd komt vandaag met een bericht over de voedingsindustrie: "voedingsbedrijven krimpen voor het eerst in tien jaar". Op het eerste zicht voor mij een moeilijk af te bakenen titel. bon, 'voeding'.. eten. In het artikel gaat het vooral over de supermarkten die 'te dure prijzen' hanteren vanwege accijnsen in België, waardoor de consument nogal graag de grens over steekt. Maar ik stel mij de vraag tot waar het toepassingsgebied van de voedingsindustrie loopt...
Het oversteken naar buurlanden zien ze als één van de belangrijkste reden voor de krimp op de Belgische markt. Hierdoor denk ik dat het voornamelijk gaat over producten die je koopt in een fysiek kooppunt zoals supermarkten. Bijvoorbeeld Ter Beke die zijn lasagnes verkoopt via o.a. het merk coma a casa in de supermakt.
Het zal ook wel een goede reden zijn dat een holding als Sofina zijn historisch belang in colruyt aan het afbouwen is.

Doet mij denken aan het grootschalig onderzoek dat een paar jaar geleden met luide stem door de politiek werd aangekondigd. Ze wouden weten waarom de pijzen in België hoger liggen dan in de buurlanden. Maar over het resultaat zeide ze niet veel. Conclusie was dat die door de regering zelf kwam door de taksen ::)

Ik volg dit type bedrijven wel. Toen de ipo van HelloFresh in 2015 aankwam, wou ik aandelen kopen. Uiteindelijk is de ipo afgelast. In 2017 dan toch naar de beurs gekomen maar uiteindelijk niks gekocht. Mijn kritiek/twijfel is dat er nu veel van dit type voedingsbedrijven ontstaan. Het zal afwachten worden welke overleven.

Ik zou nu vlugger in Basic-fit investeren. Ben nu ook aan het wachten op de notering van Naspers op de beurs van Amsterdam.

annetje
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer annetje
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door annetje » 17 juli 2019, 20:23

Denfi schreef: ↑17 juli 2019, 19:43 Doet mij denken aan het grootschalig onderzoek dat een paar jaar geleden met luide stem door de politiek werd aangekondigd. Ze wouden weten waarom de pijzen in België hoger liggen dan in de buurlanden. Maar over het resultaat zeide ze niet veel. Conclusie was dat die door de regering zelf kwam door de taksen ::)
Niet alleen door de taksen is alles hier duurder. Maar een grote rol speelt de verplichte meertaligheid op de producten. Daarvoor moeten ze een aparte lijn met verpakkingsmateriaal/etiketten voorzien.
Stel dat je in Wallonië product A zou kopen, met alleen de verplichting van een Franstalige tekst, dan komt daar hetzelfde etiket/verpakking op als in Frankrijk en andere Franstalige landen/regio's.
Als je dan product B koopt aan deze kant van de taalgrens, dan wordt daar alles hetzelfde voorzien als in Nederland, en een gelijkaardige situatie met het Duitstalige gebied en verpakkingsmateriaal voor Duitsland.
Ik weet niet meer welk bedrijf het was, maar dat was (zogezegd) bij hen de reden waarom hun producten in België duurder waren dan in onze buurlanden.

Fakkel
Verbannen Gebruiker
Verbannen Gebruiker

• Citeer

Bericht door Fakkel » 17 juli 2019, 22:20

Da's een broodje aap, hoor Annetje. Toch voor mijn firma. Hoeveel firma's ken jij nog die hun producten "customizen" met een label dat slechts in één land gebruikt kan worden? Bij ons staan er standaard overal een stuk of 5 op, voor sommige producten tot 12.

voodoo
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer voodoo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door voodoo » 17 juli 2019, 23:26

Annetje doelt op ab Inbev. Doordat ze in NL enkel Nederlandse verpakkingen hebben en Frankrijk Franse en doordat de Nederlandse en Franse ondernemingen betere prijzen kregen als Belgische was er sprake van concurrentie verstoring.
Ik zoek het artikel even op.

Edit: https://m.standaard.be/cnt/dmf20190513_04397618

annetje
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer annetje
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door annetje » 18 juli 2019, 10:17

Dat was het inderdaad, maar ik was niet meer zeker over welk bedrijf het ging.
Maar er zijn er toch nog meer die het toepassen, al kan ik daar ook geen namen meer op kleven. Een jaar of 2-3 geleden was ik in een Nederlandse supermarkt, en het viel me op dat sommige verpakkingen van vertrouwde producten net iets anders waren. Als je de verpakking/etiketten bekeek, waren die eentalig Nederlands, en de telefoonnummers die er op stonden waren ook alleen voor de Nederlandse markt. Of de prijs toen ook anders was, kan ik me niet meer herinneren.

voodoo
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer voodoo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door voodoo » 18 juli 2019, 10:57

Ik merk dat ah hier soms bier verkoopt in flesjes van 30cl. Wij kennen voornamelijk 25 en 33 CL.
Van die verschillen heb je daar idd wel.

sgd_cfdlm
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer sgd_cfdlm
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door sgd_cfdlm » 19 juli 2019, 07:41

ABInbev gebruikte dat als argument, maar dat hebben ze zelf in het leven geroepen. ABI wil vooral niet dat de Belgische groothandel op de lagere prijzen uit Nederland ingaat, maar wil dat de BE bedrijven bij hen blijven kopen aan BE prijzen. De extra marge is gewoon voor ABI zelf.
Action doet aan grijze import voor de helft van hun aanbod, met douchegel met Kroatische tekst enzo.

Het artikel of de analyse blinkt vooral uit in wat ze NIET zeggen:
- als het te wijten is aan "grensaankopen", zou ik verwachten dat de supermarkten in de grensstreken harder getroffen zijn (bv -5 tot -10%) en in het binnenland niet (status quo of groei).
- in het verhaal van de "grensaankopen" -> zijn alle "rayons" van de supermarkt even hard getroffen, of gaat het enkel/vooral om merkproducten, niet bederfbare voeding, gekoelde voeding, melk, water, ... In het artikel bij DS hebben ze het over water en wijn in FR en "heel wat producten" in NL - dat is lekker duidelijk
Sinds nieuwjaar is de btw op levensmiddelen namelijk opgetrokken van 6 naar 9 procent, waardoor de prijskloof kleiner wordt.
- hoe zit het idd met sectoren: enkel supermarkten of ook de rest van de waardeketen - hoeveel voeding wordt er niet omgezet in niet-supermarkten? Zijn die evenredig getroffen?

Wat is er nu eigenlijk echt aan de hand? Willen ze (= Fevia, de lobby van de Belgische voedings­industrie)
- druk zetten op de onderhandelaars van een Federale regering? Misschien hebben ze daar nog niet ontdekt dat niemand bezig is met de Federale regering:)
- een voorzichtig visje werpen dat aangeeft dat de economie gaat slabakken, als de voedingssector daalt, dan is het recessie -- in navolging van de BASF -30% aankondiging
- de eigen zwaktes en de sterkte van de cosument verhullen -> de omzet wordt gerekend in euro's, dus meer korting of meer huisproducten is automatisch ook minder omzet in euro's. Als meer mensen kiezen voor drinkwater uit de kraan en minder voor Spa, Ordal, Chaudfontaine, ... leidt dat tot een minderverkoop in euro's, terwijl er fundamenteel (consumentenvertrouwen, besteedbaar inkomen) niets veranderd is. Idem als meer mensen een SodaStream met siroopjes kopen: minder Cola, Fanta, ... nodig (ongeacht het merk - River, Boni, CocaCola, Pepsi, ...)

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

12 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Fondsen en aandelen”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy