Tandverzekering
TIP
Weet welk ziekenfonds echt bij u past! Vergelijk gratis de verschillende ziekenfondsen.
Re: Tandverzekering
Trek uw conclusies.
Mijn tandarts vertelt altijd zoveel betalen, zoveel tussenkomst is er.
Over zijn extraatje (ereloon)zwijgt hij natuurlijk.
Estate Guru believer.
Ik stel me daar toch serieuze vragen bij dat dit door een orthodontist gedaan moet worden.Kevva schreef: ↑4 april 2022, 22:28 Had ik dit maar eerder afgesloten. In februari is mijn tand afgebroken tijdens het eten, natuurlijk de dagen daarna heel veel pijn en tandarts verwees me door naar orthodontist.
Orthodontist (niet-geconventioneerd) moest eerst een controle uitvoeren = €60 (waarvan €44 terugbetaald).
Mijn tand moest vervolgens ontzenuwd worden, grondig schoongemaakt worden en een tijdelijke vulling krijgen = €300 (voorschot). Het afwerken is pas 10 weken later. (Moet nog gebeuren)
Ik viel bijna achterover en vroeg wat het me nog zal kosten als een voorschot al €300 is. Die orthontist (niet-geconventioneerd) zei dat ik in totaal mag rekenen op 680 à 700 euro voor die ingreep. Ik dacht toen ook van 'ik vraag me snel een CM-Mediko aan maar dat lukt dus niet meer.
Van min vrouw is twee maal een tand afgebroken, moest ook schoongemaakt en ontzenuwd worden. De eerste maal was het zelfs in het buitenland toen we op reis waren. Dit werd 2 maal door een gewone tandarts gedaan. Nooit nog problemen gehad met die twee tanden.
Kostte ik dacht rond de 120 euro en ze kreeg veel terug van het ziekenfonds.
Tand was afgebroken en is volledig beginnen ontsteken. Tandarts verwees me door.
Die orthodontist heeft mijn tandvlees deels naar beneden getrokken en heeft alle etter er uit moeten halen en dat bleef maar komen. Hij heeft toen ter plaatse beslist dat de tand in zo'n slechte staat was dat ze moest ontzenuwd worden. Trekken was blijkbaar niet nodig omdat hij ze wel weer kon opbouwen.
Opbouwen gebeurt later.
Tja, ik ken niets af van tanden maar als een tandarts doorverwijst dan denk ik van 'Oei, dan moet het wel heel slecht zijn' en dan volg je die raad op.
Die orthodontist heeft mijn tandvlees deels naar beneden getrokken en heeft alle etter er uit moeten halen en dat bleef maar komen. Hij heeft toen ter plaatse beslist dat de tand in zo'n slechte staat was dat ze moest ontzenuwd worden. Trekken was blijkbaar niet nodig omdat hij ze wel weer kon opbouwen.
Opbouwen gebeurt later.
Tja, ik ken niets af van tanden maar als een tandarts doorverwijst dan denk ik van 'Oei, dan moet het wel heel slecht zijn' en dan volg je die raad op.